۱۳۹۲ بهمن ۱۲, شنبه

تهدید و فشار چهار زندانی اهل سنت بند 350 اوین از سوی وزارت اطلاعات


چهار زندانی اهل سنت بند 350 زندان اوین، از سوی وزارت اطلاعات مورد تهدید و فشار قرار گرفتند.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از یک منبع آگاه، در 8 بهمن‌ماه 92 چهار نفر از زندانیان اهل سنت که در زندان اوین بند 350 به سر می‌برند، به وزارت اطلاعات خوانده شده و مورد تهدید و فشار قرار گرفته‌اند.
کاوه ویسی (ماموستا خالد)، کاوه شریفی (ماموستا ابوبکر)، شهرام احمدی و طالب ملکی چهار زندانی عقیدتی اهل سنت، توسط داوری مسوول پرونده (وی همیشه در زمان دادگاهی زندانیان اهل سنت حاضر بوده است و قاضی پرونده نیز از او برای صدور حکم نهایی، مشورت و نظر می‌گیرد)، محمدی یکی دیگر از بازجویان معروف به بازجوی کُرد (تمامی پرونده‌سازی جوانان اهل سنت توسط این بازجو صورت گرفته است؛ وی هم‌اکنون در سنندج است) و همچنین دو بازجوی دیگر از بازجویان بند 209 زندان اوین، مورد تهدید و فشار قرار گرفته‌اند.
این منبع مطلع افزود: بازجویان وزارت اطلاعات به این چهار زندانی اهل سنت گفته‌اند در صورت همکاری نکردن، دیوان عالی کشور را وادار به تایید حکم اعدام قابل اجرا می‌کنند.
گفته می‌شود که این زندانیان اهل سنت در دادگاه‌های فرمالیته و ساختگی در دادگاه انقلاب تهران، شعبه 28، توسط قاضی محمد مقیسه (در قبل بازجوی اطلاعات بوده و به بازجو ناصری معروف بوده است) به حکم اعدام محکوم شده‌اند و هیچ‌کدام از آنها حق اختیار وکیل نداشته‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر