۱۳۹۲ اسفند ۱۲, دوشنبه

رضا شهابی ،مجید توکلی و رسول بداغی برنده جایزه حقوق بشری رها سودویند


رسول بداغى ،مجید توکلی و رضا شهابی زندانىانیان دربند  به عنوان سه تن از 6 برنده از دوره اول جوايز حقوق بشرى رها از سوی سودویند، معرفى شدند.
به گزارش وبلاگ حق آزادی بیان به نقل از سودویند، 6 برنده جايزه، توسط هيات داوران ويژه‌اى متشکل از شيرين عبادى، برنده جايزه نوبل و وکيل مدافع حقوق بشر به عنوان رييس هيئت ژورى، آرون رودز از بنيانگذاران و محقق اصلى پروژه حقوق آزادى و مدير اجرايى سابق فدراسيون بين المللى هلسينکى براى حقوق بشر و کارولينا يانوزفسکى، وکيل حقوق بشر و عضو هيئت مديره سودويند، انتخاب شدند.

جايزه حقوق بشرى رها، از سوی سازمان سودويند براى اداى احترام و ستودن مبارزات رسول بداغى، که سهمى در ارتقا و حفاظت از حقوق بشر در ايران داشته است، در نظر گرفته شده است.
مراسم رسمى اهداى جوايز به برگزيدگان، در جريان ٢۵مين اجلاس شوراى حقوق بشر در ژنو، برگزار خواهد شد.
سازمان غيردولتى اتريشى سودويند، در سال ١۹۷۹ بنيانگذارى شده است و از سال ٢٠٠۹ داراى مقام مشورتى شوراى اقتصادى اجتماعى سازمان ملل متحد مى‌باشد. سودويند که به توسعه جهانى پايدار، حقوق بشر و شرايط کارى مناسب در جهان خود را متعهد مى‌داند، از سال ٢٠١٠ در شوراى حقوق بشر از طريق تنظيم موضع‌گيرى‌هاى خود و تدارک اجلاس‌هاى موازى در مورد وضعيت حقوق بشر در ايران توسط نمايندگان خود در شوراى حقوق بشر، حسن نايب هاشم و شعله زمينى، شرکت داشته و در زمينه طرح موارد نقض حقوق بشر در ايران و جلب توجه بين‌المللى به آن، مى‌کوشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر