۱۳۹۲ بهمن ۱۶, چهارشنبه

فشار و ایزوله کامل ارژنگ داوودی همچنان ادامه دارد


زندانی سیاسی ارژنگ داودی از ۱۹ آبان‌ماه که به سالن شرعی زندان بندر عباس منتقل شده است، از آن زمان در اعتراض به رفتارهای غیرانسانی و انتقال بی دلیل به سالن، کاملا ایزوله شده و همچنان تحت فشار است. 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، زندانی سیاسی ارژنگ داوودی تنها زندانی است که در آن سالن کاملا ایزوله شده نگهداری می‌شود. گفته می‌شود هیچ زندانی دیگری در این سالن نگهداری نمی‌شود. نگهبان او پاسدارهای اطلاعات زندان است و حق صحبت کردن با آنها را ندارد.
این معلم زندانی که ده سال از زندانش می‌گذرد در سلول ۶ این سالن نگهداری می‌شود. این سلول فاقد دریچه، پنجره و تهویه مطبوع بوده و نور به داخل نمی‌تابد و همچنین از امکان هواخوری نیز محروم است. گفته می‌شود که هدف بازجویان وزارت اطلاعات از اعمال اینگونه شرایط سخت و شکنجه‌های روانی، در هم شکستن روحیه او است.
یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی به کمپین گفت: ارژنگ هفته‌ای یک بار حق مکالمه تلفنی با همسرش را دارد، آنهم تحت کنترل و شنود و در حد احوالپرسی می‌تواند گفتگو کند. او اجازه ملاقات و تماس با کسی را ندارد و حتی از مسوولان و یا زندانبان زندان هم حق حرف زندن را با وی ندارند.
گفتنی است ایجاد شرایط غیر انسانی و طاقت‌فرسا توسط بازجویان وزارت اطلاعات صادر شده است و توسط حسن مرسلپور رییس زندان بندر عباس که از بستگان سلیمانی فرمانده سپاه قدس است، حاج محمودی رییس بازرسی از شکنجه‌گران و بازجویان زندانیان، بهرام کشتکار رییس اطلاعات زندان و براری رییس اطلاعات زندان‌های استان به اجرا گذاشته می‌شود.
زندانی سیاسی ارژنگ داودی معلم بوده و از سال ۱۳۸۲ تاکنون در زندان به‌سر می‌برد. وی در طول ده سالی که از زمان زندانی شدنش می‌گذرد بارها به سلول‌های انفرادی اطلاعات برده شده و ماه‌ها تحت شکنجه‌های جسمی و روحی بازجویان این اداره قرار گرفته است.
بازجویان وزارت اطلاعات برای تحت فشار قرار دادن وی، همسر ایشان را دستگیر و ۴ ماه در سلول‌های انفرادی تحت شکنجه‌های جسمی و روحی قرار دادند. در این مدت همچنین با نامه کتبی از سوی دفتر علی خامنه‌ای، منزل شخصی این معلم زندانی نیز مصادره شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر