بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ماموران وزارت اطلاعات استان گلستان روز پنج‌شنبه ۱۰ بهمن ماه به منزل مولانا محمدحسین گرگیج امام جمعه اهل سنت آزادشهر و از علمای سر‌شناس اهل‌سنت ایران مراجعه کرده و وی را تحت فشار قرار دادند تا در سخنرانیهای خود اظهارات منتقدانه نسبت به وضعیت موجود مطرح نکند.
یکی از همسایگان این روحانی اهل‌سنت به گزارشگر هرانا گفت: «مامورین صبح پنج‌شنبه به منزل ایشان آمدند و مولوی گرگیج را تحت فشار قرار دادند تا پشت تریبون از مشکلات اهل‌سنت سخنی نگوید و انتقادی را نسبت به دولت مطرح نکند.»
گفتنی است، مولانا محمدحسین گرگیج پیش‌تر ضمن همدردی با زندانیان اهل‌سنت که در اعتصاب غذا بودند درخواست فک اعتصاب را مطرح کرده بود.
امام جمعه آزادشهر طی سخنانی در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه از تکفیر خواندن اهل سنت توسط برخی افراد، انتقاد کردند و افزودند: حربه تکفیر امروز در جامعه اسلامی ما غوغا می‌کند و مشاهده می‌شود برخی افراد از این حربه برای رسیدن به مقاصد خودشان استفاده می‌کنند.
وی همچنین در طی نماز جمعه دو هفته پیش از وحدت یک طرفه در ایران انتقاد کرد و گفت: «تا زمانیکه به مقدسات توهین شود وحدت محقق نمی‌شود.»
یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود علت فشارهای اخیر به امام جمعه آزادشهر را این سخنان عنوان کرد.