۱۳۹۱ اسفند ۱۰, پنجشنبه

عیدی بازنشستگان بدلیل كمبود نقدینگی پرداخت نشد

 رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی گفت: عیدی سال ۹۱ بیمه شدگان بازنشسته به دلیل کمبود نقدینگی پرداخت نشده است.

علی اکبر خباز‌ها با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: مسئولان سازمان تامین اجتماعی وعده داده‌اند که تا روز دوشنبه (
۱۴ اسفند) عیدی بیمه شدگان بازنشسته و از کار افتاده پرداخت خواهند كرد.

وی گفت: هرسال طبق روال جاری عیدی پایان سال، مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در ماه بهمن پرداخت می‌شد اما امسال به دلیل آنچه که مسئولان سازمان «کمبود نقدینگی» عنوان كرده‌اند، عیدی مستمری بگیران هنوز پرداخت نشده است.

مشکل تامین نقدینگی برای پرداخت عیدی مستمری بگیران بیمه شده سازمان تامین اجتماعی در حالی رخ داده است که به ادعای مدیرعامل این سازمان و همچنین تشکلهای کارگری حامی او، سعید مرتضوی موفق شده است تا تمامی مطالبات معوقه سازمان را از دولت دریافت کند.

با این حال رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی که تشکل متبوعش از امضا کنندگان طومار حمایت از سعید مرتضوی بوده‌ است در این خصوص می‌گوید: دولت مطالبات سازمان تامین اجتماعی را در قالب مجموعه‌ای از سهام چند بانک و
۳۸ شرکت اقتصادی مانند هتل هما و شرکت مسافربری رجا پرداخت کرد اما چون تامین نقدینگی از طریق این شرکتهای تازه واگذار شده زمان می‌برد در پرداخت مطالبات بازنشستگان تاخیر ایجاد شده است.

خبازها بیان اینکه مستمری بگیران تامین اجتماعی تاکنون مطالبات مربوط به حقوق بهمن و اسفند ماه را دریافت کرده اند گفت: از آنجا که زمان تعیین حداقل مزد در شورای عالی کار نزدیک است و طبق قانون مصوبه حداقل مزد این شورای عالی مبنای محاسبه حداقل مستمری بازنشستگان است در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی درصدد است تا نقدینگی مربوط به افزایش مستمریهای سال
۹۲ را ذخیره کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر