۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۰, سه‌شنبه

کاهش ۱،۷ تا ۵ میلیون تومانی قیمت ۴ خودرو



با تدوین دستورالعمل نهایی قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت، قیمت جدید پراید ۱۴ میلیون و ۳۵۷ هزار تومان، پژو ۴۰۵ معادل ۲۰ میلیون و ۴۱۵ هزار تومان، تیبا ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سمند ال ایکس ۲۰ میلیون و ۸۶۹ هزار تومان تعیین شد

۱۳۹۲ اردیبهشت ۷, شنبه

اعتصاب كارگران شهرداري شوشتر




درحالي كه چهار روز از اعتصاب كارگران بخش خدمات موتوري شهرداري شوشتر مي گذرد دو تن از اعضاي شوراي اسلامي شهر شوشتر امروز در ميتينگ تبليغاتي محسن رضايي در شوشتر از كانديداتوري وي در انتخابات رياست جمهوري يازدهم حمايت كردند.

به گزارش سرويس اخبار شوشتر سايت شوشترنامه، حمايت اعضاي شوراي اسلامي شهر فارغ از راي افزايي يا ريزش راي براي محسن رضايي در انتخابات رياست جمهوري جاي پرسشي دارد، كه اعضاي شوراي اسلامي شهر چرا به فكر كارگران شهرداري كه از رنج عدم دريافت حقوق به خود مي پيچند و در چشمان خانواده خود جز شرم چيزي براي عرضه ندارند، نيستند.

شوراي سوم حقوق هاي به روز و يا وقفه دو الي سه ماهه را از شوراي دوم تحويل گرفت در شرايط كنوني با تعويق بيش از 9 و در برخي پيمان ها با بيش از 11 ماه تعويق به شوراي چهارم تحويل مي دهد كه اين خود نشان از كارآمدي شوراي سوم در مديريت شهري دارد.

دستگیری مداح مشهور تهرانی بدلیل رابطه بازنی شوهر دار




یکی از مداحان مشهور تهرانی که تصاویر وی از تلویزیون نیز بارها پخش گردیده است، به دلیل ارتباط با زنی، با شکایت شوهر وی بازداشت شده است. ب
 این مداح که اقدام به برقراری رابطه نامشروع با زنی شوهردار اکرده بود، واخر هفته گذشته دستگیر شده و هم اکنون بازداشت است و همسر این زن، مدارک رابطه نامشروع را ضمیمه پرونده کرده است.

گفته می شود تعدادی از مشهورترین مداحان کشور در حال رایزنی و اعمال نفوذ برای آزاد کردن این مداح هستند.

گفتنی است بازتاب پیش از این نسبت به بروز سونامی اخلاقی در میان افراد متدین بویژه کسانی که ظاهرگرایی بیشتری دارند هشدار داده بود و در این میان به قشر مداح اشاره ویژه ای کرده بود.

در سالهای اخیر با دخالت گروهی از مداحان در سیاست، تخلفات اقتصادی و اخلاقی در این قشر بدلیل احساس امنیت از داشتن مصونیت بشدت افزایش یافته است.

زلزله امروز ۱۷ شهر کشور را لرزاند




 زمین لرزه های متعدد در ساعات اولیه صبح امروز – شنبه –
۱۷شهر کشور را لرزاند که بزرگترین آن ۳،۹ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در شهر کاکی واقع در استان بوشهر بوقوع پیوسته است.

بزرگترین زمین لرزه صبح امروز به بزرگی
۳،۹ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در کاکی واقع در استان بوشهر و کوچکترین زمین لرزه به بزرگی ۰،۹ ریشتر در کوزران استان کرمانشاه بوقوع پیوسته است.

این در حالی است که دکتر زعفرانی یکی از کارشناسان پژوهشگاه زلزله شناسی کشورمان به خبر آنلاین می گوید کشور ما دست‌کم روزی
۳۰ بار می‌لرزد، اما مردم بیشتر این زلزله‌ها را احساس نمی‌کنند و بی‌خبر می‌مانند تا وقتی که لرزش ناگهانی زمین غافلگیرشان کند. او ادامه می دهد نگاه من این پس لرزه‌ها کاملا طبیعی است و انتظار داریم تا ماهها ادامه داشته باشد.

آخرین اخبار از وضعیت غالب حسینی و علی آزادی




به گزارش رسیده تداوم بازداشت غلب حسینی و علی آزادی فعالین کارگری و از اعضای کمیته ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری و عدم پاسخگویی مشخص از جانب مسئولین مربوطه نگرانی خانواده ها و دوستان آنان را نسبت به وضعیت نامشخص و همچنین وضعیت سلامتی این فعالین کارگری تشدید کرده است.

لازم به ذکر است که بازجویی این دو فعال کارگری به پایان رسیده و مسئولین اداره اطلاعات از ارجاع پرونده آنان به مراجع قضایی سرباز زده ؛ و از پاسخگویی لازم و قانونی به خانواده های آنان خودداری می نمایند.
مسئولین امنیتی با شدیدترین و اهانت آمیزترین وجه ممکن با خانواده ها برخورد نموده و مراجع قضایی، خصوصن قاضی مربوطه با توجه به هماهنگی اداره ی اطلاعات با آنان مدام خانواده ها را تهدید به بازداشت می نماید؛ و پی گیری خانواده ها نسبت به وضعیت نامعلوم عزیزان خود را شایسته ی اشد برخورد و مجازات می داند.

کمیته ی هماهنگی ضمن محکوم کردن ادامه ی بازداشت غالب حسینی و علی آزادی، خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط این دو فعال کارگری و همچنین سایر کارگران و فعالین کارگری و زندانیان سیاسی می باشد.
کمیته ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری
5 اردیبهشت 1392

پدرم ازتو گلایه دارم بخاطراینکه گفتی دروغ نگو




پدرم ازتو گلایه دارم بخاطراینکه گفتی دروغ نگو دروغگو دشمن خداست و من بدان عمل کردم وبسیار از این صداقت و راستگویی صدمه دیدم و فهمیدم در این دنیا هرکس دروغ بگوید راحت کارهایش پیش می رود و من در جا می زنم صداقتم به درد این دنیا نمی خورد و مرا منزوی کرده است .

پدرم ازتو گلایه دارم بخاطر اینکه گفتی دخترم مال مردم مال مردم است ولی حال که از تو دورم وتنهام تجربه کردم مال مردم مال مردم است و حق من هم مال مردم است.

پدرم ازتو گلایه دارم چون به من آموختی که حق گرفتنی است و زمانی که خواستم حق مردمم را بگیرم دربه دردیار غربت شدم ووقتی خواستم حق خودم را بگیرم نه راه پیشی برایم ماند ونه راه پس.
پدرم ازتوگلایه دارم زیرا که به من آموختی بی پروا باشم واز هیچ چیزنترسم نترسی من باعث شد همه جا بی پروا سخن بگویم وحال از تو دور بمانم....
پدرم از تو گلایه دارم چون به من آموختی همه را دوست بدارم برای کسی نزنم بخل وحسد نورزم ولی همه برای من زدند ولی چون بلد نبودم از همه خوردم و......................
پدرم ا ز تو گلایه دارم آزادگی را به من آموختی ولی در جامعه زندگی کردم که آزادگی در آن معنا نداشت .
پدرم از تو گلایه دارم زیرا که به من آموختی عشق بهترین است در زندگی ولی نگفتی وقتی کسی عاشق عزیزانی است روزی ممکن است ازآنها دور بماند وداغی بر دلش باقی گذارد.


مادرم از تو هم گلایه دارم زیرا نجابت را به من آموختی که هیچ جا خریداری ندارد و بخاطر آن همه طرد م می کنند.

مادرم صبوری از تو آموختم وحال 44 ساله شدم وهنوز خدایی که تو پدر ازآن یاد می کردید صبر مرا آزمایش میکند می گفتید صبر کوچک خدا 40 سال است ولی من که خدا نیستم من فرشته ام نامی که پدر بزرگم بر من نهاد وحالا صبرم لبریزشده .

پدرم و مادرم در غربت من چیز دیگری را مشاهد کردم صداقت وراستی درستی نجابت که داشته باشی منزوی می شوی اینها این زمونه خریداری ندارد وکارهایم هیچ جا پیش نمی رود ودر جا می زنم انگار همه می خواهند دروغ بشنوند اگر راست بگویی دروغ به حساب می آید .

برای همه آموخته ها که به ضررم تمام شد ونیاموخته هایتان که در غربت مشاهده کردم وضربه دیدم شکرگزارتان هستم خدای من روی زمین شما هستیدبدانید هر کجا باشم روحم پیش شماست وجسم اینجا قدر تمامی زحماتتان را می دانم دوستان دارم و بر دستانتان بوسه می زنم.

راستی پدریادم رفت باید روزی که ایرانم آزاد شد ازآ ن مردک معاون دادستان بپرسم
معنای تقوی چیست ؟زما نش که برسد خواهم پرسید بعد خواهیم دید اوبا تقوی است یا تو

فرشته ناجی حبیب زاده

۱۳۹۲ اردیبهشت ۴, چهارشنبه

میرحسین و رهنورد به دیدار شوهر خواهر زهرا رهنورد برده شدند




 در حالی که حصر غیر قانونی رهبران جنبش سبز به هشتصدمین روز رسیده است، ماموران امنیتی میرحسین و همسرش را به دیدار مهندس نقره کار، شوهر خواهر زهرا رهنورد بردند.

 موسوی و رهنورد در حالی به دیدار آقای نقره کار برده شده اند که محرومیت دختران موسوی و رهنورد از ملاقات با پدر و مادر خود همچنان ادامه دارد و به نظر می رسد ماموران عامدانه تلاش می کنند تا به این شیوه به آزار فرزندان موسوی بپردازند.

مهندس نقره کار، باجناق میرحسین است اما از لحاظ سیاسی به حاکمیت وابستگی دارد. او که از دوستان دانشگاهی احمدی نژاد است، در جریان انتخابات
۸۸ و پس از آن نیز به مصاحبه و موضع گیری علیه مهندس موسوی پرداخت و در مراسم هایی از بیت رهبری و در حضور آیت الله خامنه ای به انتقاد از میرحسین پرداخت.

اکنون بردن میرحسین و رهنورد به دیدار او و محروم کردن آنها از دیدار دختران، این سوال را مطرح می کند که چه اهدافی در پشت این رفتار نهفته است.

به نظر می رسد رفتارهای اخیر با خانواده میرحسین، نشانه ای از نگرانی مضاعف حاکمان از نقش تاثیرگذار مهندس موسوی در روند تحولات سیاسی کشور است که در آستانه انتخابات پیش رو، بیشتر هم شده است.

رفتارهای غیر انسانی با وبلاگ نویس زندانی در حین انتقال به دادگاه

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » وبلاگ نویس زندانی روز گذشته با دست بند و پابند و با برخوردی وحشیانه به دادگاه برده شد.

وبلاگ نویس زندانی کاوه طاهری قرار بود روز دوشنبه
۲ اردیبهشت ماه به دادگاه انقلاب برده شود ولی در آخرین لحظات به او اطلاع داده شد که دادگاه وی تا زمان نامعلومی به تعویق افتاده است.
اما روزسه شنبه
۳ اردیبهشت ماه بدون اطلاع قبلی وی را با دست بند و پابند و زنجیراز بند سبز زندان عادل آباد شیراز همراه با یک هوطن بهایی و تعدادی از زندانیان دیگر خارج و به سمت دادگاه های مختلف از جمله دادگاه انقلاب،اطلسی، فلکه شهرداری و... بردند.

پس از ساعتها انتظار به این وبلاگ نویس زندانی و سایر زندانیان همراه وی گفته می شود که زمانی برای دادگاه آنها تعیین نشده است و مجددا به زندان بازگردانده می شوند.

از طرفی دیگر خطر جدی که می توانست جان این وبلاگ نویس زندانی و هموطن بهایی را به خطر اندازد این بود که تعدادی از دوستان زندانیان عادی در محل آمده بودند تا زندانیان عادی را فراری دهند و این مسئله می توانست منجر به درگیری مسلحانه نیروهای امنیتی با آنها گردد و عواقب فاجعه باری به بار آورد.

جیره بندی روغن نباتی در فروشگاههای زنجیره ای




عرضهٔ روغن نباتی در برخی فروشگاه های زنجیره ای محدود شد.

 به دنبال حذف ارز مرجعِ روغن نباتی و افزایش ۳۰ تا ۳۵درصدی قیمت انواع روغن، عرضه این محصول در برخی از فروشگاه های زنجیره ای محدود شد به طوری که در فروشگاه شهروند هرخانوار تنها می تواند ۶ روغن یک لیتری بخرد.

بنا بر تصمیم جدید دولت، واردات روغن خام به کشور از این پس مشمول دریافت ارز مرجع
۱۲۲۶ تومانی نمی شود و واردات روغن باید با ارز مبادله ای صورت گیرد.

واردات خودرو با ارز 1600 تومانی




آمار گمرک ایران نشان می‌دهد که در سال قبل بیش از یک میلیارد و 84 میلیون دلار انواع خودروی سواری به ارزش ریالی بیش 1760 میلیارد تومان وارد کشور شده است. از نظر تعدادی نیز واردات خودروهای سواری در سال قبل بالغ بر 44 هزار و 341 دستگاه شد.

تورم ، گرانی و نقش دولت



ارسلان فتحی پور رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در یادداشتی با اشاره به وضعیت تورم و گرانی نوشت: با افزایش تورم، برآورد هزینه و درآمدهای آتی فعالیت ها غیر شفاف شده و این امر می تواند اثرات نامطلوبی بر تخصیص منابع و کارایی فعالیت های اقتصادی داشته باشد. 

http://www.icana.ir/NewsPage.aspx?NewsID=224659

۱۳۹۲ اردیبهشت ۳, سه‌شنبه

ابوالحسن بنی صدر :تمامی روز و شب نمایش انتخابات در خانه خواهیم ماند


تحریم انتخابات حد اقل ابراز شخصیت است: تمامیِ روز و شبِ نمایشِ انتخابات، در خانه خواهیم ماند. سطحِ خیابانها و کوچه ها را خالیِ از خود خواهیم گرداند تا نمایشش به جهان بگوید این بت پرستی ددمنش/دزد/خاین/جانی رژیم از ما مردمِ ایران نمایندگی نمیکند. با نوشتنِ ( نه ) بر روي اسکناسها و ديوارها و تلفنها و هر جائي که امکان پذير است مخالفت خود را با جمهوري اسلامي اعلام نمائيد ... با یک جنبشِ، اقلاً، در حدِ یک تحریمِ همگانی، فردی که پایِ صندوقهایِ به دستِ خود افسارِ بردگی/کنیز و غلام بودنِ نمیرود، به این دنیا میگوید من شهروندم، حقوق مندم ، میدانم انتخاب چیست و انتخاب کرده ام: می خواهم در وطنِ خود، در استقلال و آزادی زندگی کنم. اين ( نه ) به انتخابات ساختگي جمهوري اسلامي وتمامي ارکان آنست اين يک ( نه ) بکلّ جمهوري اسلامي ميباشد ... ما هستيم. زنده ایم معنی میدهد. حضورِ شما در نمایشِ انتخاباتِ رژيم نشانۀ همکاري و همراهيِ شما در اعمالِ جنايتکارانۀ جمهوريِ اسلامي است. نه به انتخابات ، نه به جمهوري اسلامي: حضورِ شما در پايِ صندوق هايِ "رأي" سه پيامِ منفی دارد: يک، به کشورهاي ديگر نشان ميدهيد که پشتيبانِ شیطانی رژيمِ آخوندها هستيد؛ دو، به عواملِ رژيم ميفهمانيد که با تا کنون چپاولگرانه/خیانتبار/جنایتبار عملکردشان/اعمالشان در سرکوبِ مردم و به فقر کشاندنِ میهن موافق بوده ايد؛ سه، موجبِ کمی دلسردی درمبارزين و مخالفينِ رژيم ميشويد که، اینگونه، خیانتِ بس عظیمی مرتکب میشوید. ما رأي نميدهيم و نه ميگوييم / از خاکِ وطن لاله صفت مي روييم . دستور اگر ز مام ميهن برسد / ما دست زجان خويش هم می شوييم.

تذکر مجلس به دولت احمدی‌نژاد درباره تاخیر در تشکیل هیات اجرایی مرکزی انتخابات




معاون نظارت رئیس مجلس ایران گفت که به دولت به دلیل عدم تشکیل هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری تذکر داده شده است. محمدحسین صفارهرندی، مشاور فرهنگی سپاه پاسداران هم گفته که ممکن است دولت بخواهد انتخابات را به تاخیر بیندازد.

پرواز بار دیگر رویا می‌شود



 سال گذشته افزایش 65 تا 75 درصدی نرخ بلیت هواپیما در پروازهای داخلی با دستورالعمل متولی صنعت هوایی کشور ابلاغ و اجرا شد و بسیاری را در سفر از نوع هوایی محتاط کرد و حالا با احتمال اجرای قانون آزادسازی نرخ بلیت، تکرار دوباره افزایش آن دور از انتظار نیست.


۱۳۹۲ اردیبهشت ۲, دوشنبه

تحصن اعتراضی کارگران کارخانه «فارسیت» در فرمانداری دورود



۴۰ نفر از کارگران کارخانه فارسیت دورود با تحصن در فرمانداری خواستار رسیدگی به مشکلاتشان شدند.

 کارگران معترض با انتقاد از سوء مدیریت مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت فارسیت، عدم حضور آنان در محیط کار جهت پاسخگویی لازم به کارگران و عدم پرداخت مطالبات آن‌ها را عامل تحصن خود عنوان کرده‌اند.

متحصنین نسبت به تصمیم مدیران ارشد این کارخانه در اخراج کارگران پیمانکار بالای ده سال سابقه کار معترض‌اند.

در همین رابطه عبداله قائد رحمتی کار‌شناس سیاسی ـ امنیتی فرمانداری دورود، وقوع این تحصن را تایید کرده است.

بنابر این گزارش، بعد از مذاکرات امروز کارگران با مسئولان فرمانداری، مدیران کارخانه فارسیت وعده داده‌اند که طلب کارگران را که گفته می‌شود پنج ماه است حقوقی دریافت نکرده‌اند به آن‌ها پرداخت کنند.

محاکمه سه نماینده مجلس هشتم


 سرپرست دادگاه کیفری استان تهران در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفته که پرونده این نمایندگان قرار است در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران مورد رسیدگی قرار گیرد و زمان آن نیز در شرف بررسی و تعیین وقت است.

محسن افتخاری اظهار داشت: مسئول رسیدگی به این پرونده قاضی سیامک مدیر خراسانی رئیس شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران است.

البته سرپرست دادگاه کیفری استان تهران گفته تاریخ دقیق محاکمه متهمان این پرونده هنوز در شعبه مشخص نشده و در صورت تعیین وقت به اطلاع عموم خواهد رسید.


وضعیت جسمی‌ خانم فرشته ناجی بسیار بد است



دوستانی که می‌خواستند از وضعیت روحی‌ و جسمی‌ خانم فرشته ناجی بدانند، تصمیم گرفتم تمام مشکلات ایشان را بیان کنم. ایشان ۱۷ ماه هست که بیمارند و یو ان هیچ اقدامی برای درمان ایشان انجام نداده به جز ۱۵۰ لیر کمک مالی. ایشان خود تاکنون ۱۰۰۰ دلار خرج کرده و هنوز بهبودی خود را به دلیل عدم درمان صحیح در ترکیه به دست نیاورده و همچنان بیمارند و اگر بدین طریق پیش رود جان خود را از دست خواهد داد




                     عکس مربوط به کار خانم فرشته ناجی در یونسکو - پروژه چغازنبیل



به یاری فرشته ناجی حبیب زاده مدافع حقوق زنان و روزنامه نگار بشتابیم

http://ravabet.bashariyat.org/?p=126

۱۳۹۲ اردیبهشت ۱, یکشنبه

احتمال صدور حکم اعدام برای بمبگذار بوستون


 

یک تحلیلگر حقوقی تاکید کرد احتمال صدور حکم اعدام برای مظنون بمبگذاری بوستون وجود دارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، جفری توبین تحلیلگر ارشد حقوقی این شبکه درباره سرنوشت مظنون بمبگذاری بوستون گفت برخی از جرائم سنگین هستند که بر اساس قوانین فدرال با آنها برخورد می شود. در گذشته مواردی از این قبیل بوده است. برای مثال تیموتی مک وی که هدایت بمبگذاری در اوکلاهما سیتی را در سال هزار و نهصد و نود و پنج بر عهده داشت، اعدام شد زیرا جرم او جرم تروریستی فدرال بود و به همین علت هم حکمی صادره برای او بر اساس قوانین فدرال بود. یکی از تصمیمات سختی که وزارت دادگستری آمریکا باید اتخاذ کند این است که آیا باید برای این مظنون نوزده ساله درخواست اعدام کند یا خیر زیرا او بسیار جوان است.

افزایش 400 تا 700 درصدی ویزیت پزشکان



 هزینه‌های درمانی طی 11سال اخیر به‌طور سرسام‌آوری افزایش یافته است. بررسی‌های صورت‌گرفته در روزنامه «شرق» نشان می‌دهد، تعرفه‌های درمانی پزشکان عمومی در بخش دولتی در سال جاری در مقایسه با تعرفه‌های درمانی پزشکان عمومی در سال 1383، 400درصد و تعرفه‌های پزشکان عمومی در بخش خصوصی در سال جاری در مقایسه با سال 1383، 700درصد افزایش داشته است. افزایش قابل‌توجهی که به شکل نگران‌کننده زمینه‌ساز افزایش پرداخت هزینه‌های درمانی از سوی مردم می‌شود.

بر اساس اطلاعات موجود قیمت ویزیت پزشکان عمومی در بخش دولتی در سال 1383، هزارو100تومان بود که در سال جاری به پنج‌هزار و 500 تومان رسیده است. همچنین ویزیت پزشکان عمومی در بخش خصوصی در سال 1383، هزارو440تومان بود که در سال جاری به 11هزار و 500تومان رسیده است. افزایش 400 تا 700درصدی تعرفه‌های درمانی پزشکان عمومی از سال 83 تا به امروز در حالی است که میزان افزایش تعرفه‌ها در میان پزشکان متخصص، فوق متخصص و روان‌پزشکان نیز با افزایش بسیار زیادی همراه بوده است. به‌طوری‌که تعرفه‌های پزشکان متخصص در بخش دولتی از سال 83 تا به امروز 300درصد و در بخش خصوصی 457 درصد، تعرفه پزشکان فوق‌تخصص در بخش دولتی از سال 83 تا به امروز 280درصد و در بخش خصوصی 601 درصد و همچنین تعرفه روانپزشکان در بخش دولتی از سال 83 تا به امروز در بخش دولتی 436 درصد و در بخش خصوصی 691 درصد افزایش داشته است.

هزینه‌هایی که قرار بود کاهش پیدا کند

افزایش 400 تا 700درصدی تعرفه پزشکان از سال1383 تا سال 1392 در حالی به شکل مستقیم منجر به افزایش سرسام‌آور هزینه‌های درمانی برای مردم شده است که بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه دولت موظف است هزینه‌های درمانی پرداخت شده از جیب مردم را کاهش دهد و به زیر 40درصد برساند. هم‌اکنون بر اساس آمار‌های دولتی مردم بیش از 75درصد از هزینه‌های درمانی را از جیب خود پرداخت می‌کنند. هم‌اکنون بر اساس آمار ارایه‌شده از سوی نماینده سازمان بهداشت جهانی در خاورمیانه در اکثر کشورهای دنیا، سهم مردم از پرداخت هزینه‌های سلامت در حدود 18درصد است اما این عدد در کشور ما بیش از 8/54درصد است که با احتساب منابع بیمه‌ای این عدد به بالای 70درصد می‌رسد

مهمترین دلایل زندانی‌شدن ایرانیان در خارج



مواد مخدر و ورود غيرقانوني به كشورها بيشترين دلايل زنداني شدن ايرانيان در خارج از كشور است. هرچند ايران با برخي كشورها تفاهم نامه هاي قضايي دارد ولي آمارها نشان مي دهد بيش از سه هزار ايراني در خارج از كشور زنداني هستند. با اين حال وزارت دادگستري ايران توانسته است سال گذشته بر اساس تفاهم نامه هاي منعقد شده با كشورها 62 زنداني را به كشور منتقل كند.

بر اساس آخرين آمارهاي ارائه شده از سوي نهادهاي مسئول در سال 1390 حدود 3 هزار ايراني در زندانهاي كشورهاي مختلف جهان در بند هستند و تعداد زندانيان خارجي با احتساب افغان ها در زندان هاي ايران حدود 5 هزار نفر است كه بيشتر به دليل جرائم مواد مخدر و قاچاق هستند. 

بر اساس قوانين بين المللي كشورهاي جهان مي توانند طي تفاهم نامه هاي قضايي و حقوقي در مورد معاضدت قضايي، انتقال محكومين به حبس و استرداد مجرمين با يكديگر تفاهم نامه همكاري منعقد كنند تا شهروندان زندانی شده در كشورهاي يكديگر را با هم تبادل كرده يا منتقل كنند. البته در اين قوانين آمده است زندانی باید در کشور خودش بر اساس حکم دادگاه آن کشوری که محکوم شده محکومیت خود را بگذراند.

سید علی ساداتی معاون هماهنگی امور بین قوا وزیردادگستری در گفتگو با خبرنگار مهر مي گويد: بيشترين جرائم شهروندان ايراني محبوس در زندانهاي خارج از كشور مربوط به مواد مخدر است

دو دانشجوی کُرد به طرز مشکوک کشتە شدند




 دو دانشجوی کُرد، توسط افراد ناشناسی به طرز مشکوک با ضرب گلوله به قتل رسیدند.

"تیمور زارعی" دانشجوی الکترونیک در شهر کرمانشاه، توسط فرد یا افرادی ناشناس به طرز مشکوکی به قتل رسیده است.

این دانشجو اهل روستای "زردویی" از توابع باینگان شهر پاوه است.

تا لحظه‌ی انتشار این خبر علت کشته‌شدن این دانشجو مشخص نشده است.

از دیگر سو، وب‌سایت "خویندکار" منتشر نموده است، یک دانشجوی دیگر نیز در شهر کرمانشاه توسط افراد ناشناسی کشته شده است.

اطلاعات دقیق و درست در مورد هویت این دانشجو در دست نیست.

کشته شدن این دو دانشجوی کُرد، موجب ایجاد رعب و وحشت در میان دانشجویان کرمانشاه شده است

روغن نباتی از فردا ۳۰ درصد گران می شود



 قیمت روغن نباتی با نرخ ارز تلفیقی یعنی ۵۰ درصد ارز مرجع و ۵۰ درصد ارز مبادله‌ای مشخص و توسط سازمان حمایت به کارخانجات روغن و انجمن روغن ابلاغ شده است.

پورکاوه افزود: میزان افزایش قیمت انواع روغن به طور میانگین ۳۰ درصد در نظر گرفته شده است.

پورکاوه در واکنش به این سؤال که در حال حاضر چه کالاهایی ارز مرجع دریافت می‌کنند، گفت: فقط نهاده‌های کشاورزی شامل گندم، جو، ذرت و سویا از ارز مرجع استفاده می‌کنند.

۱۳۹۲ فروردین ۳۱, شنبه

دکترای تقلبی حسن روحانی لو رفت


حسن روحانی در بیوگرافی رسمی خود اعلام کرده است که مدرک فوق لیسانس و دکتری خود را در رشتهٔ حقوق از دانشگاه گلاسگو در اسکاتلند دریافت کرده است. سایت ایران الکشن واچ (دیده‌بان انتخابات ایران)، با مراجعه به سایت رسمی این دانشگاه و همچنین سرویس پایان‌نامه‌های آن، نام کنونی (حسن روحانی) و پیش از انقلاب وی (حسن فریدون) را با تمامی مقالات انگلیسی ممکن جستجو کرده است؛ همچنین به کاتالوگ عمومی کتابخانه بریتانیا مراجعه کرده است. اما به هیچ نشانه‌ای از وی دست نیافته است. دیده‌بان انتخابات ایران اذعان می‌کند که در نهایت از دانشگاه گلاسگو استعلام کرده و سخنگوی این دانشگاه در پاسخ اعلام کرده است که «هیچ سابقه‌ای از کسی با این نام» در این دانشگاه وجود ندارد.

۱۳۹۲ فروردین ۳۰, جمعه

زمین‌لرزه‌‌ 7.5 ریشتری سراوان را لرزاند



به گزارش خبرنگار مهر، این زمین لرزه که ساعت 15:14 در عمق 18 کیلومتری زمین به وقوع پیوست تقریبا اکثر نقاط جنوب شرق کشور را نیز تکان داد.

گفتنی است براثر زلزله سراوان، استانهای فارس، کرمان و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز لرزیدند.

دکتر مهدی زارع رئیس پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله در گفتگو با خبرنگار مهر گفت:این زمین لرزه در 86 کیلومتری جنوب شرق شهر خاش پس از 16 سال اتفاق افتاده و تابیش از یک سال ممکن است پس لرزه های به بزرگی 6 ریشتر داشته باشد.

امکان تماس تلفنی در سراوان میسر نیست

رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات استان سیستان و بلوچستان در مورد وضعیت شبکه ارتباطی و مخابراتی این استان در پی وقوع زلزله 7.5 ریشتری سراوان گفت: به دلیل ترافیک بسیار بالای ارتباطی در این منطقه امکان تماس از طریق تلفن ثابت و همراه هم اکنون میسر نیست.

محمود قلی پور در گفتگو با خبرنگار مهر، تاکید کرد: شبکه ارتباطی استان سیستان و بلوچستان در حالت عادی قرار دارد و قطعی در این شبکه گزارش نشده است اما در پی بروز زلزله با بزرگای 7.6 ریشتر، ترافیک ارتباطی برای برقراری تماس افزایش یافته و براین اساس امکان تماس با تلفن ثابت و همراه با مشترکان منطقه سراوان ممکن نیست اما در سایر نقاط استان مشکل برقراری ارتباط مشاهده نشده است.

رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حال بررسی وضعیت ارتباطی منطقه زلزله دیده سراوان هستیم به مهر گفت: در صورت نیاز از شبکه اضطراری برای برقراری ارتباط و تماس در این منطقه استفاده خواهد شد

مشایی در آیین دریافت نشان فرهنگی شهر وایمار آلمان




بر اساس گزارش شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، نشان فرهنگی کین گو از سوی مسئولان شهر " وایمار " به مشایی اهداء شد؛ هر چند که مشخص نشد مشایی چه خدمات ارزنده فرهنگی انجام داده که شایسته دریافت این نشان شناخته شده است.

در ادامه این نشان طلایی «کین گو» که یک نشان فرهنگی شناخته شده در آلمان است به پاس قدردانی ازخدمات!! ارزنده!!! مهندس! مشایی در عرصه های فرهنگی!!؟ از سوی شورای شهر و شهردار وایمار و خانه ایران در وایمار به هندس مشایی اهداء و بر سینه نصب شد .

از هموطنان مقیم آلمان خواهش دارم به صفحه فیس بوک شهر وایمار رفته و از مسئولین شهر بپرسید...

امیدوارم شهرداری شهر وایمار و مسئولین آلمانی پاسخگو باشند, چه وجه مشترکی بین فرهنگ, حافظ و گوته, با پاسدار قاتل و سرکوبگر رحیم مشایی یافتند؟

سیاستهای سرکوب این دولت به خصوص رحیم مشایی چه کمکی به فرهنگ ایران یا آلمان کرده است؟

آیا فرهنگ ایران رو تا این حد فقیر فرض کردید!! در حوزه ی ادبیات ایران فردی آگاه تر از رحیم مشایی ! برای دریافت این نشان پیدا نکردید؟


منبع خبر: http://bit.ly/14BGTRS

صفحه فیس بوک شهرداری وایمار
https://www.facebook.com/Kulturstadt.Weimar

http://www.weimar.de/homepage

رابط مشایی و شهردار وایمار پیروزان محبوب موسس خانه ایران در وایمار آلمان

http://iranhaus.de/7-0-Kontakt.html

این سایت با نام شورای عالی ایرانیان خارج از کشور (خانه ایران تاسیس شده در وایمار هم زیر نظر همین موسسه دایر شد) فعالیت می کنه و سمت راست لیست فعالیتها پایگاه مقاومت بسیج دیده میشه !! آیا یک گروهک مسلح سرکوبگر با فعالیت های تروریستی میتونه به ایرانیان خارج از کشور کمک کنه؟ یا جایزه فرهنگی بگیره؟

http://www.iranianshouse.ir/

واقعا برای مسئولین این شهر متاسفم



۱۳۹۲ فروردین ۲۷, سه‌شنبه

احتمال زمین لرزه های پر قدرت طی 48 ساعت آینده در ایران




مرکز مونیتورینگ زمین لرزه های جهانی دقایقی پیش چراغ خطر قرمز را برای ایران روشن نمود.

این مرکز پیش بینی زمین لرزه های فراوانی را در کارنامه خود دارد. برای آگاهی از این خطر بالقوه خواهشمندیم این مطلب را به اشتراک بزارید تا دیگر هم میهنان عزیز نسبت به وقوع و اقدامات پیش گیرانه برای حوادث احتمالی آمادگی کسب کنند.

http://www.world-earthquakes.com/index.php?option=ethq_prediction

۱۳۹۲ فروردین ۲۵, یکشنبه

خطر بلوکه شدن میلیاردها دلار اموال بیت المال به نام بابک زنجانی


 در حالی که سایت بازتاب، پیش از این بارها نسبت به خطرات انتقال پول به افراد به بهانه دور زدن تحریم ها هشدار داده بود، میلیاردها دلار از پول نفت که بهانه دور زدن تحریم ها به بابک زنجانی داده شده بود، در خطر بلوکه شدن قرار گرفت.

«بازتاب» با وجود آن که از ابتدای فعالیتهای اقتصادی آقای زنجانی با پول بیت المال از اقدامات وی مطلع بود، اما برای جلوگیری از سوءاستفاده بیگانگان از موضوع، این پرونده را افشا نکرده بود، تا حدود 4 ماه قبل که نام بابک زنجانی در فهرست تحریم اتحادیه اروپا قرار گرفت و سایت بازتاب در گزارشهایی به سوابق ، ماهیت و تخلفات وی پرداخت.

این در حالی بود که قبل از آن هم بازتاب در گزارش های منحصر به فردی با موضوع دور زدن تحریم، درباره اقدامات بی حساب و کتاب برخی نهادها در قرار دادن پول بیت المال در اختیار افراد مختلف، بدون طی مقدمات قانونی و رعایت مسایل کارشناسی هشدارداده و تصریح کرده بود که این گونه دور زدن تحریم ها، به بالا کشیدن شدن بیت المال منجر خواهد شد.

با این وجود، منتفع شدن تعدادی از نیروهای خودسر امنیتی از افرادی نظیر بابک زنجانی، موجب شد تا به هشدارهای دلسوزانه بازتاب توجهی نشود و 4 ماه فرصت طلایی برای پس گرفتن اموال بیت المال از بابک زنجانی و تسویه حساب با وی از دست برود تا امروز که دولت ایالات متحده وی را در فهرست سیاه قرار داده است، خطر بلوکه شدن میلیاردها دلار، اموال کشور را تهدید کند.

جالب اینجاست که بابک زنجانی که تا پیش از این رفتاری کاملا مغایر با احکام اسلامی داشت، به محض صدور این حکم در حال تغییر ظاهر به یک حزب اللهی دوآتشه است و سعی می کند مواضعی علیه استکبار جهانی بگیرد.

در این شرایط، بازتاب ضمن تاکید بر هشدار قبلی خود، از مسئولان مربوطه می خواهد تا دیرتر نشده، نسبت به رویه جاری در دور زدن تحریم ها تجدید نظر کرده و حداقل اصول قانونی و امنیتی را در انتقال اموال بیت المال رعایت کنند.

هم اکنون به جز بابک زنجانی، تعدادی دیگر از افراد نیز به همین شکل در حال دریافت اموال و نفت ایران برای دور زدن تحریم ها هستند، بدون آن که منافع بیت المال رعایت شود و در این میان منافع سرشار این اقدام برای این افراد، موجب شده تا آنها برخی از مسئولین مربوط در وزارت نفت و دستگاه های نظارتی را هم از موضوع منتفع کنند تا آنها این اقدامات را تئوریزه کنند و از این شیوه دور زدن تحریم ها دفاع کنند.

این در حالی است که روش اصولی دور زدن تحریم ها، بر تاسیس شرکتها و تراست های پوششی استوار است که در نهایت مالکیت آنها متعلق به بیت المال است، اما در زنجیره ای تو در تو پنهان شده اند، و نمونه های موفقی از این اقدام که از سلامت و امنیت کامل برخودار است، می تواند راهگشای موضوع باشد.

از سوی دیگر، انتشار اسنادی درباره بلوکه شدن هشت میلیارد یورو از اموال بابک زنجانی در بانک توکیو توسط رسانه ای تازه تاسیس که ظاهرا متعلق به بابک زنجانی است، بیش از پیش اصل وجود پول نفت را در اختیار وی را در تردید قرار داده است.

این که بابک زنجانی توسط برخی بانک های تازه تاسیس وانمود می کند میلیاردها دلار پول نقد در اختیار دارد، اما این ادعا هیچ گاه به یک خط بانکی تبدیل نمی شود، بیش از پیش تردیدها درباره ارتباطات وی با بیگانه را افزایش می دهد که به اسم این بلوکه شدن اموال نیز پوشش و بهانه ای برای بازنگردان بدهی پول نفت به کشور پیدا کرده است.

سرقت در کاشان به دلیل مشکلات اقتصادی افزایش پیدا کرده است



علی حاج حسنی در مراسم تودیع و معارفه دادستان کاشان که با حضور معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اصفهان، معاون استاندار و فرماندار کاشان، رئیس دادگستری، قضات و جمعی از مسئولین ادارات و نهادهای دولتی شهرستان کاشان پیش از ظهر شنبه بیست و چهارم فروردین ماه سالجاری در سالن کنفرانس اداره تعاون این شهرستان برگزارشده بود، با اشاره به گزارش عملکرد خود در پست دادستانی کاشان گفت: قناعت برایم از هرسرمایه ای بالاتر بوده است.

دادستان اسبق کاشان به رسیدگی 6 هزار پرونده در زمینه های قتل، تصرف عدوانی و سرقت در سال 90 اشاره کرد و گفت: آمار نشان دهنده این است که آمار قتل در شهرستان کاشان کاهش پیدا کرده ولی در سرقت به دلیل مشکلات اقتصادی افزایش داشته ایم

۱۳۹۲ فروردین ۲۲, پنجشنبه

خون ستار روی دستهای "نظام" خشک نمی شود




وزیر کشور جمهوری اسلامی با خودداری سرسختانه از ابراز تاسف و عُذرخواهی به خاطر شکنجه و قتل آقای ستار بهشتی بار دیگر روشن ساخته که این جنایت تصادُفی و "شوک" ناگهانی نبوده، بلکه بر پایه خواست "نظام" برای خفه کردن صدای مُخالفان و مُنتقدانش قرار داشته و در چارچوب برنامه ها و تدابیری که به این منظور پیش بینی کرده، صورت گرفته است.

واقعیت مزبور، دلیل پرهیز این پایور رسمی از کشیدن خط فاصله بین حُکومت و تبهکاری مزبور حتی به طور لفظی و ظاهری را به گونه روشن تری در دسترس قرار می دهد. پاسدار نجار فقط از گذشته و جسد خونینی که برجای گذاشته حراست نمی کند، او به این وسیله ادامه کاری دستگاهی که آنرا شکل داده را نیز تضمین می کند.

آقای نجار که از تریبون مجلس مُلاها به شیوه بازجویان و با ادبیات دژخیمان برای آقای ستار بهشتی به اتهام "تبلیغ علیه نظام" و "همکاری با مُعاندین" پرونده سازی کرد، به قاتلانی که در استخدام "نظام" هستند، اطمینان داده که حُکومت به سیاست خود علیه مُخالفان و مُنتقدان و نتایج آن وفادار است و از عوامل اجرایی اش پُشتیبانی می کند.

با این حال، نقاب برداری یک همدست آدمکُشان در مجلس، تنها علامتی نیست که رژیم ولایت فقیه برای نشان دادن عزم خود در بایگانی پرونده این جنایت ارسال می کند. بیش از 6 ماه پس از زجرکُش کردن کارگر وبلاگ نویس، آقای ستار بهشتی، دستگاه قضایی آن به بهانه های تمسخُرآمیز همچنان از رسیدگی به تبهکاری مزبور طفره می رود.

در عوض، حُکومت همه تلاش خود را برای خاموش کردن فریاد اعتراض خانواده آقای ستار بهشتی که خواهان پیگیری پرونده هستند، به کار می برد. از ربودن پدر تا "تصادُفی کردن" داماد و از کُتک زدن مادر و تهدید خواهر تا پیشنهاد رشوه و "دلجویی مالی" (نجار) را در این کارنامه سیاه می توان یافت.

برای پاسُخ دادن به این جنایات سازمان یافته، عُذرخواهی پاسدار نجار در هر حال کفایت نمی کند؛ این رییس او، آقای خامنه ای است که باید در مورد ماشین آدمکُشی و لاپوشانی که فرمان آن را در دست دارد، به خانواده آقای ستار بهشتی و به مردُم ایران حساب پس دهد

تعطیلی 3.5 ساعته تمام پرواز‌های فرودگاه‌های تهران در ۲۹ فروردین



معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها گفت: در راستای انجام ایمن رژه هوایی نیروهای مسلح در روز
۲۹ فروردین به مناسبت روز ارتش، در ۳ فرودگاه امام خمینی، مهرآباد و پیام، از 

 ابراهیم شوشتری اظهار داشت: هر سال به مناسبت 29 فروردین ماه (روز ارتش جمهوری اسلامی ایران) مراسمی در محل مرقد خمینی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امسال نیز طبق روال هر سال، این مراسم روز 29 فروردین (پنج‌شنبه) برگزار و رژه هوایی پرواز نیروهای مسلح انجام می‌شود.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور تصریح کرد: در این روز از ساعت 7:30 صبح پنج‌شنبه 29 فروردین تا ساعت 11 رژه هوایی نیروهای مسلح است و پروازهای نظامی انجام می‌شود.

اعلام آمادگی آمریکا برای کمک به زلزله‌زدگان استان بوشهر



ایالات متحده روز چهارشنبه
۲۱ فروردین ضمن ابراز همدردی با زلزله‌زدگان استان بوشهر از آمادگی این کشور برای کمک به مناطق زلزله‌‌زده خبر داد.


به گزارش رویترز، کاتلین هایدن، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، با صدور بیانیه‌ای مراتب همدردی عمیق مردم آمریکا با مردم ایران را در مورد زمین‌لرزه استان بوشهر اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: ما عمیقا از تلفات و خسارات این فاجعه متاثریم و برای کمک به مردم ایران در این برهه دشوار اعلام آمادگی می‌کنیم.

روز سه‌شنبه زمین‌لرزه‌ای با بزرگی
۶.۱ درجه در مقیاس ریشتر، شهرستان دشتی واقع در استان بوشهر را لرزاند.

برپایه آخرین گزارش‌ها این زمین‌لرزه دست کم
۳۷ کشته و نزدیک به هزار نفر زخمی برجای گذاشت.

پیشتر و ساعاتی پس از وقوع این این زمین‌لرزه، مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر از اعلام آمادگی دو کشور ترکیه و ژاپن برای کمک به زلزله‌زدگان و رد این درخواست از سوی ایران خبر داده بود.

روز چهارشنبه علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن در نشست ستاد مدیریت بحران استان بوشهر اعلام کرد که سه هزار و
۱۰۰ واحد مسکونی در اثر این زمین‌لرزه به‌طور کامل تخریب شده‌اند.

به گزارش فارس وی در این باره اظهار داشت: در حادثه زلزله در شهرستان دشتی سه هزار و
۱۰۰ واحد مسکونی ۱۰۰ درصد خسارت دیدند که یک‌هزار و ۳۲۵ واحد شهری و یک‌هزار و ۲۵۰ واحد روستایی و ۵۰۰ واحد نیز بین ۳۰ تا ۴۰ درصد صدمه دیدند.

به گفته این مقام مسئول این آمار به‌غیر از آمار مربوط به تخریب واحدهای تجاری است

خواهر ستار بهشتی از تهدیدهای بی‌پایان ماموران امنیتی



روایت تکان‌دهنده خواهر ستار بهشتی از تهدیدهای بی‌پایان ماموران امنیتی:
علنا می‌گویند می‌بریمت کهریزک

با گذشت بیش از پنج ماه از کشته شدن ستار بهشتی، خواهرش با اشاره به اینکه هنوز پرونده برادرش پس از گذشت
۵ ماه از حادثه به دادگاه ارائه نشده است، خبر داد که این خانواده همچنان تحت فشار و تهدید برای سکوت و مصاحبه نکردن با رسانه های خارج از کشور است.

۱۳۹۲ فروردین ۲۰, سه‌شنبه

نارنگی کیلویی 10 هزار تومن شد



                                                                        هيچ پيش‌بيني و ذخيره‌سازي براي ايام عيد صورت نگرفته بود و همين عدم پيش‌بيني باعث افزايش قيمت سه تا چهار برابري ميوه شد. 
حسين مهاجران، رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: پيش بيني‌هاي صورت گرفته براي عيد نوروز امسال تنها براي 29 اسفند تا يكم فروردين ماه بود و مسوولان بنا به گفته رئيس اتحاديه ميادين ميوه و تره‌بار كه گفته بود ميادين روزهاي اول عيد پر از ميوه است فكري براي هفته اول عيد نكردند.
وي ادامه داد: روز يكم فروردين ماه ميادين و مغازه‌ها خالي از ميوه بود و بارداران بنا به همين اظهارات ميوه‌هاي خود را از سردخانه‌ها خارج نكردند و تعطيلي سردخانه‌ها نيز اجازه خروج ميوه تا پنجم فروردين ماه را به بارداران نداد. 
او درباره گوجه فرنگي بيان كرد: گوجه فرنگي در فصل‌هاي زمستان و بهار از مناطق گرمسيري تامين مي‌شود كه در حال حاضر از گوجه فرنگي بندرعباس استفاده مي‌كنيم و گوجه فرنگي جيرفت و دزفول هنوز آماده برداشت نيست. گوجه فرنگي جيرفت 10 تا 15 روز آينده و گوجه فرنگي دزفول 25 روز آينده قابل برداشت خواهد بود كه گوجه فرنگي دزفول پيام آور ارزاني است. 
رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي افزود: بايد در اين چند روز كه گوجه فرنگي دزفولي به ميدان مي‌آيد مدارا كنيم تا قيمت‌ها شكسته شود و در حال حاضر هر كيلو گوجه فرنگي در ميدان 4000 تا 5000 تومان به فروش مي‌رسد كه اين قيمت بسيار گران است. 
وي بيان كرد: بنا بر توليد سال گذشته تا 30 خرداد سيب موجود است و قيمت سيب در ميدان 1200 تا 3200 تومان است. 
مهاجران با بيان اين‌كه سيب روي درخت كيلويي 850 تومان به فروش رسيده است گفت: 90 درصد سيب موجود در بازار كيفيت خوبي دارد با قيمت 1200 تا 1600 تومان و 10 درصد باقيمانده كه كيفيت بسيار عالي دارد كيلويي 3200 تومان در ميدان به فروش مي‌رسد. 
وي خاطرنشان كرد: 6000 تن پرتقال جيرفت (والنسيا) و هزار تن پرتقال شمال (تامسون) موجود است كه اين حجم براي 50 روز آينده اندك است وجوابگوي نياز بازار نخواهد بود. 
وي تصريح كرد: تا 20 ارديبهشت ماه بايد كمي مدارا كنيم تا ديگر ميوه‌ها مانند گيلاس، زردآلو، گوجه و هلو به ميدان بيايند تا جايگزين پرتقال در سيني ميوه مردم شود. 
مهاجران گفت: نارنگي بندرعباس كيلويي 10 هزار تومان در سطح شهر و كيلويي 8000 تومان در ميدان به فروش مي‌رسد. 
رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي خاطرنشان كرد: در سه ماه پاييز نارنگي ساري بسيار زياد است كه تا بهمن ماه نياز بازار را جوابگوست اما نارنگي جهرم و بندرعباس كه معروف به نارنگي بمي هستند حجم بسيار كمي به دليل عدم توسعه زمين كشاورزي مناطق جنوبي دارد و جوابگوي مصرف داخلي نيست. 
وي بيان كرد: هر كيلو پياز در ميدان با قيمت هزار تومان به فروش مي‌رسد كه اين قيمت نسبت به دو هفته گذشته با كاهش روبرو شده است. 
مهاجران اضافه كرد: دليل كاهش اندك قيمت پياز به دليل صادرات پياز جيرفت به عراق بوده است و تنها پياز دزفول به تهران وارد مي‌شود. 

30 کشته و 850 مجروح درپی زمین‌ لرزه دشتی/ اعلام سه روز عزای عمومی



استاندار بوشهر از افزایش تعداد کشته شدگان به 30 نفر و مجروحان زمین‌لرزه شهرستان دشتی به 850 نفر خبر داد.
فریدون حسنوند در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: زمین لرزه شهرستان دشتی تاکنون 850 مجروح و 30 کشته در پی داشته است.

وی اضافه کرد: دو روستا در این شهرستان بالای 80 درصد تخریب شده که آمار دقیق تلفات و خسارات این زمین لرزه تا چند ساعت آینده اعلام خواهد شد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: در حال حاضر گروه‌های امدادی متعددی در شهرستان دشتی در حال امدادرسانی به زلزله‌زدگان هستند و این عملیات با قوت انجام می‌شود.


وارد شدن خسارت 20 تا 80درصدي به 200 خانوار در منطقه زلزله زده دشتي

رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر ميزان خسارت وارد شدن به 200 خانوار را از 20 تا 80درصد اعلام كرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، محمود مظفر در خصوص زمين لرزه بوشهر بيان كرد: بر اساس آخرين گزارشها از تيم ارزياب به 200 خانوار خسارتهايي از 20 الي 80 درصدي وارد شده است.

وي ادامه داد: در حال حاضر تيمهاي امداد و نجات از استانهاي فارس و خوزستان به محل اعزام و كار امدادرساني ادامه دارد.

رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از اتمام كار ارزيابي خبر داد و اظهار داشت: در اين راستا كار جستجو همچنان ادامه دارد.

وي اظهار داشت: اين زمين لرزه ساعت 16 و22 دقيقه در منطقه دشتي استان بوشهر به وقوع پيوست و تاكنون 18 زمين لرزه داشته كه كمترين آن 3.6 و بيشترين آن 5.4 ريشتر بوده است.

۱۳۹۲ فروردین ۱۹, دوشنبه

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: تحریم‌ها لغو شود٬ غنی‌سازی را متوقف می‌کنی



علاء‌الدین بروجردی٬ رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام کرد چنانچه غرب تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند٬ تهران آماده است تا غنی‌سازی اورانیوم با غلظت
۲۰ درصد را به طور موقت متوقف کند.

دیگران نوشت، بروجردی این مطلب را در گفتگو با شبکه «العالم» بیان کرده و گفته که «اگر تحریم‌ها برداشته شود٬ ما متناسب با رفع تحریم آمادگی آن را {توقف غنی‌سازی) بر اساس عدم نیاز مقطعی و نه دائمی داریم.»

وی افزوده اگر قرار است «در زمینه‌هایی مثل غنی‌سازی
۲۰ درصد {با غرب} همکاری کنیم، حتما در ازای آن باید تحریم‌ها علیه ایران برداشته شود.»

این نماینده مجلس در عین حال تهدید کرده است چنانچه موضع آمریکا و غرب علیه برنامه اتمی جمهوری اسلامی ادامه یابد٬ امکان خروج ایران از ان‌پی‌تی وجود دارد.

دو روز پیش نیز منصور حقیقت‌پور یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از آمادگی تهران برای توقف غنی‌سازی اورانیوم و تعطیلی سایت «فردو» به مدت شش ماه در ازای لغو تحریم‌ها خبر داده بود.

آقای حقیقت‌پور گفته بود این پیشنهاد در مذاکرات آلماتی
۲ به طرف‌های غربی داده شده است٬ اما برخی رسانه‌های محافظه‌کار این خبر را تکذیب کرده‌اند.

علاء‌الدین بروجردی نیز در همین زمینه گفته سایت «فردو» برای مصون نگه داشتن تجهیزات هسته‌ای از خطر حمله نظامی اسرائیل ساخته شده و «هیچ عاقلی ثروتش را در معرض هدف دشمن قرار نمی‌دهد.»

کویت هواپیمای ایرانی را مجبور به بازگشت کرد




 مدیریت هواپیمایی کویت دلیل بازگرداندن هواپیمای ایرانی را فرود آن در فرودگاه بین المللی کویت بدون اطلاع دادن به فرودگاه و کسب اجازه براساس چارچوب ها و قوانین اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری آلمان، مدیریت هواپیمایی کویت، یک فروند هواپیمای ایرانی را مجبور کرد با تمامی مسافرانش به ایران بازگردد.

مدیریت هواپیمایی کویت همچنین به هیچ یک از مسافران این هواپیمای ایرانی اجازه نداد پیاده شوند.دلیل این اقدام، فرود هواپیمای ایرانی در فرودگاه بین المللی کویت بدون اطلاع دادن به فرودگاه و کسب اجازه براساس چارچوب ها و قوانین اعلام شده است.

یک مقام آگاه در فرودگاه کویت در این باره به روزنامه کویتی السیاسه گفت: این هواپیما از اصفهان پرواز خود را آغاز کرده بود ساعت هفت صبح روز شنبه وارد فرودگاه کویت شد و فرود آمد اما به مسافران آن اجازه پیاده شدن داده نشد چرا که قبلا ویزای کویت را دریافت نکرده بودند. این هواپیما سپس مجبور شد با ترک کویت، به ایران بازگردد.

این هواپیمای ایرانی که مشخص نشده در مالکیت کدام شرکت هواپیمایی قرار دارد 50 مسافر داشته است.

این منبع آگاه اضافه کرد: سازمان هواپیمایی کویت تحقیق رسمی را با کارمندان فرودگاه آغاز کرده است تا جزئیات حادثه فرود هواپیمای ایرانی بدون کسب اجازه قبلی مشخص شود.

در این تحقیق همچنین باید مشخص شود چه کسی به هواپیمای ایرانی اجازه فرود داده است در حالی که این هواپیما قوانین مربوطه را رعایت نکرده است. براساس قوانین هواپیماها حداقل باید 24 ساعت قبل از ورود به فرودگاه، اجازه دریافت کنند.