۱۳۹۲ فروردین ۱۳, سه‌شنبه

مصر؛ حمله دانشجويان خشمگين به دفتر شيخ الازهر




به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از قاهره، صدها دانشجوی مصری که از مسمومیت غذایی گسترده در دانشگاهی در قاهره به خشم آمده اند، روز سه شنبه به دفتر روحانی ارشد این کشور که ریاست این دانشگاه را برعهده دارد، حمله کردند.

خالد الخطیب یک مقام وزارت بهداشت مصر اعلام کرد مسمومیت غذایی روز دوشنبه در دانشگاه الازهر به بستری شدن چهار صد و هفتاد و نه دانشجو منجر شد.

این مسمومیت پس از سرو غذا در خوابگاه های دانشگاه الازهر در منطقه شهرک نصر قاهره روی داد.

این دانشگاه وابسته به مسجد الازهر است که به عنوان مشهورترین مکان آموزشی برای مسلمان سنی در جهان به حساب می آید و دوره هایی در زمینه علوم و علوم انسانی و همچنان مطالعات مذهبی برگزار می کند.

احمد الطیب، شیخ الازهر که دفترش هدف حمله قرار گرفت، مرجع نهایی مدیریت این دانشگاه است.

دادستان ارشد مصر با تاکید بر جدی بودن این حادثه، دستور تحقیق درباره این مسمومیت غذایی را صادر کرد و محمد مرسی رئیس جمهور اسلامگرای این کشور از یکی از چندین بیمارستان قاهره که قربانیان به آنها انتقال یافته اند، بازدید کرد.

در اعتراضات روز سه شنبه، هزاران دانشجوی الازهر، خیابان صلاح سالم را که شاهراهی مهم است که جنوب شهر را به مناطق شرقی اش متصل می کند، مسدود کردند.

برخی از معترضان به دفتر الطیب در خیابان صلاح سالم نزدیک محوطه اصلی دانشگاه در بخش قدیمی قاهره حمله کردند.

دانشجویان روز دوشنبه نیز تظاهرات کردند و خیابان های مقابل خوابگاه های خود را مسدود و شعارهایی بر ضد مدیران دانشگاه سر دادند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر