۱۳۹۱ آبان ۲۶, جمعه

تبعید ابوالفضل عابدینی نصر به زندان کارون و اعلام اعتصاب غذای خشک


 


 ابوالفضل عابدینی نصر، روزنامه نگار خوزستانی پس از ادای شهادت در خصوص شرح بازجویی‌ها و شکنجه‌های ستار بهشتی به بازپرس ویژه قتل، به زندان کارون اهواز تبعید شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانی سیاسی که در ۲۴ ساعت حضور ستار بهشتی در بند ۳۵۰ شاهد وضعیت جسمی وی
 پس از شکنجه‌های صورت گرفته در بازداشتگاه نیروی انتظامی بود به دلیل ادای شهادت در حضور بازپرس ویژه قتل به زندان کارون اهواز تبعید شد.

ابوالفضل عابدینی نصر، پیش‌تر به دلیل بیماری قلبی خود از زندان کارون اهواز به زندان اوین منتقل شده بود، تبعید وی در حالی صورت می‌گیرد که وی در انتظار پاسخ دادستانی به درخواست مرخصی بوده است.

خانواده این زندانی امروز در گفتگو با گزارشگر هرانا از انتقال ناگهانی وی به زندان اهواز ابراز بی‌اطلاعی کردند، اما منابع خبری نزدیک به زندانیان سیاسی در بند ۳۵۰ موضوع تبعید وی را تائید کردند و اعلام کردند که نامبرده هنوز به زندان کارون منتقل نشده است اما برای اجرای این حکم از بند ۳۵۰ خارج شده است.

ابوالفضل عابدینی پیش از خروج از بند ۳۵۰ در مواجه با حکم تبعید اعلام داشت در صورت انتقال به زندان کارون اهواز دست به اعتصاب غذای خشک خواهد زد، این فعال حقوق بشری که در زندان در رشته روزنامه نگاری تحصیل می‌کرده با انتقال به زندان کارون از ادامه تحصیل نیز محروم شده است.

برخورد با این زندانی سیاسی به دلیل شهادت در مورد شکنجه‌های ستار بهشتی در حالی صورت می‌گیرد که مسئولین قوه قضائیه ایران و نیروی انتظامی در مورد شفاف سازی در خصوص پرونده مرگ ستار بهشتی در بازداشتگاه نیروی انتظامی قول مساعد داده بودند.

ابوالفضل عابدینی نصر، روزنامه نگار و از همکاران مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران است که به دلیل عضویت در این گروه و مصاحبه با رسانه‌های برون مرزی در خصوص وضعیت کارگران نیشکر هفت تپه و هم چنین عضویت در حزب پان ایرانیست به ۱۲ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر