۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۰, چهارشنبه

جواد فولادوند از انفرادی به بند 350 منتقل شد


ساعت دو بعداز ظهردیروزجواد فولادوند از انفرادی به بند 350 منتقل شد .
به گزارش کوششگران حقوق بشر ،جواد فولاد وند  از ناحیه چشم راست با ضربه باتوم دچار آسیب شدیدی شده و دور چشم او بعداز گذشت 15 روز هنوز کبود است ،همچنین از ناحیه ساق و روی پای چپ آسیب دیده طوری که نیاز به بخیه داشته ولی وی را به بهداری زندان اعزام نکرده و هنوز هم خونریزی دارد،براثر ضربات باتوم که به سر و پشت و کمروی وارد شده درآن ناحیه دچارکبودی و خونمردگی شدیدی شده است.
جواد فولادوند با وجود انتقال به بند هنوز در اعتصاب است و اعلام کرده است تا زمانی که دوستانش از انفرادی به بند منتقل نشوند در اعتصاب خواهد ماند.
گفتنی است ،به جز سیمکو خلقتی بقیه زندانیان در انفرادی در اعتصاب غذا هستند.


۱۳۹۳ اردیبهشت ۸, دوشنبه

محمد صدیق کبودوند به بهداری اوین منتقل شد


محمد صدیق کبودوند از انفرادی به دلیل جراحات فراوان به بهداری زندان اوین منتقل شد و برای درمان بیرون از زندان بخاطر کمبودی بدنش منتقل نشد.
بنا به اطلاع رسیده از کوششگران حقوق بشر،دست چپ وی کاملن کبود بوده وهمچنین انگشت پای چپ او شکسته است وهمچنین دودنده ی سمت راست آن به شدت آسیب دیده وهمین مسئله نفس کشیدن و خوابیدن را برای او سخت دشوار کرده و زانوسمت راست وی کبود وبه شدت متورم شده است.

گفتنی است، رضا اکبری منفرد از انفرادی به بند منتقل شده است و ممنوع الملاقات نیست.

پایان اعتصاب غذای ۱۲ زندانی دیگر در بند ۳۵۰


۱۲ زندانی سیاسی اعتصاب کننده در بند ۳۵۰ زندان اوین در بیانیه ای ضمن تشکر از همه کسانی که به طرق مختلف احساسات خود را نسبت به حادثه تلخ بند ۳۵۰ ابراز کرده و از سر دلسوزی از آن هاخواسته اند اعتصاب غذای خود را بشکنند، اعلام کردند که روز سه شنبه نهم اردیبهشت ۹۳ به این اعتصاب غذا پایان خواهند داد.
این زندانیان در بیانیه ی خود متذکر شده اند که همچنان تخلفات مذکور را تعقیب خواهند کرد.
در این بیانیه همچنین "ضمن تشکر از همه عزیزانی که در بند ۳۵۰ و زندان رجایی شهر به این اعتصاب غذای اعتراضی پیوستند"، درخواست شده که آنها نیز به اعتصاب غذای خود پایان دهند.

بیانیه زندانی سیاسی ارژنگ داودی در محکومیت یورش وحشیانه و خونین به زندانیان سیاسی



بیانیه زندانی سیاسی ارژنگ داودی در محکومیت یورش وحشیانه و خونین به زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین

با یاد خدا،
و به نام نامی ایرانیان،
هیچ حیوانی به حیوانی نمی دارد روا
آنچه این نامردمان با جان انسان می کنند
هر چه به پایان کار نزدیک تر می شویم ، رژیم عصبانی تر می شود دست مزدوران خود را برای ارتکاب جنایت بازتر می گذارد و مداوما آنان را به بروز رفتارهای جنون آمیزتر فرمان می دهد که درنتیجه وقاحت ذاتی خود را هر چه آشکارتر به نمایش می گذارد .
روزپنجشنبه
۲۹ فروردین ماه از زندان بندرعباس برای حضور در جلسه روز شنبه ۳۰ فروردین ماه به بیدادگاه شعبه ۲۶ به تهران آورده شدم که به علت استعفای میرزا بنویس دژخیم ( پیرعباسی ) جلسه تشکیل نشد .متعاقبا به لحاظ سرپیچی بزدلانه بندهای ۲۰۹ و ۲ الف که علیرغم دستور کتبی و اصرار مقامات قضایی دادگاه انقلاب از پذیرش من خوداری کردند ، شامگاه یکشنبه به قرنطینه اوین تحویل داده شدم . از همان لحظه ورود بعضی از زندانیان قدیمی تر که مرا می شناختند به شکل دقیق تری در جریان رفتار سبوعانه زندانبانان اوین با زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ قرار گرفتم. روز دوشنبه همراه با ورود به بند ۸ که در مجاورت سلولهای انفرادی بند ۲۴۰ قرار دارد ، پس از ۵ روز بی خبری از طریق تلویزیون ، رادیو ، روزنامه، تلفن و نیز دیگر زندانیان جزئیات رفتار خارج از عرف و اصول رژیم ورشکسته فقیه بر من معلوم شد و به عمق این فاجعه کریه پی بردم.
اینک ضمن محکوم کردن این یورش وحشیانه که به قرار اطلاع موثق علاوه بر گارد زندان ، قداره بندان رژیم مردم کش فقیه از بند
۲۰۹ و ۲ الف نیز با لباسهای شخصی در آن شرکت فعال و کینه توزانه داشته اند و با یادآوری این نکته که عوامل رژیم بویژه در سالهای اخیر زندان مخوف اوین را هتل ۵ ستاره تبلیغ کرده اند و با امید به اینکه سایر زندانها بویژه زندانیان سیاسی تبعید شده به زندانهای سراسر کشور مورد توجه بیشتری قرار گیرند موارد زیر را به استحضار هم میهنان و جهانیان می رسانم:
رژیم آنقدر به بقای خود مشکوک واز زندانیان سیاسی می هراسد که :
الف ـ داروهای زندانی انتقالی از زندان دیگر را ضبط و توقیف می کند
ب ـ دست نوشته ها و حتی پیش نویسهای زندانیان سیاسی را به غارت می برد
ج ـ کتابهایی که پس از عبور از هفت خان گزینش و سانسور اجازه چاپ و انتشار یافته و پس از گذراندن هفت خان بازرسی به زندان تحویل شده را دوباره مصادره می کنند.
د ـ رژیمی که پاسدارانش به تاصی از مافوقهای خود درصدد لخت کردن زندانیان هستند و وسایلی چون ناخن گیر ، گیره لباس، خمیر ریش، ادکلن، تیغ ژیلت، لوازم اصلاح سر و صورت و ... را به بهانه های واهی غیرقرانونی اعلام و بدون صورت جلسه بر می دارند و در حقیقت می دزدند .
در کلیت خود هرگز نمی توانند کمترین بویی از انسانیت برده باشند .
بدون تردید نحوه رفتار مجموعه مزدوران و زندانبانان در ارتباط با زندانیان
۳۵۰ که مشتی نمونه خروار و یادآور جنایات بیشمار پیشین در طول ۳۵ سال گذشته است باری دیگر به وضوح ثابت کرد که رژیم در تمامیت خود در حالت سقوط آزاد از مرحله بربریت به توحش است . با توجه به تمامی تعاریف رایج در باب ابعاد و مختصات حکومت دیگر نمی توان و نباید رژیم جبار خامنه ای را حتی یک حکومت استبدادی پنداشت و بهتر است که آن را ، سرگردنه داری مافیای ستم به سرکردگی مردکی معتاد به نام شیخ علی شیره چی ؟! نامگذاری کرد.
هم میهنان
برای به پیروزی رساندن انقلاب دموکراتیک ایرانیان و تجدید مجد و عظمت میهن اهورایی بپا خیزیم.

ارژنگ داودی

معلم ، شاعر، نویسنده ،
بند ۸ سالن ۹ اتاق ۲

اردیبهشت 1393

درود و مهر بسيار : اخبار دليران در بند به روز شده از فرشته ناجى روزنامه نگار و فعال حقوق بشرى در راديو فرهنگ امروز ٧ ارديبهشت
http://kiwi6.com/file/3sej90lanj

خانواده‌های زندانیان سیاسی از چهار مقام قضایی شکایت کردند


شماری از خانواده‌های زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین به‌دنبال وقایع اخیر این زندان، از چهار مقام قضایی جمهوری اسلامی ایران شکایت کردند.
، غلامحسین اسماعیلی، رئیس پیشین سازمان زندان‌های ایران؛ علی‌اشرف رشیدی، رئیس زندان اوین؛ عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران و مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری، چهار مقامی هستند که خانواده‌های زندانیان سیاسی از آن‌ها شکایت کرده‌اند.
این شکایت در واکنش به رویدادهای روز پنج‌شنبه، ۲۸ فروردین‌ماه است. در این روز و در پی حمله مأموران امنیتی و بیش از ۱۰۰ نفر از سربازان گارد سازمان زندان‌ها به بند ۳۵۰ آن زندان، بیش از ۳۰ زندانی سیاسی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و گروهی از آن‌ها نیز به سلول‌های انفرادی منتقل شدند.
خانواده‌های زندانیان سیاسی این حمله را «عمل مجرمانه» دانسته و خواهان پیگیری قضایی این چهار مقام شده‌اند.

۱۳۹۳ اردیبهشت ۵, جمعه

جایگزینی اداره مهاجرت به جای پلیس اتباع خارجی

قانون جدید جایگزینی اداره مهاجرت بجای اتباع خارجه در ترکیه تصویب و در مراحل اولیه اجرایی است.
به گزارش خبرنگار ما در گفتگو با مسئول یکی از شهر های ترکیه وی گفت: قانون جدیدبرای پناهندگان و پناهجویان تغیراتی کرده است که بزودی دفترچه هایی بین پناههجویان و پناهندگان توزیع خواهد شد که به سه زبان فارسی ،انگلیسی وعربی ترجمه خواهد شد.
وی افزود مصاحبه ها هم در اداره مهاجرت انجام می گیرد و هم در کمیساریای عالی پناهندگان در انکارا وشخص باید هم از اداره ی مهاجرت و هم از کمیساریای عالی پناهندگان قبولی بگیردو اگر از اداره مهاجرت قبولی نگرفت باشد می تواند ظرف مدت 15 روز اعتراض نماید تا مجددن به پرونده او رسیدگی شود.
مسئول آسام یکی از شهر های ترکیه متذکر شد اگر شخصی 3 بار برای امضا مراجعه ننمایید پرونده او بسته خواهد شد وی با اشاره به این مسئله که هنوز اداره مهاجرت شروع به کار نکرده اعلام کرد قانون کار و بیمه هیچ تغییری نکرده است .

۱۳۹۳ اردیبهشت ۱, دوشنبه

خانواده زندانیان سیاسی بند 350 از عزیزان شان می گویند


همسر سیامک قادری: صحنه‌هایی را دیدم که در این چهار سال ندیده بودم/ همسر عماد بهاور: واقعا ناجوانمردانه بچه‌ها را زده بودند/ پدر اکبر امینی: سر شکسته‌اش را بخیه هم نکرده بودند
همسر سیامک قادری: صحنه‌هایی را دیدم که در این چهار سال ندیده بودم
 فرزانه میرزاوند از جمله خانواده های زندانیان بند ۳۵۰ است که امروز موفق به ملاقات همسرش شده است. او با اشاره به اینکه همه زندانیان در ملاقات های امروز واقعه حمله به بند و ضرب و جرح زندانیان را تایید می کردند، می گوید: رئیس سازمان زندان ها با چه رویی تکذیب می کنند؟
همسر سیامک قادری که در طول همین مصاحبه کوتاه چند بار بغض می کند و گریه اش می گیرد، از مادران برخی زندانیان محروم از ملاقات می گوید که حاضر بودند حتی ملاقات هم نکنند و فقط از پشت شیشه عزیزانشان را ببینید تا از سلامتی آنها مطلع شوند.
او که با چشم خود شاهد کبودی بدن عرب چوبدار بوده، می گوید امروز صحنه هایی را در اوین دیده که در چهار سال گذشته ندیده بود.
همسر عماد بهاور: واقعا ناجوانمردانه بچه‌ها را زده بودند
در اولین خبری که از حمله به بند ۳۵۰ اوین منتشر شد، نام عماد بهاور آمده بود؛ جوان آرامی که حتی تصور ضرب و شتم او هم سخت بود. حالا همسرش مریم شفیعی می گوید بدن عماد را دیده که کبود بوده است.
رئیس سازمان زندان ها کل ماجرا را تکذیب می کند اما خانواده زندانیان سیاسی امروز با چشم خود دیده اند که زندانیان چه وضعیتی داشتند. خانم شفیعی در این باره می گوید: فقط می توانم بگویم که واقعا ناجوانمردانه بچه ها را زده بودند، و هنوز نمی دانم چرا این اخبار را تکذیب می کنند. من واقعا نمی فهمم؛ اگر واقعا کارشان درست بوده، خب بگویند ما زدیم. چرا دروغ می گویند؟
او با چشم خود اکبر امینی را دیده که گردنش را آتل بسته بودند، سرش شکسته بوده و گردنش آسیب دیده بوده. زندانی دیگری را هم دیده است که من نمی شناخته، او کمربند طبی بسته بوده و به سختی راه می رفته. به گفته همسر عماد بهاور، امروز در سالن ملاقات چند زندانی دیگر هم با عصا راه می رفتند که گویا پاهایشان مشکل پیدا کرده بود، یا شکسته بود و یا در رفته بود.
پدر اکبر امینی: سر شکسته‌اش را بخیه هم نکرده بودند
اکبر امینی تنها نفر از بین زندانیان منتقل شده به سلول انفرادی است که امروز خانواده اش توانستند با او ملاقات کنند. بی تابی مادر این زندانی سیاسی، زندانبانان را مجبور کرد این زندانی را از انفرادی به سالن ملاقات منتقل کنند.
اما مشاهده سر شکسته فرزندش که حتی بخیه هم نشده بود، و آتلی که به گردنش بسته بود، مادر را از هوش بد و آمبولانس را به محل سالن ملاقات زندان اوین کشاند.
وی میگوید : سرش هم شکسته بود، که حتی بخیه اش هم نکرده بودند. خودش هم می گفت که گوش راستش اصلا نمی شنود.

بر اثر ضرب و شتم، جان کاندید صلح نوبل در خطر است



صبح روز پنج‌شنبه 28 فروردین‌ماه 1393، در پی اعتراض زندانیان بند 350 اوین به نحوه بازرسی، ماموران امنیتی به زندانیان معترض و بی دفاع هجوم برده و تعدادی از زندانیان سیاسی و مدنی در جریان درگیری به شدت مجروح شدند. یکی از این زندانیان محمد صدیق کبودوند روزنامه‌نگار و بنیانگذار سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان بود که پس از چهار روز بی‌خبری مطلق، با همسرش به مدت کوتاهی ملاقات کرد. خانم پریناز حسنی همسر ایشان در گفتگو با دبیرخانه این سازمان از شدت جراحات وارده به همسرش به شدت اظهار نگرانی کرده و وضعیت عمومی وی را بسیار وخیم توصیف کرد.

مسوولان امنیتی زندان برای جلوگیری از واکنش خانواده‌های زندانیان سیاسی بند 350 اوین، با ملاقات بعضی از خانواده‌های زندانیان موافقت کردند. خانم پریناز حسنی همسر آقای کبودوند امروز دوشنبه اول اردیبهشت‌ماه 1393، جزو آخرین نفراتی بود که با وجود اکراه و امتناع مسوولان امنیتی زندان اوین، موفق به ملاقات با همسرش شد.

به گفته خانم حسنی، آقای کبودوند را در شرایط وخیم جسمی از بهداری زندان به محل ملاقات آورده بودند. در جریان ملاقات آقای کبودوند اظهار می‌دارد حدود 15 تن از ماموران امنیتی با ضربات باتوم، مشت و لگد و الفاظ رکیک ناموسی و فحش‌ و پرخاش، وی را به شدت مضروب و جراحات بسیاری را بر جسم بیمارش وارد کرده‌اند. ایشان در جریان این حمله وحشیانه، بیهوش می‌شود و هنگامی که هوشیاری‌اش را باز می‌یابد متوجه شده که موهای سرش را تراشیده‌اند و بر تخت بهداری زندان اوین، بر دهانش ماسک اکسیژن گذاشته‌اند و یکی از پزشکان نیز در کنارش حضور دارد. پس از معاینات مشخص شده دچار شکستگی دو انگشت پای چپ، سه دنده از ناحیه قفسه سینه و پشت سر و همچنین پارگی تاندون دست چپ و خونریزی شدید کلیه‌ها شده است.

خانم حسنی تاکید کرده که وضعیت عمومی همسرش بسیار وخیم بوده و نیاز شدیدی به مراقبت‌های ویژه در مراکز درمانی خارج از زندان دارد. سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان با تاکید بر این نکته که آقای محمد صدیق کبودوند از بیماری‌های قلبی و عروقی رنج می‌برد و با توجه به اینکه هم‌اکنون در شرایط خطرناکی هستند ؛خواهان رسیدگی فوری به وضعیت ایشان است، در غیر اینصورت هرگونه خسران جانی و آسیب فیزیکی و عواقب آن را مستقیما متوجه مسوولان طراز اول حکومت ایران می‌داند.


سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان

اول اردیبهشت 1393 - 21 آوریل 2014

۱۳۹۳ فروردین ۲۶, سه‌شنبه

تحصن چند تن ازپناهجویان و پناهندگان در مقابل سازمان ملل درترکیه آنکارا


 یکشنبه شب (۲۴ فروردین/۱۳ آوریل) چند شهروند ترک در شهرکایسری با دو پناهجوی ایرانی درگیر شدندکه این درگیری منجر به نزاعی دسته‌جمعی شد و در اثر آن تعدادی از ایرانیان زخمی شده‌اند.

روز سه‌شنبه (۲۶ فروردین/۱۵ آوریل) پناهجویان ایرانی که مورد ضرب و شتم واقع شده بودند، برای اعتراض به دفتر کمیساریای پناهندگان سازمان ملل در آنکارا مراجعه کردندوتا بعد از ظهر هیچ جوابی دریافت نکرده وچون با بی اعتناعی سازمان ملل روبرو شدند دست به تحصن زدند .

در ابتدا خواسته آنها رسیدگی به وضعیت موجودشان بود که با بی اعتناعی مسئولین سازمان ملل روبرو شدند، و سپس با افزایش تعداد متحصنین خواست‌های آنان به  داشتن اجازه کار، رفع ممنوعیت رفت و آمد به شهرهای دیگر، گرفتن کمک هزینه تا زمان قبولی پناهندگی و نیز تسریع در روند پناهندگی آنها شد شایان ذکر است، شماری از پناهجویان افغان نیز به این تحصن پیوسته‌اند.


۱۳۹۳ فروردین ۲۳, شنبه

بازداشت دهها تن در خوزستان



گزارش فعالان حقوق بشر از اهواز، نيروهاى انتظامى و نظامى در هفته منتهى به ۱۱ آوريل ۲۰۱۴ عده اى از فعالان عرب که سابقه بازداشت به اتهام فعاليتهاى سياسى و فرهنگى داشته اند را بازداشت کرده است.

همه ساله در آستانه قيام
۱۵ آوريل ۲۰۰۵ اهواز، نيروهاى امنيتى اعم از سپاه و وزارت اطلاعات در اقدامى پيشگيرانه مبادرت به دستگيرى تعدادى از فعالان سياسى فرهنگى عرب مينمايند، تا به زعم خود آنها را از برپايى مراسم يادبود اين قيام و بزرگداشت کشته شدگان آن، ممانعت بعمل آورند.

آوريل سال ٢٠٠
۵، در پى انتشار نامه دفتر رياست جمهورى مبنى بر تغيير بافت جمعيتى استان خوزستان و طرح كوچاندن شهروندان عرب به استانهاى ديگر و جايگزين كردن شهروندان غير عرب در اين استان، با اعتراضات مردمى در استان مواجه شد که اين اعتراضات که سالهاى بعد هم در همين روز ادامه يافت.

گزارشها حاکى از آنست که به غير از كسانى كه در جريان تظاهرات كشته شدند، تنها تا سال ٢٠١٢ نزديك به
۷٠ فعال عرب اهوازى به اتهامات مشاركت در اعتراضات و تظاهرات مسالمت آميز و اقدام عليه امنيت ملى بدون محاكمه عادلانه و پشت درهاى بسته و يا علنى اعدام شدند و اجساد آنها پس از ماهها و گاها سالها در بيابانهاى دور افتاده پيدا شد.

فعالان حقوق بشر از اهواز، گزارش مى دهند که امسال نيز نيروهاى امنيتى بنا به عادت ديرينه خود تعداد بيشمارى از فعالان اهوازى را دستگير و روانه بازداشتگاههاى مخوف خود نمودند.

طبق اين گزارش، نيروهاى امنيتى بدون هيچ حکم يا مجوز قانونى شبانه يا سحرگاه منزل افراد مورد نظر را محاصره و با هجوم به درون خانه و ايجاد رعب و وحشت براى ساکنان آن اقدام به دستگيرى فعالان اهوازى کردند.

بازداشت بيش از
۶٠ نفر در شهرهاى مختلف از جمله آبادان، شادگان، اهواز و ماهشهر، گزارش مى شود.

بنا به گزارش هاى واصله مشخصات برخى از بازداشت شدگان بشرح ذيل ميباشد:

١- عبدالکريم زرگانى بدليل فعاليتهاى مذهبى از اهالى منطقه زرگان روز چهارشنبه ٨ آوريل

٢- جابر صخراوى، روز سه شنبه گذشته ٨ آوريل ٢٠١
۴ از اهالى کوى علوى شهر اهواز

٣-جاسم زرگانى فرزند عبود متأهل و داراى دو فرزند از اهالى منطقه زرگان روز چهارشنبه ٩ آوريل

۴-محمد زرگانى فرزند حميد متأهل و داراى يک فرزند از اهالى منطقه زرگان روز چهارشنبه ٩ آوريل

۵- حسين زرگانى فرزند شاکر از اهالى منطقه زرگان، روز چهارشنبه ٩ آوريل

۶- عارف صرخى، روز چهارشنبه گذشته ٩ آوريل، در ساعت ۵ صبح در کوى ملاشيه

٧-مهدى حلفى در روز سه شنبه گذشته
۸ آوريل از اهالى کوى علوى اهواز

٨- على دبه حويزه فرزند کريم روز پنج شنبه ١٠-
۴-٢٠١۴ از اهالى کوى علوى

٩- رضا زرگانى فرزند گعيد، دانشجوى دانشگاه، از اهالى منطقه زرگان، روز چهارشنبه ٩ آوريل

۱۳۹۳ فروردین ۱۸, دوشنبه

انتقال شاهین دادخواه از بند دو الف به بند۳۵۰ اوین


·         شاهین دادخواه ، زندانی سیاسی بند ۳۵۰ اوین که سی و دو روز پیش به طور ناگهانی به سلول انفرادی دو الف اطلاعات سپاه پاسداران منتقل شده بود ، امروز دوشنبه ۱۸ فروردین ۹۳ پس از یک ماه بازجویی مجدد بند۳۵۰ بازگردانده شد.
·          به گفته یک منبع آگاه: دلیل بازجویی دوباره تشکیل پرونده جدید علیه این زندانی سیاسی از سوی اطلاعات سپاه ، تحت عنوان افشای اسناد محرمانه است.
·         این منبع آگاه درباره دلیل پرونده سازی مجدد علیه این زندانی سیاسی همچنین گفت : چندی پیش پس از شکایت شاهین دادخواه از دو مقام سابق وزارت اطلاعات در دولت احمدی نژاد به جهت پرونده سازی های کذب و خلاف واقع و ارایه اسناد و مدارک از تخلفات برخی افراد وابسته به بیت رهبری در خارج به زیان سیاست خارجی و منافع ملی کانالهای معتبر ، این افراد دست به پرونده سازی دوباره علیه شاهین دادخواه زده اند.
·          وی افزود : بازجوی ها در بند ۲ الف اطلاعات سپاه صورت گرفته و همراه با فشارهای روحی و جسمی بسیار بوده ، به صورتی که وی از ناحیه پشت و کمر دچار آسیب جدی شده و تهدید شده است که مادام العمر وی را در حبس و زندان نگه خواهند داشت.

۱۳۹۳ فروردین ۱۴, پنجشنبه

بازداشت کاربر فیس بوک پس از بازگشت به ایران


یک زن ایرانی شهروند بریتانیا در ارتباط با فیس بوک در شیراز بازداشت شده است
به گزارش رادیو فردا، روزنامه دیلی میل، چاپ لندن، از بازداشت یک زن ایرانی با تابعیت دوگانه، به اتهام ابراز نظراتش در فیس بوک، پس از سفر به ایران خبر داد.
داریوش تقی پور شوهر رویاء صابری نژادنوبخت، به این روزنامه گفته است که همسرش که شهروند بریتانیاست، در مهرماه گذشته برای دیدار خانواده اش به تهران رفته، اما پس از دو هفته در سفر به شیراز بازداشت و به جاسوسی متهم شده است.
داریوش تقی پور در تماسی از تهران با این روزنامه افزوده است که همسرش در چت روم و در فیس بوک درباره محدودیت های بیش از حد مذهبی در ایران ابراز نظر کرده بود.
دوستان این خانواده از نماینده محلیِ خانم صابری در پارلمان بریتانیا، خواسته اند برای آزادی او کمک کند و این نماینده نیز از وزارت خارجه بریتانیا خواسته است به این موضوع رسیدگی کند.

۱۳۹۳ فروردین ۱۳, چهارشنبه

بیانیه جمعی از زندانیان اوین به گزارشگر ویژه احمدشهید


با سلام و درود به شما آقای احمد شهید باآرزوی توافق وگسترش صلح ودوستی وآشتی
اقای احمد شهید نامه ما جمعی است واز شما میخواهیم که صدای ما باشید، در ابتدا می خواهیم بگوییم که این درخواست به معنای طلب رحم نیست، این حق هرانسانی است که وقتی به دلیل اعتقاداتش زندانی می شود، درخواست رفتاری داشته باشد که متناسب با جایگاه و شان اوست.
اتهام اصلی ما زندانیان علیه ناکارآمدی های سیاسی، تبعیض ونا عدالتی ها وخواهان اعمال حقوق کامل سیاسی برای همگان بوده است. 
ما خواهان آزادی و برابری ورعایت حقوق همه شهروندان جامعه ایرانی هستیم،شهروندانی که جدا از نژاد و اعتقاد و در صلح و هماهنگی برپایه برابری درکنار هم زندگی کنند.حکومت آرمانهای ما را با اختناق، سازمانها و احزاب سیاسی وهرگونه حرکت سیاسی رابا سرکوب مواجه و محکومیتهای سنگینی را برما زندانیان سیاسی ،عقیدتی و حقوق بشری اعمال کرده است.
آقای احمد شهید، حکومت ایران با به زندان انداختن صدها نفر انسان بی گناه،دردسرها و مشقت های فراوانی را برای خانواده ها بوجود آورده است. در نتیجه به طرز بی سابقه ای وحشت را در کشور حکم فرما کرده است. همه راههای مبارزه قانونی را بسته اند، هرگونه مطالبات مردمی را سرکوب می کنند، حکومت ایران به طور دائم مانع از اعمال ساز وکارهای جهانی برای بررسی وضعیت حقوق بشر درایران میشود، درخواست اصلی ما اینست که حکومت ایران اجازه ورود یک تیم حقیقت یاب و شما گزارشگر ویژه حقوق بشر را برای بازدید از زندانهای ایران بدهد تا بتوانید از نزدیک با شخصیت ها وگروه های سیاسی و زندانیان محبوس وخانواده های اعدام شدگان ، دیدار داشته باشید.
وتا آن روز دولت مردان ایران با ما چون زندانیان سیاسی رفتار کنند، معنای این سخن آن است که از ادامه اذیت وآزار وفشارو تبعیدهای نابجا و ناگهانی وسرکوب دست بردارند وبه وضعیت پزشکی زندانیان بیمار که اکثرا درزمان بازداشتهای طولانی مدت وبازجویی ها همراه باضرب وشتم وشکنجه درسلول های انفرادی برما وارد شده است رسیدگی کنند وبه بهانه های گوناگون وعقده گشایی مانع از اعزام زندانیان بیماربه بیمارستان نشوند.
باملاقات های حضوری و خانوادگی و مرخصی واعطای آزادی مشروط طبق قانون موافقت کنند و اجازه بدهند ارتباط نزدیکتری با خانواده هایمان داشته باشیم.سردمداران قدرت زندان را تبدیل به مسند قدرت کرده اند.
آقای احمدشهید دستگاه قضایی هیچگونه استقلالی از خود ندارند و تعیین کننده وضعیت زندانیان دستگاههای امنیتی هستند،اکثر بازداشت شدگان ماهها بدون هیچ گونه تفهیم اتهامی درسلولهای انفرادی وزارت اطلاعات وسپاه زیرفشار وبدون دسترسی وتماسی با خانواده هایشان نگهداری می شوند. طی چند سال گذشته ما هیچ گاه ازحق استفاده ازتلفن ودیگر امکانات برخوردار نبوده ایم، غذای ناکافی و بدون کیفیت به ما میدهند که خود باعث شیوع وتشدید بیماری های گوارشی درزندان شده است، درکنارهمه این موارد مسولان زندان وحفاظت توهین آمیز و شنیع زندانیان را مورد بازرسی بدنی قرارمی دهند.
آقای احمد شهید، فضای سرکوب واختناق وخفقان، برخورد دولتمردان ایران عملا هرگونه ابراز عقیده وانتقاد و اعتراض به شهروندان راعلیه حاکمیت قطع کرده است.
حکومت ایران درتمام طول حیات خود زیرپوشش یک حکومت دینی تمام حقوق شهروندی رابه نفع خود مصادره کرده است و با خطابه های مذهبی وصدور فتواهای گوناگون هرگونه تحرک سیاسی را محکوم وسرکوب می کند.با به کاربردن مشت آهنین، اعدام های بی رویه و سرکوب های امنیتی وبازداشتهای خودسرانه وشبانه،شکنجه واعمال فشارروحی که همواره توسط دولتمردان ایران اعمال می شود.
در کنار تمامی موارد بازداشت دهها شهروند کرد وغیرکرد و دیگر اقلیت های قومی و دینی ازجمله جامعه بهائیان،زرتشتیان، مسیحیان و دراویش گنابادی و محکوم کردن انها به حبس های طولانی واعلام وتبعید وحتی محاکمه گروهی زندانیان بدون حق انتخاب وکیل و کسانی که تاکنون بدون محاکمه در بازداشت به سر می برند، بیانگر بحران ریشه ای حاکم برکشور و نقض گسترده حقوق بشر است.
آقای احمد شهید، اتهام وارده به تمامی این افراد داشتن یک باوروعقیده جدا ازمذهب رسمی کشور و فعالیتهای سیاسی و حقوق بشری درتلاش برای ایجاد فضای نهاد و تشکلی یا عضویت درنهاد و تشکلی و نوشتن مطالبی انتقادی یا صرفاً داشتن یک صفحه یا وبلاگ و شک و تردید به صراحت دستگاه قضایی در ارتباط با طرفهای خارج و رسانه های خارجی بوده است.

عالیجناب، وقتی رییس ستاد حقوق بشرقوه قضاییه، محمد جواد لاریجانی درنهایت بی شرمی وبی ادبی گزارشات شما را به عنوان گزارشگر ویژه حقوق بشر غیرواقع ودست نشانده غرب می خواند و در رسانه های داخلی شما را “ احمق و شریر” می نامد شما خود باید حدس بزنید که با ما چه برخوردهای غیر انسانی کرده اند و می کنند.
سوال شما از مسئولین و مقامات باید این باشد که چرا قوه غیرمستقل دستگاه قضایی که باافتخارخود را مزدور نهادهای امنیتی می دانند در حین دادرسی حتی موید به اجرای قانون مصوب نیستند؟
حکومتی که خود رامدافع دین و شریعت می داند،برای برخورد با معترضان و دراویش طریقت نعمت الهی گنابادی که همگی شیعه و پیرو دین رسمی کشور هستند و دیگر اقلیتهای دینی از جمله سنی مذهبان و مسیحیان و بهاییان چه توجیهی دارد؟
برای کشت و کشتار مردم کردستان در سابقه شان و برای تخریب حسینیه ها و اماکن مذهبی آنها و دراویش، تخریب حسینیه شریعت قم، بروجرد، اصفهان، برخورد با مریدان و پیروان تسنن و دهها مورد دیگر چه پاسخی دارند؟
امضا کنندگان: 
بهنام ابراهیم زاده، وحید اصغری، شاهرخ زمانی،حمیدرضا حشم دار،سیدمحمد ابراهیمی، مهدی فراحی شاندیز،رضا ولی نژاد، محمد جراح، فرشید فتحی، آرش مقدم اصلان پور،آرش همیای