۱۳۹۲ اردیبهشت ۴, چهارشنبه

میرحسین و رهنورد به دیدار شوهر خواهر زهرا رهنورد برده شدند




 در حالی که حصر غیر قانونی رهبران جنبش سبز به هشتصدمین روز رسیده است، ماموران امنیتی میرحسین و همسرش را به دیدار مهندس نقره کار، شوهر خواهر زهرا رهنورد بردند.

 موسوی و رهنورد در حالی به دیدار آقای نقره کار برده شده اند که محرومیت دختران موسوی و رهنورد از ملاقات با پدر و مادر خود همچنان ادامه دارد و به نظر می رسد ماموران عامدانه تلاش می کنند تا به این شیوه به آزار فرزندان موسوی بپردازند.

مهندس نقره کار، باجناق میرحسین است اما از لحاظ سیاسی به حاکمیت وابستگی دارد. او که از دوستان دانشگاهی احمدی نژاد است، در جریان انتخابات
۸۸ و پس از آن نیز به مصاحبه و موضع گیری علیه مهندس موسوی پرداخت و در مراسم هایی از بیت رهبری و در حضور آیت الله خامنه ای به انتقاد از میرحسین پرداخت.

اکنون بردن میرحسین و رهنورد به دیدار او و محروم کردن آنها از دیدار دختران، این سوال را مطرح می کند که چه اهدافی در پشت این رفتار نهفته است.

به نظر می رسد رفتارهای اخیر با خانواده میرحسین، نشانه ای از نگرانی مضاعف حاکمان از نقش تاثیرگذار مهندس موسوی در روند تحولات سیاسی کشور است که در آستانه انتخابات پیش رو، بیشتر هم شده است.

رفتارهای غیر انسانی با وبلاگ نویس زندانی در حین انتقال به دادگاه

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » وبلاگ نویس زندانی روز گذشته با دست بند و پابند و با برخوردی وحشیانه به دادگاه برده شد.

وبلاگ نویس زندانی کاوه طاهری قرار بود روز دوشنبه
۲ اردیبهشت ماه به دادگاه انقلاب برده شود ولی در آخرین لحظات به او اطلاع داده شد که دادگاه وی تا زمان نامعلومی به تعویق افتاده است.
اما روزسه شنبه
۳ اردیبهشت ماه بدون اطلاع قبلی وی را با دست بند و پابند و زنجیراز بند سبز زندان عادل آباد شیراز همراه با یک هوطن بهایی و تعدادی از زندانیان دیگر خارج و به سمت دادگاه های مختلف از جمله دادگاه انقلاب،اطلسی، فلکه شهرداری و... بردند.

پس از ساعتها انتظار به این وبلاگ نویس زندانی و سایر زندانیان همراه وی گفته می شود که زمانی برای دادگاه آنها تعیین نشده است و مجددا به زندان بازگردانده می شوند.

از طرفی دیگر خطر جدی که می توانست جان این وبلاگ نویس زندانی و هموطن بهایی را به خطر اندازد این بود که تعدادی از دوستان زندانیان عادی در محل آمده بودند تا زندانیان عادی را فراری دهند و این مسئله می توانست منجر به درگیری مسلحانه نیروهای امنیتی با آنها گردد و عواقب فاجعه باری به بار آورد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر