۱۳۹۲ فروردین ۵, دوشنبه

قیمت میوه سر به فلک کشیده است


هر چقدر پرتقال آبروداری کرد و در ایام زمستان نجومی قیمتش بالا نرفت، اما در ایام نوروز رکورد شکنی کرد و هم اکنون به حدود 5000 تومان و حتی بیشتر رسیده است. موز 6200 به بالا به فروش می رسد، گوجه فرنگی 5000 تومان به فروش می رسد. سیب حدود 4000 ، خیار بالای 3000 تومان و...

به گزارش «تابناک»، خواب خرگوشی نوروزی برخی از مسئولین را درنوردیده است و بازار میوه و تره باره هم انتقام تورم را از مردم می گیرد.این در حالی است که هنوز صدای مسئولان مختلف در گوش مردم طنین انداز است که مردم نگران میوه نوروز خود نباشند. همه چیز تحت کنترل است، مردم با خیال راحت در صف ها بایستند و نفری چهل هزار تومان یارانه بگیرند تا بتوانند حداقل هفت کیلو موزیا هشت کیلو پرتقال ، یا هشت کیلو گوجه فرنگی برای یک ماه خود بخرند.مردم عموما فراموش نمی کنند، این برخی از مسئولان هستند که فراموش می کنند.

اکنون دیگر بحث تورم یا گرانی نیست!مدت هاست به لطف برخی مسئولان کار از کار بگذشته است. صحبت اکنون درباره تحقیر و از بین رفتن عزت نفس ایرانیانی است که امسال نوروز با چشمانی پر از خجالت همدیگر را نگاه می کردند. آنانی که پسته و آجیل نتوانستند خریداری کند که هیچ. آنانی هم که توانستند خریداری کنند نمی توانستند تعارف کنند که آنان نیز خجالت می کشیدند از نخوردن میهمانان!

پسته و آجیل را که به راحتی این ملت نجیب بی خیال شدند! اما اکنون پرتقال را هم ، موز را هم ، خیار را هم ، گوجه فرنگی را هم ، سیب را هم باید بی خیال شوند!

اگر قرار است هر کسی خود تعینن کننده قیمتش باشد، اگر قرار است مردم هر روز شاهد از دست رفتن قلمی از اقلام زندگی خود باشند و هیچ کس هم رسیدگی نکند، پس دولت ها به چه کار می آیند؟ اگر بناست دولت تایید کننده گرانی ها باشد که این همه قشون نمی خواهد!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر