۱۳۹۲ فروردین ۱۵, پنجشنبه

کره شمالی به ارتش خود مجوز حمله اتمی را داد


 ارتش کره شمالی پنجشنبه اعلام کرد موافقت نهایی برای حمله نظامی به آمریکا را که شامل استفاده از سلاح هسته ای پیشرفته‌ نیز می شود دریافت کرده است.

رئیس ستاد ارتش کره شمالی در بیانیه ای که خبرگزاری کره شمالی آن را منتشر کرد افزود رسما به واشنگتن اطلاع داده است که این تهدیدات آمریکا با ابزار تهاجمی هسته ای به شدت پاسخ داده خواهد شد.

در بیانیه ارتش کره شمالی آمده است : عملیاتی که نیروهای مسلح ما انجام خواهند داد بررسی و تصویب شده است.

، کره شمالی در هفته های اخیر تهدیدات خود را تشدید و به حمله احتمالی بر ضد آمریکا به ویژه در هاوایی و گوام در اقیانوس آرام تهدید کرده است.

در این بیانیه آمده است : زمان این انفجار نزدیک است و جنگ در شبه جزیره کره ممکن است امروز یا فردا آغاز شود.

ارتش کره شمالی افزود : با توجه با این وضع ، فرماندهی ستاد ارتش کره شمالی اقدامات نظامی لازم را اتخاذ خواهد کرد.

بر اساس این بیانیه ، ارتش کره شمالی آمریکا را مسئول کامل بحران کنونی معرفی کرده است و در این خصوص به اعزام بمب افکن های «بی 2» آمریکا که توانایی حمل بمب هسته ای را دارد به رزمایش مشترک بین آمریکا و کره جنوبی اشاره کرده است.

ارتش کره شمالی در این بیانیه هشدار داد: شبه جزیره کره تاکنون در معرض چنین خطر هسته ای قرار نداشته است.

وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد تهدیدات کره شمالی را در خصوص حمله به خاک آمریکا و جزایر گوام کاملا جدی می گیرد و برای پاسخ به احتمال چنین حملاتی آماده است.

،چاک هیگل گفت: آنها توانایی هسته ای دارند واکنون ظرفیت پرتاب موشک را نیز دارند. بنابراین همانطور که آنها در لفاظی های خطرناک و خصمانه خود می گویند و با توجه به اقداماتی که در چند هفته گذشته در پیش گرفتند، آنها خطر و تهدید واقعی و آشکار برای ما و متحدانمان از جمله کره جنوبی و ژاپن هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر