۱۳۹۱ شهریور ۸, چهارشنبه

راهکار ایرانیان خارج از کشور




راهکار ایرانیان خارج از کشور


هموطنان گرامی


در پی بروز حوادث اخیر در کشورمان، خطوط و وظایف مردم درون و برون مرز مشخص شده است که با بررسی آن راه کاری در جلوی پای ما قرار می گیرد که اجرای آن وظیفه فرد فرد ایرانیان متعهد و خواهان ازادی و سربلندی ایران است. این مهم بر اساس تجربه گذشته از مبارزات برونمرزی و شناخت ماهیت رژیم اسلامی حاکم بر ایران وهمچنین براساس خواسته های ایرانیان درونمرز و تحلیلها گوناگون تهیه شده.
- اولین و مهمترین شرطی که نمود می کند اتحاد همه ایرانیان خارج از کشور از هرگروه و دسته است. متاسفانه بحث پرچم یکی از عواملی است که در صفوف مردم اشتقاق بوجود آورده. نکته ای که بواقع در شرایط کنونی به هیچ عنوان اهمیتی ندارد و چنین تاکتیکهایی بواقع کوچک نشان دادن حرکت ایرانیان درونمرز است. چرا که اولین سوالی را که در ذهن مشاهده گران خارجی پیش می آورد داشتن یک هدف در زیر چند پرچم می باشد. پدیده ای که برای اولین باراست در جلوی چشمان آنها شکل می گیرد. شاید بخاطر همین چند دستگی است که هنوز هیج واکنش جدی از طرف دولتهای بیگانه در جهت قطع روابط  دیپلماتیک و اقتصادی صورت نگرفته . بهترین وسیله شناسایی ما در اعتراضها حمل نقشه کشورمان است که نه به شخصی و نه به سلسله ای بلکه به همه مردم ایران متعلق است و دنیا آنرا می شناسد و بهترین شناسنامه ایرانیان است.
- یکی دیگر از مهمترین اقداماتی که ایرانیان برونمرز می توانند به آن عمل کنند تقویت حرکت مردم درونمرز می باشد. بیان خواسته های آنها بی کم و کاست و هماهنگی با آنها در شعارها و دیدگاهها بدون اضافه کردن مطلبی بر اساس ایدئولوژی و خطی خاص. چرا که تا به اینجای قضیه رژیم اسلامی استفاده های خود را در جهت سرکوب مبارزان درونمرز از این انحصارطلبی بعضی عناصر ناآگاه برده است.
- تدارک تظاهرات در حوالی مراکز مهم سیاسی مثل پارلمانها، دفاتر روسای جمهور و نخست وزیریها. در پایان هر حرکت نیز خواسته های تظاهرکنندگان در شکل یک قطعنامه بدست دولتمردان برسد. محتوای این نوشته ها می تواند خواست ایرانیان درونمرز وهمچنین خواست ایرانیان برونمرز باشد که همانا قطع گسترده روابط با ایران است. این تظاهرات باید پیگیر و گسترده صورت گیرد تا اهمیت آن جلوه کند.
- امضای طومارها و پتیشن ها یی که در جهت محدود کردن و به انزوا کشاندن رژیم هستند حائز اهمیت است. حتی اگر فقط با نام کوچک و یا نام مستعار هم بشود بهتر است که این طومارها امضا بشوند.
- کمک مالی به تلویزیون های ماهواره ای که بواقع در جهت خیزش مردم ایران عمل می کنند یکی از موثزترین  اقداماتی است که ایرانیان برون مرز می توانند انجام دهند. چرا که این رسانه ها صدای مردم درونمرز است که در جهان طنین انداز می شود.
- حمله با نامه، ایمیل و فاکس به مراکز مهم سیاسی و مراکز قانون گذاری کشورهای متبوع خود. این اقدامات نه یکبار بلکه چندین بار در روز باید صورت گیرد تا دولت های خارجی را مجبور به واکنش کند.
- ارتباط با مردم در خلال تظاهرات، ایحاد سخنرانی و برپایی میز کتاب، نمایش عکس وپحش خبر، چرا که دولت های خارجی از طریق مردم خودشان آسان تر تحت فشار قرار می گیرند و مجبور به واکنش می شوند.
- ارتباط گیری با سندیکاها و تشکیلات کارگری و مراکز دانشجویی، احزاب سیاسی، سازمانهای حقوق بشر، سازمان ملل متحد، پارلمان اروپا و سازمان عفو بین الملل نیز راه حل بسیار مناسبی است که می تواند از طریق سازمانهای اپوزیسیون خارج از کشوز به اجرا در بیاید.

به امید ایرانی آزاد و مستقل.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر