۱۳۹۲ مهر ۴, پنجشنبه

روحانی: اسرائیل باید به ان پی تی ملحق شود




حسن روحانی رئیس جمهوری ایران از اسرائیل خواسته است به پیمان ممنوعیت گسترش تسلیحات اتمی – ان پی تی – بپیوندد و زرادخانه اتمی خود را تحت نظارت بین المللی قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، روحانی روز پنجشنبه در جلسه خلع سلاح مجموع عمومی سازمان ملل متحد گفت: «هیچ کشوری نباید تسلیحات اتمی داشته باشد
آقای روحانی استفاده از هر نوع سلاح هسته ای را جنایت علیه بشریت خواند و ضرورت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی را بر عملکرد کشورهای جهان در راستای استفاده از این دست سلاح ها، مطرح کرد. 

آقای روحانی افزود اسرائیل تنها کشور منطقه [خاورمیانه] است که به پیمان منع گسترش سلاح های اتمی (ان.پی.تی) نپیوسته و افزود که آن کشور باید بی درنگ به این پیمان بپیوندد.

روحانی کاهش میزان سلاح های کشتار جمعی را ناکافی شمرد و گفت همه این سلاح ها باید به طور کامل نابود شوند. 

۱۳۹۲ مهر ۳, چهارشنبه

شش نفر از قضات دادگستری به بدلیل تخلف، از سمت‌های خود برکنار شده‌اند



معاون اول قوه قضاییه می‌گوید که به دستور آیت‌الله صادق لاریجانی، شش نفر از قضات دادگستری به به دلیل تخلف، از سمت‌های خود برکنار شده‌اند. این مقام قضایی تاکید کرده که برکناری این شش تن ارتباطی به پرونده‌های مطرح در ایران ندارد.
 ابراهیم رییسی روز چهارشنبه، سوم مهرماه، در این زمینه گفت: «اگر در دادگاه حکمی صادر شد و متهمان نسبت به آن اعتراض داشته باشند، پرونده به دادگاه عالی انتظامی قضات ارجاع می‌شود و در دادگاه عالی رسیدگی می‌شود... زمانی که حکم دادگاه عالی انتظامی قضات صادر شود، رییس قوه قضاییه دستور اجرای حکم را صادر می‌کند
خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، گزارش داده است که این افراد به موجب قانون نظارت بر رفتار قضات، پس از تایید و قطعی شدن حکم‌شان در دادگاه تجدید‌نظر صلاحیت، به دستور رییس قوه قضاییه برکنار شده‌اند.
این شش قاضی در حالی برکنار شده‌اند که نام آن‌ها منتشر نشده است. آقای رییسی گفته است که اسامی در این مرحله اعلام نمی‌شود، اما شاید در آینده اعلام شود.

۱۳۹۲ شهریور ۳۱, یکشنبه

اعتراف به بازماندن بیش از سه میلیون کودک از تحصیل




به اعتراف "مرکز پژوهش های مجلس" رژیم سه میلیون و
۲۰۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در ایران وجود دارد.

طبق آمار دولتی، هم اکنون سه میلیون و
۲۰۰ هزار کودک شش تا هفده ساله در ایران وجود دارند که یا اصلا به مدرسه نرفته یا به دلایل مختلف از تحصیل بازمانده اند. این آمار منهای کودکان و نوجوانانی است که در سال های قبل از ۱۳۸۵، به دلایل مختلف از تحصیل بازمانده و هم اکنون از چرخه نوجوانی وارد جوانی شده و پای در دهه دوم زندگی خود گذاشته اند.

۱۳۹۲ شهریور ۱۵, جمعه

درود بر تمامی دوستانم

مدتی بود مطلبی در وبلاگم ننوشته بودم و دوستان سوال می کردندکه چراچیزی ننوشتم علت بیماری و ضعف جسمانی من است امیدوارم بزودی بتونم دوباره فعالیتهایم را از نو آغاز کنم
با سپاس فرشته ناجی حبیب زاده