۱۳۹۱ بهمن ۲۷, جمعه

بان کی مون: نباید به رژیم تهران بیش از این وقت داد

دبیرکل سازمان ملل در مصاحبه با واشنگتن ‌پست گفته است، نباید به رژیم تهران بیش از این زمان داد و نباید وقت را تلف کرد. دیدید که در خصوص کره شمالی چه اتفاقی افتاد.

به گزارش فارس، «بان کی مون»، دبیر کل سازمان ملل متحد در گفتگو با روزنامه واشنگتن‌پست، به اظهار نظر در خصوص برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی پرداخته است.

دبیر کل سازمان ملل متحد در این گفتگو مدعی شده است که سازمان ملل باید در قضاوت در خصوص اینکه آیا دیپلماسی می‌تواند نگرانی‌ها در خصوص برنامه هسته‌ای رژیم ایران را برطرف کند یا نه، سریع و قاطع عمل کند وگرنه باید خطر آن را بپذیرد که رژیم ایران نیز همچون کره شمالی از مذاکرات به‌عنوان پوششی برای تولید بمب هسته‌ای استفاده کند.

بان از سوی دیگر ادعا کرده است که می‌خواهد گفتگوهای دیپلماتیک را تسهیل کرده و به آن فوریت بخشد. با این حال وی اظهارداشت، نباید به رژیم ایران خیلی بیش از این زمان داد و نباید وقت را تلف کرد. دیدید که در خصوص کره شمالی چه اتفاقی افتاد.

اشاره بان کی مون به آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی است که سومین آزمایش خود را چند روز پیش انجام داد.

دبیر کل سازمان ملل همچنین می‌گوید که به مقامات جمهوری اسلامی در سفر سال گذشته‌اش به تهران گفته است که از تضمین‌های آنها در خصوص صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ایش راضی نیست.

بان همچنین در این مصاحبه ناخشنودی خود را از روند کند مذاکرات اخیر بین‌المللی با رژیم ایران ابراز داشته است.

وی در حالی از روند مذاکرات ابراز ناخشنودی می‌کند که کاترین اشتون، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم گفته است که انتظار پایینی از مذاکرات 26 فوریه در قزاقستان دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر