۱۳۹۱ اسفند ۱۰, پنجشنبه

تشنج ودرگیری در اصفهان ادامه دارد

 
پنج شنبه
۱۰ اسفند ۱۳۹۱ برابر با ۲۸ فوریه ۲۰۱



به دنبال خیزش اعتراضی کشاورزان وضعیت در این استان به شدت متشنج شده است. پاره ای خبرهای تایید نشده حکایت از آن دارد که به دنبال درگیری های شدید میان کشاورزان و ماموران پنج نفر کشته و تعدای مجروح شده اند. خیر کشته شدن کشاورزان مورد تایید قرار نگرفته است. اما بسیاری گزارش ها حکایت از تعدادی مجرو ح دارد.
کشاورزان خشمگین اصفهانی به لوله های انتقال آب به یزد حمله ور شده و آنها را از جا درآورده اند. آنها هم چنین دو بار به ایستگاه پمپاژ آب حمله کرده و آن جا را تخریب کرده اند. دخالت ماموران سبب درگیری هایی شده است که در طی آن نیروها از گاز اشک آور و فشنگ های ساچمه ای استفاده می کرده اند.
حکومت ایران برای قطع ارتباط میان کشاورزان و مردم منطقه تلفن های دستی را در منطقه ی خوراسگان اصفهان قطع کرده است و نیروهای تازه نفس به صحنه اعزام کرده است. کشاورزان اتوبوس های ماموران را به آتش کشیده اند و با تراکتورهای خود در جاده های منطقه حضور دارند.
طبق پاره ای گزارش ها علاوه بر کشاورزان شرق اصفهان کشاورزان غرب اصفهان نیز به اعتراضات پیوسته اند.
بر اساس گزارش هایی که به دست ما رسیده است درگیری ها امروز پنج شنبه نیز آغاز شده است و مردم کانکس راهنمایی و رانندگی را در فلکه مرکزی خوراسگان آتش زده اند.
تاکنون
۱۶۰ نفر در این درگیری ها زخمی شده اند و تعدادی نیز بازداشت گردیده اند.
بنا به گزازشی دیگر دیروز کشاورزان اصفهان با حمله به پاسگاه نیروی انتظامی تعدادی از بازداشتی ها را آزاد کرده اند.
در فیلم زیر خیابانی در اصفهان را که محل درگیری بوده است می بینیم:
http://www.youtube.com/watch?v=6T51SB2kplA

مردم یزد مقابل استانداری تجمع کردند



مردم یزد در مقابل استانداری تجمع کردنداستاندار یزد خواستار حفظ آرامش مردم یزد شد

به گزارش ایلنا از یزد، جمعی از مردم یزد از دقایقی پیش با تجمع مقابل استانداری یزد، خواستار حل مشکل آب استان یزد شده اند.

گفتنی است آب برخی از مناطق شهر یزد با جمعیتی بالغ بر 600 هزار نفر در پی آسیب به خط لوله انتقال آب در روز شنبه قطع است.

آب 13 شهر استان یزد از آب گوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری که از طریق اصفهان به یزد می آید، تامین می شود.

این خط لوله در سال 1379 با سرمایه گذاری 75 میلیارد تومان توسط رئیس جمهور وقت افتتاح شده است.

به گزارش ایلنا از یزد، عالی ترین مقام اجرایی استان یزد صبح امروز در شورای برنامه ریزی استان یزد درخصوص تخریب خط انتقال آب به استان یزد و قطعی آب استان تصریح کرد: جلسات متعدد و پی در پی با رییس جمهور محترم، وزرا، نمایندگان مجلس و دیگر مسئولین برگزار شده و پیگیری ها ادامه دارد.

استاندار با اشاره به اینكه انفال حق همه مردم است، اظهار داشت: معادن هم جزوی از انفال محسوب می شود و مردم متدین و ولایت مدار استان یزد در ارسال سنگ آهن و دیگر مواد معدنی به سایر استان ها و حتی اصفهان، قانون شكنی نخواهند كرد.

او با بیان اینكه عملیات بازسازی مجدداً با مشكل مواجه شده، از مردم شریف استان خواست با صرفه جویی و مدیریت در آب، آرامش خود را حفظ كنند

کشااورزان درغرب اصفهان هم تجمع کردند



درگیری و تیر اندازی در شهر دشتی اصفهان و زخمی شدن 8 تن از جوانان کشاورز /کشاورزان غرب اصفهان هم تجمع کردند+فیلم تجمع / تجمع کشاورزان شرق اصفهان همراه خانواده هایشان همچنان ادامه دارد /کشاورزان مدعی شده اند آب زاینده رود صرف مصارف کشاورزی در یزد شده است/ یادداشتی که از سایت ایسنا حذف شد کشاورزان حالا شده اند ارازل و اوباش؟!!

در روزهای گذشته، کشاورزان شهرستان فلاورجان واقع در جنوب غربی اصفهان، با تجمع تراکتورهای خود در بلوار ورودی شهر قهدریجان به سمت مرکز شهرستان، نسبت به قطع حق آب خود از رودخانه زاینده رود ـ که مطابق طومار شیخ بهایی تعیین شده است ـ اعتراض کردند.

گفتنی است، پیشتر نیز این کشاورزان در جلوی سازمان آب منطقه‌ای تجمع و نسبت به تبعیض در تخصیص حق آب به کشاورزان اعتراض کرده بودند.

در این باره باید گفت، کشاورزان نسبت فروش و انتقال آب رودخانه زاینده رود به استان‌های مجاور و صنایع اعتراض داشته و خواهان دریافت غرامت برای خسارات وارده تاکنون و دریافت حق آب خود هستند.

کشاورزان شرق اصفهان، که روز جمعه گذشته لوله انتقال آب زاینده‌رود به استان یزد را شکستند تا از طریق مانع انتقال آب به این استان در شرایط خشکی زاینده‌رود شوند، طی روز های گذشته، با آوردن زن و فرزندانشان به همراه تراکتورهای خود، شب‌ها با روشن کردن آتش در کنار تراکتورها می‌مانند و نان خود را هم همانجا می‌پزند!

به گزارش بهار نیوز، در سال‌های گذشته به دلیل خشکسالی زاینده‌رود، کشاورزان شرق اصفهان برای کشت محصولات خود با مشکل کمبود شدید آب مواجه هستند به طوری که بسیاری از آنها دست از کشاورزی کشیده و یا به شغل‌های کاذب روی آورده‌اند یا برای کار به شهرهای اطراف مهاجرت کرد‌ه‌اند. اما از حدود
۴۰ روز پیش، کشاورزان در شرق اصفهان، شیوه جدیدی از اعتراض را آغاز کردند و با تجمع تراکتورهای خود در کنار جاده شرق، به نوعی اعتراض خود را به موضوع خشکسالی نشان داده‌اند و با نصب پلاکاردهایی خواستار حق‌آبه خود هستند که از زمان صفویه و توسط شیخ بهایی مشخص شده است.

کشاورزان با آوردن زن و فرزندانشان به محل تجمع تراکتورها، حتی شب‌ها با روشن کردن آتش در کنار تراکتورها می‌مانند و نان خود را هم همانجا می‌پزند. اما روز جمعه در پی اعتراضات پی در پی کشاورزان شرق اصفهان به عدم تخصیص آب برای کشت، این اعتراضات با روشی متفاوتر به اوج خود رسید.

در چند روز اخیر جمعی از کشاورزان استان اصفهان در اعتراض به انتقال آب زاینده رود به استان یزد برای مصارف کشاورزی تجمع کردند که این موضوع با انتقادها و تذکرهای نمایندگان این استان ها همراه شد. 

امروز
۸/۱۲/۹۱ با گسترده تر شدن اعتراضات کشاورزان شرق اصفهان به وضعیت فعلی آب زاینده رود و بی‌توجهی مسئولان، بحرانی جدید در این منطقه بوجود آمده است. امروز که نیروهای شرکت آب برای تعمیر لوله‌های آب به روستای رحیم آباد رفته بودند با اعتراضات جدید مردم روبرو شدند. در پی این اعتراضات نیروهای ضد شورش به محل اعزام گردیده و مجددا با مردم زحمت کش درگیر شدند. خبر مهم اینکه امروز تیر اندازی هایی در شهر دشتی در شرق اصفهان شد و خشم مردم و کشاورزان را مجددا برانگیخت در پی این تیر اندازی‌ها دست کم ۸ نفر از جوانان کشاورز به شدت زخمی شده و به بیمارستان منتقل شدند هم امروز تعداد نیروهای ضد شورشی دست کم ۸۰۰ نفر و تعداد معترضین دست کم ۵ هزار نفر تخمین زده شد. 

روز گذشته نیز خبرگزاری ایسنا یادداشتی با عنوان "حالا شدند اراذل و اوباش؟!/ ریشه مشکلات کشاورزان اصفهان در زمین کیست؟" منتشر کرد که پس از گذشت کمتر از یک ساعت از خروجی این خبرگزاری حذف شد.

متن اصلی این یادداشت که در مدت زمان انتشار توسط اصفهان فردا بازنشر شد، به شرح زیر است:


کشاورزان اصفهانی لوله خط انتقال آب به استان یزد را شکستند تا اعتراض خود را نسبت به انتقال آب اصفهان به دیگر استان ها بیان کنند. 

اگرچه این اقدام نادرست ظاهراً نتایجی را به دنبال داشته، مشکلات کشاورزان را در صدر و کانون توجهات قرار داده و تا آستانه حل شدن پیش برده است، اما سؤال این جاست که چرا باید تا رسیدن به این مرحله پیش رفت؟

وقتی یک آسیب اجتماعی رخ می دهد، برای رفع تکلیف هم که شده ریشه یابی و آسیب شناسی اش می کنند. پس وقتی چنین اتفاقی می افتد و نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، کشاورزان اصفهانی را اراذل و اوباش می نامد نیز باید دید چه مشکلاتی کشاورز ساده و قناعت پیشه ایرانی را به این جا رسانده است؟ 

در سالی که حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام دارد، سرمایه انسانی مان را به راحتی اراذل و اوباش خطاب می کنیم اما فراموش کرده ایم اگر کشاورزان با روش های معمول گوش شنوایی برای حرف هایشان یافته بودند، این روش را انتخاب نمی کردند. روشی که باعث شود مردم استان یزد در استفاده از آب شرب با مشکل روبرو شوند. هفته گذشته زمانی که همین کشاورزان با تراکتورهای خود تحصن کردند، پرچم ایران را بر روی ماشین ها نصب کردند تا نشان دهند، دغدغه آن ها یک دغدغه ملی است و قصد سیاه نمایی ندارند. 

محمد مهدی اسماعیلی معاون استاندار اصفهان گفته است: عدم اطلاع رسانی مناسب به کشاورزان شرق اصفهان در خصوص اقدامات در حال انجام، علت اصلی تجمع آن ها و خسارت زدن به خطوط انتقال آب به یزد بوده است. چرا این اعتماد سازی و اطلاع رسانی صورت نگرفته است؟ آیا باز هم رسانه ها در این میان مقصرند یا شاید بتوان سهمی از این موضوع را به مسؤولان امر نیز نسبت داد؟ 

به هر ترتیب باید یادآوری این نکته را به ویژه برای مسؤولان محترم استان یزد مکرر کرد که این کشاورزان همان هایی هستند که استان اصفهان را در 8 محصول کشاورزی، سرآمد کرده اند. در سال های خشکسالی با مشکلات جدی در معیشت خود روبرو شدند اما آب از اصفهان به یزد رفت. همان هایی که در پاسخ مشکلاتشان به خواندن دعای باران دعوت شدند، به آسمان سربلند کردند اما روبروی خانواده سر شرمندگی به زیر انداختند. 

فیلم تجمع کشاورزان غرب اصفهان https://gozareshgar.manoto1.com/Report/nb3x92/UGS5770

عیدی بازنشستگان بدلیل كمبود نقدینگی پرداخت نشد

 رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی گفت: عیدی سال ۹۱ بیمه شدگان بازنشسته به دلیل کمبود نقدینگی پرداخت نشده است.

علی اکبر خباز‌ها با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: مسئولان سازمان تامین اجتماعی وعده داده‌اند که تا روز دوشنبه (
۱۴ اسفند) عیدی بیمه شدگان بازنشسته و از کار افتاده پرداخت خواهند كرد.

وی گفت: هرسال طبق روال جاری عیدی پایان سال، مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در ماه بهمن پرداخت می‌شد اما امسال به دلیل آنچه که مسئولان سازمان «کمبود نقدینگی» عنوان كرده‌اند، عیدی مستمری بگیران هنوز پرداخت نشده است.

مشکل تامین نقدینگی برای پرداخت عیدی مستمری بگیران بیمه شده سازمان تامین اجتماعی در حالی رخ داده است که به ادعای مدیرعامل این سازمان و همچنین تشکلهای کارگری حامی او، سعید مرتضوی موفق شده است تا تمامی مطالبات معوقه سازمان را از دولت دریافت کند.

با این حال رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی که تشکل متبوعش از امضا کنندگان طومار حمایت از سعید مرتضوی بوده‌ است در این خصوص می‌گوید: دولت مطالبات سازمان تامین اجتماعی را در قالب مجموعه‌ای از سهام چند بانک و
۳۸ شرکت اقتصادی مانند هتل هما و شرکت مسافربری رجا پرداخت کرد اما چون تامین نقدینگی از طریق این شرکتهای تازه واگذار شده زمان می‌برد در پرداخت مطالبات بازنشستگان تاخیر ایجاد شده است.

خبازها بیان اینکه مستمری بگیران تامین اجتماعی تاکنون مطالبات مربوط به حقوق بهمن و اسفند ماه را دریافت کرده اند گفت: از آنجا که زمان تعیین حداقل مزد در شورای عالی کار نزدیک است و طبق قانون مصوبه حداقل مزد این شورای عالی مبنای محاسبه حداقل مستمری بازنشستگان است در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی درصدد است تا نقدینگی مربوط به افزایش مستمریهای سال
۹۲ را ذخیره کند.

۵ کشته و ۱۶۰ بازداشتی در درگیری‌ها بین کشاورزان و مزدوران رژیم در اصفهان



۹ اسفند ۱۳۹۱
پس از شکستن لوله اتقال آب زاینده رود به یزد توسط کشاورزان امشب از ساعت 9 خطوط تلفن همراه در خوراسگان اصفهان قطع شد...کشاورزان تجمع کردند در فلکه مرکزی خوراسگان آتش زدن کانکس راهنمایی و ر انندگی که سریعا کانکس برداشته شد.پرتاب کردن سنگ به مامورین حاضر..و بعد از چند دقیقه حمله مامورین و بسیج به سمت کشاورزان بی گناه قطع شدن برق خیابان اباذر هم اکنون درگیری ها ادامه داره از شما مردم خواهش میکنم اینبار سکوت نکنیم و فقط به فکر خودمان نباشیم.حاصل از درگیری های کشاورزان و مامورین 5کشته در روستاهای ورزنه و اطراف...بازداشت160نفر از مردم.کند پلاک های ماشین ها توسط ساندیس خورها.وسائل شخصی مردم  رااز بین بردند.

هفت نفر در ايران اعدام شدند

 
هفت نفر در ايران به اتهام "قاچاق مواد مخدر" و "تجاوز" در شهرهای گچساران، سمنان، ساری و کاشان اعدام شدند. چهار نفر از آنان در برابر ديدگان مردم به دار آويخته شدند.



خبرگزاری فارس به نقل از افشين نارکی، رئيس اداره زندان گچساران اعلام کرد صبح امروز پنج‌شنبه
۱۰ اسفندماه طی مراسمی در محوطه زندان اين شهرستان، چهار نفر به جرم تجاوز در برابر ديدگان مردم به دار آويخته شدند.



رئيس اداره زندان گچساران گفت اين افراد جرم خود را در سال
۷۶ خورشيدی مرتکب شده بودند.



همچنين همين خبرگزاری به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان سمنان نوشت يک قاچاقچی مواد مخدر اهل تربت جام، به جرم حمل و نگهداری يک کيلو و
۱۶۳ گرم مواد مخدر از نوع کراک، امروز در زندان مرکزی شهرستان سمنان به دار آويخته شد.



روابط عمومی دادگستری استان سمنان گفته است تقاضای عفو اين متهم در دو مرحله مطرح شده بود که پس از انجام بررسیهای لازم و عدم احراز شرايط، توسط کميسيون مرکزی عفو و بخشودگی رد شد.



شمار اعدام‌شدگان دو هفته اخير در ايران به
۴۳ مورد رسيده است

به گزارش واحد مرکزی خبر (وابسته به صدا و سيما)، سرهنگ کريمی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: "قاچاقچی سه کيلوگرم هروئين سحرگاه امروز (چهارشنبه
۹ اسفند) در زندان مرکزی کاشان به دار مجازات آويخته شد."



به گفته وی "اين قاچاقچی
۳۱ ساله، سال ۸۹ به جرم حمل بيش از سه کيلوگرم هروئين دستگير شده بود. اين متهم در دادگاه عمومی و انقلاب کاشان به اعدام محکوم و اين حکم در زندان مرکزی کاشان اجرا شد."



همچنين يک نفر ديگر با اتهام مشابهی روز چهارشنبه در زندان ساری اعدام شد.



اسدالله جعفری، دادستان عمومی و انقلاب ساری گفت: "اين فرد دارای سوابق متعدد کيفری در امر خريد و فروش مواد مخدر بوده که پرونده اخير پس از رسيدگی و طی مراحل مختلف قضايی، منجر به صدور حکم اعدام شد و اين حکم در محوطه زندان مرکز استان به اجرا در آمد."



اوايل هفته جاری نيز چهار نفر در ايران به اتهام "قاچاق مواد مخدر" در قزوين و بهبهان اعدام شدند.



شمار اعدام‌شدگان دو هفته اخير در ايران به
۴۳ مورد رسيده است.



در دو هفته گذشته در شهرهای ساری، کاشان، شيراز، زاهدان، اراک، سنندج، کرمانشاه، قزوين، بهبهان و اهواز حکم اعدام اجرا شده است.



شمار بالای اعدام‌ها در ايران همواره مورد اعتراض نهادهای بين‌المللی حقوق بشری قرار دارد اما مقام‌های اين کشور می‌گويند مجازات اعدام يک مسئله داخلی و بر اساس "قوانين اسلام" است. ايران بالاترين آمار اعدام در جهان را پس از چين دارد.



جرايمی مانند قتل، حمل، نگهداری و خريد و فروش مواد مخدر، تجاوز به عنف و محاربه از جمله جرايمی هستند که مجازات مرگ را در ايران در پی دارند.

۱۳۹۱ اسفند ۸, سه‌شنبه

فاز دوم جداسازی اينترانت از اينترنت

علي حكيم جوادي، معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از آغاز فاز دوم شبكه ملي اطلاعات قبل از ورود به سال خبر داد و گفت: جداسازي اينترانت از اينترنت در فاز اول به صورت آزمايشي انجام شده است و آمادگي اين را داريم كه در يك برنامه زمانبندي اينترانت از اينترنت تفكيك شود. وي با اشاره به آخرين وضعيت شبكه ملي و زمان دسترسي مردم به شبكه ملي اطلاعات نيز گفت: بحث دسترسي مردم به شبكه ملي اطلاعات تا پايان برنامه در دستور كار است كه خوشبختانه عمليات فني در اين خصوص انجام شده است كه در اين راستا به صورت آزمايشي شبكه داخلي اينترانت از اينترنت جداسازي شد و آمادگي اين را داريم كه در يك برنامه زمانبندي اينترانت از اينترنت تفكيك شود. وي در اين باره گفت: بخشي از اين دسترسي مربوط به خدمات G to G (ارتباط دستگاه‌هاي دولتي با يكديگر) است كه در حال انجام است و بخش ديگر نيز دسترسي G to C است كه ارائه خدمات از دستگاه‌هاي دولتي به مردم را شامل مي‌شود و با انتقال Host‌ها (ميزباني) به داخل كشور خدمات به مردم نيز آغاز شده است و ارائه اين خدمات ديگر از طريق اينترنت برقرار نمي‌شود. رييس سازمان فناوري اطلاعات تصريح كرد: مجموعه IEX يا همان محل تبادل اطلاعات نيز در حال ايجاد است كه با ايجاد اين مجموعه ارائه خدمات الكترونيك به مردم افزايش مي‌يابد. رييس سازمان فناوري اطلاعات در توضيح مطلب فوق خاطرنشان كرد: مرحله دوم شبكه ملي اطلاعات بحث به اشتراك گذاري اطلاعات بين دستگاه‌هاي دولتي و حركت به سمت ارائه خدمات الكترونيك دولتي است كه خوشبختانه در اين زمينه نيز تاكنون خدمات زيادي احصا شده و درحال انجام است كه اميدواريم با تامين منابع مالي پروژه با توجه به ابعاد وسيعي كه شبكه ملي اطلاعات دارد، در تكميل اين شبكه مشكلي نداشته باشيم.

 

یک معلول جنگ ایران و عراق در گرگان خود را حلق آویز کرد


 
حیدر نوری از جانبازان دوران دفاع مقدس خود را در خانه شخصی اش در بلوار کاشانی شهر گرگان حلق آویز کرد و با سرنوشتی تلخ به یاران شهیدش پیوست؛ آنها که این روزها ناظر کارنامه حکومتی هستند که برای بقای آن و ارزشهایش جان دادند.

پیکر بی جان این جانباز را دخترش در حالی پیدا کرد که خود را زیر راه پله های ساختمان به دار زده بود. به نظر می رسد او به علت مشکلات و فشارهای مالی و روحی و روانی دست به عمل انتحاری زده است.

چندی پیش بنیاد شهید و امور ایثارگران، حقوق این جانباز شیمیایی را که از مشکلات اعصاب و روان هم رنج می برد، قطع کرده بود. وبلاگ جانبازان شیمیایی ایران از درگیری وی با نگهبان اداره بنیاد و شکسته شدن شیشه های در ورودی این اداره توسط وی خبر داده است.

اکنون این جانباز اهل روستای پیرواش گرگان، دنیا و دنیاداران را بدرود گفته است. ولی مسئولان و مدعیانی که سر سفره جبهه و جنگ نشسته اند و از قبل فداکاری های امثال حیدر نوری نان می خورند، حتی نام او را نیز بر زبن نخواهند آورد، چه رسد به اینکه برای او پیامی بدهند یا مراسمی بگیرند و یا مسئولیت وضعیتی را که برای این جانباز مظلوم پدید آورده اند، بپذیرند.

بر اساس این گزارش، حدود یک ماه قبل نیز یک جانباز قصد داشت در مقابل ساختمان بنیاد شهید با بنزین اقدام به خودسوزی کند که به علت عمل نکردن سنگ فندک موفق به این اقدام نشد و ماموران نیروی انتظامی مانع از ادامه کار وی شدند.

این جانبازان، بازماندگان شهدایی هستند که برای دفاع از این کشور، این آب و خاک، این دین و آیین، و این نظام حکومتی جان خود را بر کف دستشان گذاشتند. آیا حکومت، صاحبان قدرت، نخبگان و مردم قدردان آنها بوده اند؟ آیا همه آن غیر مسئولان و این مدعیان ایمان و حتی ما بی اعتنایان، در مرگ حیدر نوری مقصر نیستیم؟

 

چینی های حتی گردو هم جعل می کنند


چین کشوری است که سابقه بسیار خرابی در جعل تمامی وسایل و اشیا دارد و البته آخرین دستاورد آنها بسیار جالب و البته شگفت انگیز است آنها حتی گردو هم جعل می کنند.
 
چندی پیش تصاویر بسیار جالبی از گردوهایی وارد فضای اینترنت شد که نشان می داد در چین برخی از فروشنده ها گردوها را نیز جعل کرده و آن ها را با استفاده از سنگ پر کرده اند.

این گردوها بسیار زیبا و تازه به نظر می رسند و در نگاه اول شاید به هیچ عنوان شما را به شک نیندازند که ممکن است داخل آنها پوچ باشد اما این واقعیت وجود دارد که شما در اصل یک تکه سنگ و کلوخ با پوشش گردویی خریده اید.

بر اساس گزارش‌های به دست آمده، مشخص شده است که فروشنده های چینی به این سبک هم وزن گردو را افزایش می دهند و هم می توانند پوست گردو و مغز آن را جداگانه به فروش برسانند.

با اینکار چینی ها ثابت کرده اند که دیگر تنها فقط وسایل الکتریکی را جعل نمی کنند و بلکه می توانند حتی میوه ها را نیز به گونه ای جعل کنند.

 

واگذاری كامل نساجی مازندران به سرمايه‌گذار خارجی

 مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي ضمن آسيب‌شناسي و بررسي مشكلات پيش روي شركت نساجي مازندران، راهكارهايي عملياتي براي برون رفت از وضعيت موجود ارائه كرد و نوشت: مهم‌ترين اولويت رفع مشكلات شركت نساجي مازندران، بازنگري تفاهمنامه بين سرمايه‌گذار خارجي و بانك ملي ايران است. دفتر مطالعات انرژي، صنعت و معدن اين مركز اعلام داشت: نتايج بررسي‌هاي انجام شده نشان مي‌دهند كه عمده مشكلات شركت مذكور، تعطيلي و تعويق بيش از 28 ماه در پرداخت حقوق كاركنان شركت، عدم ثبت آورده‌هاي نقدي و غيرنقدي سرمايه‌گذار خارجي به دليل بالابودن ميزان زيان انباشته و به وجودآمدن شائبه در اصالت و قيمت ماشين‌آلات وارد شده به كشور و به تبع آن متوقف شدن گشايش اعتبار اسنادي (LC) به مبلغ 104 ميليون يورو توسط بانك ملي است كه راهكارهايي عملياتي درباره هر يك از مشكلات فوق الذكر ارائه شده‌اند. اين گزارش افزود: به نظر مي‌رسد مهم‌ترين اولويت در برطرف شدن مشكلات واحد توليدي مذكور، اصلاح و بازنگري تفاهمنامه بين سرمايه‌گذار خارجي و بانك ملي ايران، واگذاري كامل (100 درصد) سهام سازمان خصوصي‌سازي و بقيه خرده سهام به سرمايه‌گذار خارجي و افزايش ضمانت اجرايي آن در يك چارچوب زمانبندي شده است.

۱۳۹۱ اسفند ۷, دوشنبه

افزایش ۴۰ درصدی قیمت مسکن در تهران

رئیس سازمان نوسازی شهر تهران به افزایش قیمت مسکن در تهران اشاره کرد و گفت: امسال حداقل 40 درصد قیمت مسکن افزایش یافته است.
علیرضا جعفری با تاکید بر این موضوع که در شش ماهه سال 91 روند نزولی در حوزه صدور پروانه در بافت فرسوده داشته‌ایم، گفت: استقبال مردم برای نوسازی به شدت کاهش یافته است.
وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران بسته‌های تشویقی از ابتدای سال 91 برای نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته است، گفت: اما باز هم میزان مراجعه مردم کمتر شده و البته اگر این بسته‌های حمایتی نبود افت خیلی بیشتری داشتیم.
وی به دلایل کاهش تمایل مردم برای نوسازی بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: اولین بحث عدم تحقق وعده در حوزه تسهیلات و وام‌های ارزان‌ قیمت بوده است.
رئیس سازمان نوسازی شهر تهران ادامه داد: همچنین عدم سیاست اقتصادی و اینکه تأمین مسکن در اولویت اول شهروندان قرار نگرفت.
وی اضافه کرد: هزینه‌های ضروری زندگی موضوعات دیگر است و مسکن در اولویت قرار ندارد.
جعفری با اشاره به اینکه ساکنین بافت فرسوده اصولا جزء اقشار پایین و کم درآمد جامعه هستند گفت: به دلیل مشکلات اقتصادی و مالی نمی‌توانند در نوسازی شرکت کنند.
رئیس سازمان نوسازی شهر تهران به افزایش قیمت مسکن در تهران اشاره کرد و گفت: حداقل 40 درصد قیمت مسکن افزایش یافته است و به دلیل سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تمایلی به سرمایه‌گذاری در بافت فرسوده ندارد و بیشتر در جاهایی که ارزش افزوده‌ بالاتری دارند سرمایه‌گذاری می‌کنند.

 

 

موزه خدمات بین المللی به حکومت آخوندی

دوشنبه 25 فوریه توماس پیکرینگ در کنار حسین موسویان سخنرانی میکند. چند روز پیش، وی با محمد خزائی سفیر رژیم در سازمان ملل سخنرانی مشترک داشت. به اعتقاد من، باید در فردای آزادی ایران مجسمه پیکرینگ را در جایگاه ویژه ای در موزه "خدمات بین المللی به حکومت آخوندی" نصب کرد

روز دوشنبه قرار است حسین موسویان پژوهشگر کنونی دانشگاه پرینستون و سفیر سابق جمهوری اسلامی در آلمان یکبار دیگر در واشنگتن سخنرانی کند و شیوه های دوستی و سازش با رژیم ایران را به حضار توضیح دهد. این بار نیز، سخنران دیگری که وی را همراهی و کمک میکند، توماس پیکرینگ، لابیست معروف، مشاور ارشد نایاک و دیپلمات سابق آمریکاست. در یکی دو سال گذشته، این زوج سیاسی بارها در کنار یکدیگر نشسته و در باره مزایای دوستی با آخوندها روضه خوانده اند.

این سیاستمدار سابق و لابیست کنونی که گویا در مسیر پرسنگلاخ اما پردرآمد دوستی با آخوندها از هیچ کوششی فروگذار نیست، همین چند روز پیش همراه با سفیر جمهوری اسلامی در سازمان ملل یعنی محمد خزائی سخنرانی کرد و تریبون دیگری در اختیار وابستگان رژیم ایران قرار داد.

به اعتقاد من، در فردای آزادی ایران، باید مجسمه ای از توماس پیکرینک ساخته شود و در موزه "خدمات بین المللی به حکومت آخوندی" در همان ورودی ساختمان نصب شود. بیوگرافی مختصری از ایشان را نگاه کنیم تا با دلائل حضور برتر ایشان در این موزه آشنا شویم.

توماس ییکرینگ یکی از کارکشته ترین دیپلمات های سابق آمریکاست. سفیر آمریکا در سازمان ملل و همچپنین سفیر در چند کشور مختلف جهان مثل روسیه، اسرائیل و هند و کشورهای آمریکای لاتین بود. پیکرینگ در دوره بیل کلینتون معاون وزیر خارجه شد. ایشان زمانیکه در دهه 80 سفیر آمریکا در السالوادور بود، در جریان ایران کنترا یا ایران گیت که همان فروش مخفیانه اسلحه از طرف آمریکا و اسرائیل به رژیم ایران و شورشیان نیکاراگوئه است، نقش داشت. 

در سال 2001 پیکرینگ از دولت بیرون آمد و معاون ارشد کمپانی بوئینگ و مسئول ارتباط این کمپانی با دولت های خارجی شد. طبیعی است که تمام ارتباطاتی که وی در طی سالیان طولانی کار در وزارت خارجه و تماس با رهبران و دولت های خارجی داشت پشتوانه و سرمایه شغل جدیدش شد.

در همین دوره، ایشان عضو هیئت مدیره شورای آمریکائی ایرانی به سرپرستی هوشنگ امیر احمدی شد. این شورا که با هدف جوش دادن رابطه ایران و آمریکا براه افتاده بود توسط کمپانی های بزرگ آمریکا بخصوص غولهای نفتی حمایت و اداره میشد. پیکرینگ در سال 2004 از طرف کمپانی بوئیینگ به ایران سفر کرد و ضمن دیدار با مقامات جمهوری اسلامی منجمله وزیر راه، در مورد برداشتن احتمالی تحریم فروش هواپیما به ایران بحث و گفتگو کرد.

اما بخش اصلی فعالیت های پیکرینگ در رابطه با جمهوری اسلامی جای دیگری است. وی از سال 2001 تاکنون، در بسیاری از مذاکرات پنهان بین آمریکا و رژیم ایران نقش فعال و درجه اول داشته است.

از سال 2001 تا 2003، دولت های جرج بوش و جمهوری اسلامی، برای حمله به افغانستان و بعد حمله و اشغال عراق باهم وارد مذاکره و توافق شدند. این مسئله ای است که هم مقامات ایرانی و هم مقامات آمریکائی به آن اعتراف کرده اند. بنا به سند رسمی منتشر شده توسط هوشنگ امیر احمدی که در آندوره همکار توماس پیکرینگ بود، پیکرینگ یکی از کسانی بود که در آنزمان هم با جواد ظریف نماینده رژیم در سازمان ملل و هم با وزیر خارجه کمال خرازی گفتگو و دیدار های پنهان داشت. 

گذشته از این مذاکرات که بر سر عراق و افغانستان بود، از سال 2001 ببعد تا اوائل سال 2008، به ابتکار بنیاد براداران راکفلر، یک سلسله دیدار و مذاکرات پنهان بین رژیم ایران و برخی از مسئولان آمریکائی طرفدار سازش با جمهوری اسلامی شروع شد که در مجموع 14 دیدار انجام شد. بیناد راکفلر در گزارشی که منتشر کرد، روند این گفتگوهای پنهان و برخی از جزئیاتش را منتشر کرد.

پیکرینگ در سالهای اخیر به نایاک به رهبری تریتا پارسی پیوست و بعنوان مشاور ارشد، همکاری فعال با آنها در زمینه سازش با رژیم ایران را شروع کرد. همین چند ماه پیش، پیکرینک بهمراه تریتا پارسی به اسپانیا رفتند تا در باره مذاکره با جمهوری اسلامی سخنرانی کنند.

پیکرینگ در حال حاضر معاون ارشد شرکت مشاوره و لابی "هیلز اند کمپانی" است کار برای کمپانی های بزرگ بین المللی است. پیکرینگ در سال 2006 از معاونت بوئینگ استعفا داد و معاون ارشد شرکت هیلز اند کمپانی شد که فعالیت اصلی اش به زبان عامیانه، کارچاق کنی برای کمپانی های بزرگ آمریکائی و بین المللی است. 

کمپانی های بزرگ نفتی، بیمه، داروئی و موسسات مالی در لیست مشتریان این موسسه لابیگری قرار دارند. در صفحه معرفی شرکت گفته شده که ما میتوانیم با مقامات کشورهای خارجی گفتگو کنیم تا ورود مشتریان خودمون به بازارهای کشورهای خارجی را امکان پذیر کنیم، موانع سر راه آنها مثل تعرفه های گمرکی را برطرف کنیم تا سود و منفعت مشتریانمان بیشتر شود. در این زمینه چند مثال زده و میگوید که با در تحریم های اقتصادی علیه ایران و کره شمالی و کوبا و سودان مبارزه کرده است.

با شناخت مختصری که از توماس پیکرینگ بدست آوردیم یکبار دیگر معلوم میشود که در آمریکا، مرزهای مشخصی بین سیاست و تجارت وجود ندارد و بویژه در رابطه با کشورمان ایران، محافل طرفدار مماشات عموما به مراکز مهم تجاری و کمپانی های بزرگ وابسته اند. از اینرو، یکی از بیزینس های موفق در واشنگتن، "تجارت دوستی و سازش با آخوندهاست" و در این زمینه، پیکرینگ یکی از موفق ترین چهره های این تجارت ضد ایرانی است.

حسن داعی


بازداشت خبرنگاران و سکوت مخالفین داخلی

وبلاگ جهان وطن: بعد از گذشت یک ماه از دستگیری خبرنگاران به اتهام جاسوسی برای کشورهای غربی حکومت با خیالی اسوده و فارغ از هرگونه بازخواستی فشارهای خود را بر بازداشت شدگان و خانواده های انان بیشتر کرده است اما هیچ یک از مسولین مانند اقای هاشمی و خاتمی و امثال اینها یرای دفاع از این خبرنگاران پا پیش نگذاشتند جالب این است که این خبرنگاران به حمایت از اقای هاشمیمدافع بزرگ اصلاحات امده بودند و مچ بند سبز بر دست داشتند ولی بعد از بازداشت این چند تن هیچ حمایتی از سوی چهره های شاخص اصلاحات انجام نشد و تنها اپوزیسیون خارج نشین که در حاشیه امن قرار دارند اقدام به انتشار بیانیه هایی در محکومیت این عمل قبیح نمودند. اما در داخل اعتراضات محدود شد به فعالیت های اعتراضی وبلاگ نویسان و صفحات فعال فیسبوک. در همین سکوت کافی بود تا دستگاه شکنجه گر اطلاعاتی ایران توپ را در زمین حریف بیندازد و با اعمال شکنجه های سخت انچه را که میخواهد از زبان عزیزان در بندمان به زبان بیاورد تا بامتهم نمودن انان به جاسوسی برای بیگانگان این عمل زشت و شرم اور خود را برای مردمی که از رسالت این فعالین رسانه ای نا آگاه بودند توجیه کنند.حال این سوال پیش می اید که چرا سران اصلاحات انقدر سکوت می کنند تا دستگاه شکنجه گر اطلاعات به خود این اجازه را بدهد تا با پخش مستندی تحت عنوان مثلث حقیقت را آنطور که میخواهد از انظار پنهان نماید؟! 
اما نکته و سوال ما از اقایان داخل نشین این است که سکوت و مصلحت اندیشی انان تا به کی ادامه خواهد داشت؟

بازگشت كوپن برای دهک اول درآمد پايين



روزنامه اعتماد: 21 آبان 91 طرح تامين كالاهاي اساسي براي اقشار آسيب‌پذير، در هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي اعلام وصول شد. اين طرح كه بسيار ساده و خلاصه هم بود در ماده واحدي تنظيم شد تا مشخص شود تدبير مجلس براي رفع مشكلات اقتصادي قشرهاي ضعيف جامعه همان ابزارهاي قديمي است كه امتحان خود را پس داده‌اند. در ماده واحده اين طرح آمده است: دولت موظف است براي كمك به معاش خانواده‌هاي نيازمند تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) و سازمان بهزيستي كشور و 10 درصد جمعيت آسيب‌پذير «نخستين دهك پايين درآمدي جامعه» نسبت به تامين كالاهاي اساسي آنان شامل برنج، روغن، قند و شكر، مرغ و گوشت قرمز با اختصاص ارز مرجع و از محل اعتبارات نهادهاي مذكور و كمك‌هاي اختصاص يافته از منابع بودجه عمومي اقدام و از طريق كميته امداد امام خميني(ره) و سازمان بهزيستي كشور بين آنان توزيع كند. اين طرح كه به نوعي اقدام به توزيع مستقيم كالا بين اقشار كم‌درآمد خواهد كرد، بار ديگر بحث بازگشت به نظام كوپني را پديد آورده كه به سختي و با تلاش چند دولت كمرنگ شده بود و حالا قرار است بار ديگر بازگردد

۱۳۹۱ اسفند ۵, شنبه

وحشت رژیم اسلامی از انسجام اپوزیسیون


یک مشاور حقوقی، یک مترجم رسمی و یک کارمند سفارت، جاسوسان جمهوری اسلامی علیه پناهندگان و اپوزیسیون رژیم در اسپانیا!
4 اسفند- کیهان آنلاین- در حالی که هر روز شمار بیشتری از خود نظام از آن روی بر می گردانند، هستند افرادی که به هر دلیلی، از جمله مادّی، تن به جاسوسی و سرسپردگی برای رژیمی می دهند که آینده ای برای آن متصور نیست.
به گزارش رادیو آلمان، دویچه وله، سه جاسوس جمهوری اسلامی که در اسپانیا خبرها و اطلاعات مربوط به پناهندگان ایرانی و مخالفان رژیم را به جمهوری اسلامی منتقل می کردند، دستگیر شدند. بنا بر این گزارش، وزارت کشور اسپانیا یک حلقه جاسوسی علیه اپوزیسیون ایران شامل دو مرد و یک زن را به اتهام تعقیب و تهدید فعالان سیاسی ایرانی مخالفان جمهوری اسلامی دستگیر کرد. سایت رادیو آلمان به نقل از آسوشیتد پرس می نویسد این افراد در یک سازمان غیردولتی در کشور اسپانیا نفوذ کرده و ظاهرا به پناهجویان کمک می کرده اند. در اطلاعیه وزارت کشور اسپانیا آمده که این سه نفر شامل یک مرد کارمند سفارت، یک مرد مترجم رسمی و یک زن مشاور حقوقی، در شهر توره لاوگا در شمال اسپانیا و در مادرید پایتخت این کشور دستگیر شدند. به غیر از کارمند سفارت، دو تن دیگر تابعیت اسپانیایی دارند.
به نظر می رسد هر چه فعالیت و انسجام اپوزیسیون رژیم ایران در خارج کشور بیشتر می شود، باید منتظر فعالیت های بیشتر جاسوسان جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف بود آن هم در حالی که خود رژیم از درون به شدت با بحران روبروست. احتمالا گذشته از اعتقاد به چنین رژیمی که دیگر در میان معتقدانش هم امیدی به آینده اش نیست، ساده لوحی و طمع برخی افراد سبب می شود تا با فروش خود، تن به ننگ جاسوسی برای جمهوری اسلامی بسپارند.

یک وبلاگ نویس در گناوه بازداشت شد


یک وبلاگ نویس بوشهری در گناوه، توسط پلیس فتا شناسایی و بازداشت شد.
بنا به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، رئیس پلیس فتا استان بوشهردر گفتگویی مدعی شد: پیرو شکایت نماینده حقوقی یکی از سازمان‌های دولتی استان مبنی براینکه فردی نا‌شناس در وبلاگ اینترنتی اقدام به نوشتن مطالبی خلاف واقع بر علیه مسئولان آن سازمان به منظور تشویش اذهان عمومی کرده است، مأموران اقدامات خود را آغاز کردند.
این مقام انتظامی افزود: پس از تحقیقات فنی و تخصصی متهم در شهرستان گناوه شناسایی و دستگیر شد.

وی ادامه داد: متهم که پس از رویت مستندات و مدارک غیرقابل انکار چاره‌ای جز اعتراف نداشت به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.
گفتنی است، این منبع به نام و مشخصات فرد بازداشت شده هیچ‌گونه اشاره ای نکرده است.

انتقال فرودگاه اهواز به دلیل کشف معدن نفت


فرودگاه بین المللی اهواز واقع در جنوب غربی استان خوزستان ایران در پنج سال آینده به دلیل کشف معدن نفتی منتقل خواهد شد. مدیر شرکت فرودگاههای ایران این مطلب را گزارش داده است.

این معدن در دسامبر 2012 در نزدیکی باند پرواز و نشست فرودگاه کشف شده بود.

به گفته مدیر دولت انتقال فرودگاه را تایید کرده است. مدیر افزود که فرودگاه جدید در نزدیکی 15 کیلومتر ساخته خواهد شد.

۱۳۹۱ اسفند ۴, جمعه

دلار در ایران جایش را به یوآن و یورو می دهد


بر اساس تصمیم جدید بانک مرکزی ایران دلار جایش را به واحد پول چین و یورو خواهد داد. بانک مرکزی می گوید این اقدام به منظور پاسخ گویی به تقاضای ارزی واردکنندگان است، اما فعالان اقتصادی می گویند هزینه این کار را مصرف کنندگان ایرانی خواهند پرداخت.

یک «ديپلمات ارشد ايرانی» از نروژ درخواست پناهندگی کرد


یک روزنامه نروژی روز جمعه خبر داد که يک ديپلمات ارشد سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلو درخواست پناهندگی خود را تسليم مقام‌های اين کشور کرده است.
روزنامه «داگبلادت» در شماره روز
۲۲ فوريه- چهارم اسفندماه- خود نوشت که اين ديپلمات برای چندين سال در سفارت ايران مشغول به کار بود و در حال حاضر در محلی ناشناس همراه با خانواده‌اش زندگی می کند.

... وکيل اين ديپلمات ايرانی به روزنامه ياد شده گفته است که موکل او در ماه دسامبر درخواست پناهندگی داده ولی مايل نيست که درباره دلايل پناهندگی‌اش اظهار نظر کند.

روزنامه «داگبلات» به نام این ديپلمات ايرانی اشاره نکرده است، ولی راديو فردا در گفت و گو با يک منبع مطلع کسب اطلاع کرد که نام اين ديپلمات، «محمدرضا زارع» است و تا پيش از پناهندگی‌اش، دبير دوم و مسوول امور مالی سفارت ايران در نروژ بوده است.

گفته می شود وی پس از آن خواستار پناهندگی به نروژ شد که دوره ماموريتش در اسلو به پايان رسيد و بايد به ايران باز می‌گشت. اطلاعات دريافتی راديو فردا حاکی است که جايگزين آقای زارع نيز از سوی وزارت امور خارجه ایران تعيين شده است.

مقام‌های نروژی و وزارت امور خارجه اين کشور هنوز نسبت به اين خبر واکنش نشان نداده و مقام‌های ايرانی نيز در اين زمينه سکوت کرده اند.

 

تیم ملی کشتی آزادقهرمان جام جهانی کشتی شد


تیم ملی کشتی آزاد ایران روز جمعه با شکست تیم ملی روسیه در تهران، قهرمان جام جهانی کشتی شد. این دیدار با نتیجه شش بر یک به نفع ایران به پایان رسید. تیم آمریکا نیز صبح روز جمعه موفق شد در دیدار رده‌بندی، تیم بلاروس را شکست دهد و عنوان سومی جهان را به دست آورد. تیم ایران که میزبان این رقابت‌ها بود، پیش از رقابت فینال، تیم‌های ژاپن، بلغارستان، گرجستان و آمریکا را شکست داده بود. تیم کشتی ملی کشتی فرنگی ایران نیز در این رقابت‌ها، نایب قهرمان جهان شد. در رشته کشتی فرنگی، مقام قهرمانی به تیم روسیه رسید. همزمانی جام جهانی کشتی در سال ۲۰۱۳ با خبرهای مربوط به احتمال حذف این رشته ورزشی از المپیک موجب شد تا دست‌اندرکاران این رشته، همزمان با این رقابت‌ها اعتراض‌ خود را نشان دهند.

درخواست برای انتشار بخشی از مطالب رسانه‌های ایران به زبان آذری


۶۰۰ دانشجو و دانش‌آموخته آذربايجانی در رشته روزنامه‌نگاری در نامه‌ای به رسانه‌های بخش خصوصی در ايران خواستار انتشار بخشی از مطالب اين رسانه‌ها به زبان آذری شدند. اين نامه همزمان با روز جهانی زبان مادری به مديران مسئول و سردبيران روزنامه‌های شرق، اعتماد، بهار و آرمان و مجله‌های نسيم بيداری،آسمان،مهرنامه و انديشه پويا نوشته شده است.

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (يونسکو) ۱۴ سال پيش، روز ۲۱ فوريه – دوم اسفند – را روز جهانی زبان مادری اعلام کرد و مجمع عمومی سازمان ملل متحد نيز به دليل اهميت آن، سال ۲۰۰۸ را سال جهانی زبان‌ها اعلام کرد.

۱۳۹۱ اسفند ۳, پنجشنبه

کنگره آمريکا درصدد تحريمهای جديد عليه رژیم تهران


کنگره آمریکا تصمیم دارد با تصویب قانونی جدید محدودیت های بیشتری در مورد معاملات خارجی رژیم تهران اعمال کند و در این خصوص بانک مرکزی اروپا را بیشتر تحت فشار قرار دهد.

روزنامه فایننشال تایمز امروز در گزارشی نوشت، کنگره آمریکا در حال تنظیم قانون جدیدی در مورد تحریم رژیم تهران است که سیستم بانک مرکزی اروپا را به علت نقل و انتقال پرداختهای بانکی فرا مرزی هدف قرار خواهد داد.
لایحه پیشنهادی بخشی از مجموعه اقداماتی است که با هدف اعمال فشار بر بانک مرکزی اروپا تنظیم شده است تا اقدام بیشتری برای جلوگیری از استفاده شرکتها و بانکهای ایرانی از سیستم بانکی پرداخت های تارگت دو (هدف دو) برای انجام معاملات شان با یورو به عمل آورد.
هدف این لایحه که ممکن است هفته آینده ارائه شود، بستن مفرهای موجود در تحریمهایی مالی قبلی است که کنگره آمریکا طی هجده ماه گذشته علیه رژیم تهران اعمال کرد.
تحریم های قبلی انجام معاملات نفتی به دلار را برای رژیم تهران بسیار سخت کرد اما در قطع تجارت با ارزهای دیگر چندان موفق نبوده است.
مارک دوبوویتز مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسی و کارشناس تحریم های رژیم تهران می گوید،‌ بانکها و شرکتهای ایرانی مقادیر هنگفتی یورو در حسابهای بانکی خارجی ذخیره کرده اند و در حالی که برخی تصور می کردند این دارایی ها به موجب تحریم های قبلی مسدود شده بود، دریافتند یک راه بالقوه برای دور زدن محدودیت های موجود مبادله یورو با دیگر ارزهای محلی در هر کشوری است که رژیم تهران در آنجا معاملاتی انجام می دهد و در مرحله ای از آن احتمالا از سیستم تارگت دو استفاده می شود. 
وی می گوید، شرکت های ایرانی برای تبدیل دارایی های خود از یورو به ارزهای محلی که می توانند از آن برای تجارت با آسیا استفاده کنند‌،‌ وارد عمل شده اند و با استفاده از فرصت موجود باید به سرعت در جلوگیری از دسترسی آنها به دارایی های شان اقدام کرد.
برخی سناتورها در صددند لوایح دیگری به منظور اعمال فشار بیشتر بر بانک مرکزی اروپا تنظیم کنند و قرار است این مسئله را این هفته با جک لیو نامزد تصدی وزارت خزانه داری آمریکا در میان بگذارند و به طور بالقوه این مسئله را با مذاکرات آتی با اتحادیه اروپا در خصوص تجارت دو جانبه مرتبط سازند.
برخی سناتورها گفته اند حمایت از مذاکرات تجاری را به تعهد وسیع تر بانک مرکزی اروپا به جلوگیری از استفاده ارژیم تهران از سیستم بانکی تارگت دو مرتبط خواهند کرد.
تحریم رژیم تهران یکی از چند موضوعی است که از حمایت دو حزبی در کنگره آمریکا در زمان اختلافات حزبی شدید در واشنگتن برخوردار است

فاز ۱۵ و ۱۶ امسال هم به گاز نمى رسد

امسال نه تنها توليد از دو فاز ۱۵ و ۱۶ ميدان مشترك پارس جنوبى محقق نمى شود بلكه با وجود وعده هاى مديران نفتى تكميل پالايشگاه گازى اين دو فاز نيز به سال آينده موكول شد.به گزارش ايسنا، وعده تكميل پالايشگاه و توليد گاز از فاز ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبى از پاييز سال ۱۳۸۹ توسط مديران نفتى داده شد اما با گذشت حدود شش سال از امضاى قرارداد اين طرح توسعه اى ووعده هاى متفاوت از سوى مسوولان براى تكميل اين دو فاز، پيشرفت پروژه نشان مى دهد كه آخرين وعده نفتى ها براى توليد گاز از فاز ۱۵ و ۱۶ هم محقق نمى شود.آخرين وعده اى كه به طور رسمى از سوى وزارت نفت براى توليد گاز از فاز ۱۵ و ۱۶ اعلام شده بود دهه فجر امسال بود. ۲۲ بهمن ماه گذشت ولى خبرى از توليد گاز و حتى راه اندازى پالايشگاه اين دو فاز نشد. البته پيشرفت كار نشان مى دهد كه در خوش بينانه ترين حالت توليدى شدن اين دو فاز با ظرفيت كامل تا اواخر سال ۱۳۹۲ به طول خواهد انجاميد.از زمان شروع مذاكره براى واگذارى طرح توسعه فاز ۱۵ و ۱۶ ميدان گازى پارس جنوبى تا شروع به كار نزديك به چهار سال به طول انجاميد. در واقع توسعه اين دو فاز كه به كنسرسيومى به رهبرى شركت «اكر كورنر» نروژ و باحضور صدرا و قرارگاه سازندگى خاتم الانبيا(ص) سپرده شده با خارج شدن شركت اروپايى از اين طرح در تيرماه ۱۳۸۵ به قرارگاه سازندگى خاتم الانبيا (ص) به صورت ترك تشريفات واگذار و عمليات اجرايى آن تابستان ۱۳۸۶ آغاز شد.در واقع قرارداد ساخت پالايشگاه اين دو فاز بين شركت ملى نفت ايران به عنوان كارفرماى اصلى و قرارگاه سازندگى خاتم الانبياء (ص) به عنوان مسوول بخش خشكى و نماينده پيمانكاران در طرح و شركت مهندسى و ساخت تاسيسات دريايى ايران به عنوان مسوول بخش دريا بسته شده بود.هم چنين قرار بود كه ساخت سكوها و سازه هاى فوقانى آن ها از سوى دو شركت ايزوايكو و صف با نظارت شركت تاسيسات دريايى انجام شود و ساخت لوله هاى دريايى و مديريت بخش دريا نيز مستقيما بر عهده شركت مهندسى و ساخت تاسيسات دريايى باشد اما به دليل تحريم هاى اعمال شده عليه شركت تاسيسات دريايى و قرارگاه خاتم الانبيا(ص) اين دو پيمانكار در سال ۱۳۸۹از اين پروژه خارج شدند و در نهايت «شركت نفت و گاز آريا شهاب» مسووليت اين پروژه را بر عهده گرفت.

ممانعت اداره اطلاعات مشهد از مرخصی زندانیان بهایی

زندانیان بهایی مشهد چندین ماه است که از دریافت مرخصی محروم شده‌اند این درحالیست که رئیس زندان با درخواست ایشان موافقت داشته ولی اداره اطلاعات مشهد از دادن مرخصی ممانعت بعمل آورده است.

 ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طبق قوانین زندان هر زندانی که بیش از نیمی از دوران حبس خود را گذرانده باشد می‌تواند از حق مرخصی زندانیان استفاده کند که بر طبق قانون مذکور رزیتا واثقی (محکومیت
۵ سال)، داورنبیل‌زاده (محکومیت ۵ سال)، جلایر وحدت (محکومیت ۵سال)، سیما اشراقی (محکومیت ۵ سال) وساناز تفضلی (محکومیت ۶ ماه) شامل قانون مزبور شده ولی تاکنون با گذشت بیش از نیمی از دوران محکومیت به دلیل مخالفت اداره اطلاعات نتوانسته‌اند ازحق مرخصی استفاده کنند.

یاداوری می‌شود به رزیتا واثقی شهروند بهایی ساکن مشهد که از اسفند ماه
۱۳۸۸ تاکنون در حبس بوده با گذشت سه سال از دوران محکومیت هیچگاه اجازه مرخصی داده نشده است.



۱۳۹۱ اسفند ۲, چهارشنبه

سپاه پاسداران بازوی نامریی علی خامنه ای



بازوی نامریی علی خامنه ای سپاه پاسداران است. این ارگان که ریشه در تمام نهادها اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی کشور دوانیده است، عملا نیز در تمام تصمیمهای تعیین کننده نظام زیر رهبری علی خامنه ای حرف اول را می زند. برغم اینکه اکنون در درون باندهای رژیم جنگ قدرت هر روز رنگ تازه ای می گیرد. اما سپاه بدون اینکه به این جنگ زرگری بهایی بدهد یا حداقل آنرا جهانشمولش نماید، به کار اصلی خود یعنی در شاخ نگه داشتن نیروهای سیاسی خارج از کشور، ایجاد رعب و وحشت سیستماتیک از کانال اعدامهای دسته جمعی در ملاء عام ، سرکوب و دستگیری های کور روشنفکران ادامه می دهد. 
در این موقعیت بسیار حساس ، تحلیلها و گفتگو های رسانه ای بسیاری از نیروهای سیاسی خارج از کشور که خویشتن را نیز اپوزیسیون آینده ایران می نامند، بیشتر به جنگ رزگری میان باندهای درون رژیم احتصاص دارد، تا حل معضلات موجود جامعه و نشان دادن راههای مبارزه با سپاه بازوی نامریی علی خامنه ای که تقریبا کشور ما را تحت رهبری نمادی وی به کنترل خود در آورده اند و با سیاستهای ضد انسانی خود فرهنگ، تاریخ، مردم و سرزمین تاریخی ایران را در ورطه نابودی قرار داده است. 

بدون تردید به سیاست خشن و ضدانسانی دستگاه قضایی رژیم را که از سوی سپاه پاسداران ستون اصلی نظامی علی خامنه ای هدایت و به مورد اجرا گذاشته می شود،نمی توان با روشنگری و فرهنگ سازی تنها پاسخ داد.
پاسخ حشونت سازمانیافته حکومتی قهر سازمانیافته مردمی ست...

این نهاد نظامی بی شک نه تنها تمام ارگانهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور را به کنترل خود در آورده، بلکه مسئول عملی ساختن تمام جنایات کنونی و سی و چهار سال گذشته باند روحانیت به رهبری حمینی و خامنه ای بر مردم ما می باشد. این شگفت آور نیست که سپاه برای ایجاد رعب و وحشت مستمر در میان مردم، سرکوب، کشتار و اعدام روزانه را در ملاء عام نهادینه ساخته است و ایران و ایرانی را در قرن بیست یکم در چشم جهان متمدن به یکی از وحشی ترین مردم و کشور جهان مبدل ساخته است. 

آنچه مسلم است این نیروی نامریی علی خامنه ای که بسیاری از نیروهای سیاسی خارچ از کشور آنرا بعنوان سپاه پاسداران می شناسند، عملا کل کشور و ثروت مردم ایران را به کنترل خود در آورده است و با مردم ما بدون هیچ دغدغه ای هر کاری را که دوست دارد انجام می دهد.

بسیاری از نیروهایی که در این سوی دنیا خویشتن را اپوزیسیون می نامند، جنایات و نابسامانیهای دهشتناک احتماعی، سیاسی و اقتصادی این نیروی نظامی را در تحلیلها و بنگاههای خبری خود نهادینه ساخته اند و عملا آنرا به یک موضوع پیش افتاده و عادی روز مبدل ساخته اند. این همان هدفی ست که سپاه آنرا تعقیب می نماید یعنی کسب موفقیت در نهادینه ساختن جنایاتش در میان مردم و اپوزیسیون برای ادامه حیات
 .

مجلس: رتبه ۶ جهانی در نرخ تورم برای ایران



مجلس شورای اسلامی ايران برای نخستين بار اعتراف کرد در جامعه گرانی افسارگسیخته وجود دارد. مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی اعلام کرد ایران ازنظر میزان تورم درجهان مقام ششم و درمنطقه خاورمیانه مقام نخست را دارد. بنا به پیش بینی اقتصاددانان، نرخ تورم در سال آینده 20 درصد افزایش خواهد يافت.

مصوبه مجلس برای افزایش جمعیت؛ مرخصی زایمان مادران ۹ ماه شد



  مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه با تصویب کلیات لایحه اصلاح قوانین تنظیم خانواده، موافقت کرد تا كليه محدوديت‌هایی که در قانون بر اساس تعداد فرزند برای والدين شاغل و يا فرزندان آن‌ها ايجاد شده، لغو شود.

به گزارش خبرگزاری رسمی مجلس، خانه ملت، نمایندگان مجلس روز دوم اسفند‌ماه با اکثریت آرا مقرر کردند که تمامی «محدودیت‌های مقرر در قانون تنظیم خانواده و جمعیت مصوب
۱۳۷۲ و اصلاحات آن و سایر قوانین که بر اساس تعداد فرزند برای والدین شاغل یا فرزندان آنان ایجاد شده است»، لغو شوند.

نمایندگان مجلس همچنین با تبصره افزایش مرخصی زایمان مادران به
۹ ماه موافقت و مقرر کردند که همسر زنان باردار نیز از دو هفته مرخصی «اجباری» برخوردار شوند. این تبصره مادرانی را که سن فرزندشان به ۹ ماهگی نرسیده است نیز شامل می‌شود و مادر می‌تواند تا سن ۹ ماهگی نوزاد خود از مرخصی زایمان استفاده کند.

پیش از این مرخصی زایمان زنان شش ماه بود.

کلیات این لایحه در حالی تصویب شده است که بر اساس قانون تنظیم خانواده که خردادماه
۱۳۷۲ به تایید شورای نگهبان رسیده است، امتیازاتی که در قانون بر اساس تعداد فرزندان وضع شده است، فرزندان چهارم و بعد از آن را در نظر نمی‌گیرد و مرخصی بارداری و زایمان کارگردان زن نیز برای فرزندان چهارم و بعد نیز از مرخصی استحقاقی موجود و آتی کارگر کسر می‌شود.

همچنین طبق قانون مصوب
۱۳۷۲ هزینه نگهداری فرزندان کارگران زن در مراکز نگهداری، برای فرزندان چهارم و بعد، به عهده کارگر است و حق بیمه فرزندان نیز برای فرزندان چهارم و بعد به صورت جداگانه تعیین می‌شود.

با این‌حال نمایندگان مجلس روز چهارشنبه مقرر کردند که بیمه فرزندان چهارم و محدودیت‌های دیگری که پیش از این در نظر گرفته شده بود، لغو شوند.

مردادماه سال
۹۰ رهبر جمهور اسلامی، با تاکید بر این‌ که ایران ظرفیت داشتن جمعیت ۱۵۰ میلیونی را دارد گفته بود: «من معتقد به کثرت جمعیتم. هر اقدام و تدبیری که می‌خواهد برای متوقف کردن رشد جمعیت انجام بگیرد، بعد از صد و پنجاه میلیون انجام بگیرد

به دنبال این‌ اظهارات محمود احمدی‌نژاد دی‌ماه همان سال لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده را به رییس مجلس تحویل داد و خواستار لغو محدودیت‌هایی شد که در قوانین مختلف بر اساس تعداد فرزند برای والدین شاغل ایجاد شده بود.

موافقان و مخالفان لایحه اصلاح قوانین تنظیم خانواده

احمد امیرآبادی، نماینده قم روز چهارشنبه در موافقت با این طرح گفت: «امکانات کشور این ظرفیت را دارد که جمعیت ایران به
۱۵۰ میلیون نفر نیز برسد و با این امکانات می‌توانیم تمامی حقوق و هزینه‌ها و نیازهای افراد را برآورده کنیم

این در حالی است که باقر حسینی، نماینده زابل، در مخالفت با این طرح گفته است: «هم اکنون مشکلات زیادی در کشور وجود دارد و جوانان تحصیل‌کرده بسیاری بیکار هستند و با تصویب این قانون باید به فکر اشتغال افراد جدید هم باشیم

محمد حسین آصفری، نماینده مردم اراک، از مخالفان کلیات این طرح، روز چهارشنبه گفت که لایحه‌ای «جامع‌تر، کامل‌تر و پخته‌تری» باید برای اصلاح سیاست‌های جمعیتی کشور ارائه می‌شد تا مجلس بار دیگر در سال‌های آینده مجبور نشود قوانین تنظیم جمعیت را مورد تجدیدنظر قرار دهد.

از دیگر سو اما کمال علیپور، نماینده قائم‌شهر در موافقت با این لایحه با بیان اینکه «دلیلی وجود ندارد که برای مهم‌ترین موضوع یعنی اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده اقدامی انجام ندهیم»، تصریح کرد که باید به منظور افزایش جمعیت کشور «مشوق‌های بیشتری» در نظر گرفته شود.

پس از انقلاب بهمن
۱۳۵۷ به سفارش آیت‌الله خمینی سیاست کنترل جمعیت و تنظیم خانواده در ایران برای مدتی متوقف شد که در این مدت رشد جمعیتی به شدت بالا رفت.

اما در اواخر عمر آیت‌الله خمینی، با تایید بنیانگذار جمهوری اسلامی، سیاست‌های کنترل جمعیت بار دیگر از سر گرفته شد.

با این‌ حال در چند سال اخیر مسئولان نظام و برخی از اعضای دولت بارها حمایت خود از افزایش جمعیت در ایران اعلام کرده‌اند.