۱۳۹۱ آذر ۹, پنجشنبه

بشار به توصیه های ایران توجه نمی کند


بشار به توصیه های ایران توجه نمی کندایران فقط تا انتخابات ریاست جمهوری 92 از او حمایت می کند.
یک گزارش از منابع دولتی ایران که اخیرا به صورت سری به دست یک منبع دیپلماتیک غربی در تهران رسیده است فاش کرد که ایران عمیقا برای سرنوشت و آینده رژیم سوریه نگران است.

این منبع دیپلماتیک غربی در گفت و گو با "العربیه"گفته است که مقام های جمهوری اسلامی ایران از اینکه اسد به راهنمایی های آنها برای برون رفت از بحران سوریه توجه نمی کند، ناخورسند هستند و از به آینده رژیم او نا امید شدند.

این گزارش که توسط یکی از سفارتخانه های غربی در تهران درز یافته، می افزاید، نیروهای ایرانی که در سوریه مستقر هستند به طور فزاینده ای ازعدم هماهنگی و توجه ارتش سوریه به راهنمایی های آنها و نحو عملکرد با بحران این کشور که به خارج شدن کنترل آن منجر شده بسیار ناراحت هستند.

به گفته آن ها که توجه نکردن رهبران ارتش سوریه به مشاوره آن ها، وضعیت را در این کشور از کنترل خارج کرده است. 

این گزارش اما هیچ توضیحی در مورد راهنمایی ها و مشاوره های صورت گرفته ارائه نداده است. 

این گزارش فاش کرد که تهران از فساد مالی چشمگیری که میان نیروهای مسلح سوریه گسترش یافته بسیارنگران است.

دراین گزارش آمده است که بسیاری از کمک های مالی ایران به حساب های شخصی افسران ارشد ارتش سوریه واریز می شود.

دراین گزارش خاطرنشان شده است که ایران تا زمان انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور درماه ژوئن 2013 تلاش های خود را برای ادمه حضور بشار اسد در سرقدرت و حمایت از او ادامه خواهد داد.

این گزارش می افزاید اغلب مقام های تهران براین باورند که چنانچه در سوریه جنگ داخلی روی دهد و بشار اسد سرنگون شود بی ثباتی و آشوب به ایران نیز سرایت خواهد کرد.

درپایان گزارش این گزارش به این نتیجه می رسد که رهبران ایران به دلیل وضعیت اقتصادی آشفته کشورشان تصمیم گرفته اند حمایت مالی و پشتیبانی خود از رژیم اسد را افزایش ندهند بخ ویژه آن که متقاعد شده اند که رژیم اسد نمی تواند برای مدت طولانی تری دوام بیاورد.

این گزارش می افزاید ایران برای پیدا کردن راه های دیگری مانند اعمال نفوذ در میان نمایندگان ائتلاف مخالفان رژیم اسد تلاش می کند تا همپیمانی چون حزب الله لبنان در میان طیف مخالفان سوری پس از سقوط اسد برای خود بیابد اما تهران نمی خواهد این تلاش خود را به صورت علنی انجام دهد تا تصور نشود که رژیم اسد بدون جمهوری اسلامی به سرعت متلاشی و سرنگون خواهد کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر