۱۳۹۱ اسفند ۳, پنجشنبه

کنگره آمريکا درصدد تحريمهای جديد عليه رژیم تهران


کنگره آمریکا تصمیم دارد با تصویب قانونی جدید محدودیت های بیشتری در مورد معاملات خارجی رژیم تهران اعمال کند و در این خصوص بانک مرکزی اروپا را بیشتر تحت فشار قرار دهد.

روزنامه فایننشال تایمز امروز در گزارشی نوشت، کنگره آمریکا در حال تنظیم قانون جدیدی در مورد تحریم رژیم تهران است که سیستم بانک مرکزی اروپا را به علت نقل و انتقال پرداختهای بانکی فرا مرزی هدف قرار خواهد داد.
لایحه پیشنهادی بخشی از مجموعه اقداماتی است که با هدف اعمال فشار بر بانک مرکزی اروپا تنظیم شده است تا اقدام بیشتری برای جلوگیری از استفاده شرکتها و بانکهای ایرانی از سیستم بانکی پرداخت های تارگت دو (هدف دو) برای انجام معاملات شان با یورو به عمل آورد.
هدف این لایحه که ممکن است هفته آینده ارائه شود، بستن مفرهای موجود در تحریمهایی مالی قبلی است که کنگره آمریکا طی هجده ماه گذشته علیه رژیم تهران اعمال کرد.
تحریم های قبلی انجام معاملات نفتی به دلار را برای رژیم تهران بسیار سخت کرد اما در قطع تجارت با ارزهای دیگر چندان موفق نبوده است.
مارک دوبوویتز مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسی و کارشناس تحریم های رژیم تهران می گوید،‌ بانکها و شرکتهای ایرانی مقادیر هنگفتی یورو در حسابهای بانکی خارجی ذخیره کرده اند و در حالی که برخی تصور می کردند این دارایی ها به موجب تحریم های قبلی مسدود شده بود، دریافتند یک راه بالقوه برای دور زدن محدودیت های موجود مبادله یورو با دیگر ارزهای محلی در هر کشوری است که رژیم تهران در آنجا معاملاتی انجام می دهد و در مرحله ای از آن احتمالا از سیستم تارگت دو استفاده می شود. 
وی می گوید، شرکت های ایرانی برای تبدیل دارایی های خود از یورو به ارزهای محلی که می توانند از آن برای تجارت با آسیا استفاده کنند‌،‌ وارد عمل شده اند و با استفاده از فرصت موجود باید به سرعت در جلوگیری از دسترسی آنها به دارایی های شان اقدام کرد.
برخی سناتورها در صددند لوایح دیگری به منظور اعمال فشار بیشتر بر بانک مرکزی اروپا تنظیم کنند و قرار است این مسئله را این هفته با جک لیو نامزد تصدی وزارت خزانه داری آمریکا در میان بگذارند و به طور بالقوه این مسئله را با مذاکرات آتی با اتحادیه اروپا در خصوص تجارت دو جانبه مرتبط سازند.
برخی سناتورها گفته اند حمایت از مذاکرات تجاری را به تعهد وسیع تر بانک مرکزی اروپا به جلوگیری از استفاده ارژیم تهران از سیستم بانکی تارگت دو مرتبط خواهند کرد.
تحریم رژیم تهران یکی از چند موضوعی است که از حمایت دو حزبی در کنگره آمریکا در زمان اختلافات حزبی شدید در واشنگتن برخوردار است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر