۱۳۹۲ فروردین ۱۵, پنجشنبه

لغو سفر به مصر از ترس ابوالهول دوم




هیاهوی سفر به قاهره، هیاهوئی پوچ و برای هیچ بود. اولین پرواز مستقیم از قاهره، پایتخت مصر به تهران، پایتخت ایران رسید و به گزارش خبرگزاری فارس اولین هواپیمای حامل 50 گردشگر ایرانی به مصر رفت. اما، انجام این دو پرواز، همه خبر نبود.

نخست این که پرواز تهران- قاهره اجازه فرود در فرودگاه قاهره را نداشت، زیرا مسافران آن تنها اجازه داشتند از اسوان و شرم الشیخ دیدن کنند و به همین دلیل پرواز تهران به جای قاهره در شهر اسوان به زمین نشست. بنابراین، توری که انجام شده "تور اسوان" بود نه تور مصر و قاهره! آن 50 گردشگری هم که با پرواز اسوان به مصر رفتند، اقوام مقامات امنیتی و فرماندهان سپاه بودند که در میان آنها مامورانی نیز جاسازی شده بودند و به همین دلیل دولت مصر از رفتن آنها به اماکن و شهرهای مذهبی جلوگیری کرد.

در تهران، حتی پرواز عده زیادی از همین وابستگان به حکومت که ثبت نام کرده و پول پرداخت کرده بودند را هم لغو کردند و در روز پرواز دوم به مصر، به این عده اطلاع داده شد که برای باز پس گرفتن پول خود پرسش نامه "لغو سفر" را پر کنند تا پول پرداختی به حسابشان واریز شود!

اما خنده دار ترین بخش این جنجال، کشاکش توام با تنشی بود که در راس سازمان گردشگری و درحاشیه جلسه دولت پیش آمد. دولت موافق سفرها بود اما به گفته یکی از مقامات و نزدیکان مشائی و احمدی نژاد، "سرلشگر بوفالو" دستور لغو ادامه سفرها را داده است. ( با همین اصطلاح و در اشاره به سرلشگر فیروز آبادی رئیس ستاد نیروهای مسلح). دولتی ها به سپاهی ها گفته اند که مردم می خواهند بروند قاهره تا بروند "ابوالهول" را ببینند. و آنها پاسخ داده اند «چه کسی تضمین می کند که سر قبر آن یکی ابوالهول (قبر شاه) نروند؟

دولتی ها در پاسخ مدعی شده اند که دولت مصر خودش هم مخالف رفتن ایرانی ها به مسجد الرفاهی است! زیرا بیم دارد که عوامل امنیتی ج. اسلامی در آنجا دست به تخریب و خرابکاری بزنند، بنابراین دلیلی ندارد که ما نگران باشیم. اما مخالفان گفته اند تضمینی نیست و فعلا سفر بی سفر!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر