۱۳۹۲ فروردین ۲۰, سه‌شنبه

نارنگی کیلویی 10 هزار تومن شد



                                                                        هيچ پيش‌بيني و ذخيره‌سازي براي ايام عيد صورت نگرفته بود و همين عدم پيش‌بيني باعث افزايش قيمت سه تا چهار برابري ميوه شد. 
حسين مهاجران، رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: پيش بيني‌هاي صورت گرفته براي عيد نوروز امسال تنها براي 29 اسفند تا يكم فروردين ماه بود و مسوولان بنا به گفته رئيس اتحاديه ميادين ميوه و تره‌بار كه گفته بود ميادين روزهاي اول عيد پر از ميوه است فكري براي هفته اول عيد نكردند.
وي ادامه داد: روز يكم فروردين ماه ميادين و مغازه‌ها خالي از ميوه بود و بارداران بنا به همين اظهارات ميوه‌هاي خود را از سردخانه‌ها خارج نكردند و تعطيلي سردخانه‌ها نيز اجازه خروج ميوه تا پنجم فروردين ماه را به بارداران نداد. 
او درباره گوجه فرنگي بيان كرد: گوجه فرنگي در فصل‌هاي زمستان و بهار از مناطق گرمسيري تامين مي‌شود كه در حال حاضر از گوجه فرنگي بندرعباس استفاده مي‌كنيم و گوجه فرنگي جيرفت و دزفول هنوز آماده برداشت نيست. گوجه فرنگي جيرفت 10 تا 15 روز آينده و گوجه فرنگي دزفول 25 روز آينده قابل برداشت خواهد بود كه گوجه فرنگي دزفول پيام آور ارزاني است. 
رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي افزود: بايد در اين چند روز كه گوجه فرنگي دزفولي به ميدان مي‌آيد مدارا كنيم تا قيمت‌ها شكسته شود و در حال حاضر هر كيلو گوجه فرنگي در ميدان 4000 تا 5000 تومان به فروش مي‌رسد كه اين قيمت بسيار گران است. 
وي بيان كرد: بنا بر توليد سال گذشته تا 30 خرداد سيب موجود است و قيمت سيب در ميدان 1200 تا 3200 تومان است. 
مهاجران با بيان اين‌كه سيب روي درخت كيلويي 850 تومان به فروش رسيده است گفت: 90 درصد سيب موجود در بازار كيفيت خوبي دارد با قيمت 1200 تا 1600 تومان و 10 درصد باقيمانده كه كيفيت بسيار عالي دارد كيلويي 3200 تومان در ميدان به فروش مي‌رسد. 
وي خاطرنشان كرد: 6000 تن پرتقال جيرفت (والنسيا) و هزار تن پرتقال شمال (تامسون) موجود است كه اين حجم براي 50 روز آينده اندك است وجوابگوي نياز بازار نخواهد بود. 
وي تصريح كرد: تا 20 ارديبهشت ماه بايد كمي مدارا كنيم تا ديگر ميوه‌ها مانند گيلاس، زردآلو، گوجه و هلو به ميدان بيايند تا جايگزين پرتقال در سيني ميوه مردم شود. 
مهاجران گفت: نارنگي بندرعباس كيلويي 10 هزار تومان در سطح شهر و كيلويي 8000 تومان در ميدان به فروش مي‌رسد. 
رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي خاطرنشان كرد: در سه ماه پاييز نارنگي ساري بسيار زياد است كه تا بهمن ماه نياز بازار را جوابگوست اما نارنگي جهرم و بندرعباس كه معروف به نارنگي بمي هستند حجم بسيار كمي به دليل عدم توسعه زمين كشاورزي مناطق جنوبي دارد و جوابگوي مصرف داخلي نيست. 
وي بيان كرد: هر كيلو پياز در ميدان با قيمت هزار تومان به فروش مي‌رسد كه اين قيمت نسبت به دو هفته گذشته با كاهش روبرو شده است. 
مهاجران اضافه كرد: دليل كاهش اندك قيمت پياز به دليل صادرات پياز جيرفت به عراق بوده است و تنها پياز دزفول به تهران وارد مي‌شود. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر