۱۳۹۲ بهمن ۹, چهارشنبه

دو فعال فرهنگی عرب ایرانی اعدام شدند


هاشم شعبانی و هادی راشدی دوفعال فرهنگی عرب شهر خلفیه (رامشیر)، اعدام شدند.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، هاشم شعبانی‌نژاد وهادی راشدی دو فعال فرهنگی شهررامشیر که احکام اعدام آن‌ها توسط شعبه
۳۲ دیوان عالی کشور تایید شده بود، و مدتی پیش توسط اداره اطلاعات اهواز به مکانی نامعلوم منتقل شده بودند، معلوم شد که این دو فعال عرب اعدام شده اند.
یکی از فعالان عرب در این باره به کمپین گفت امروز اطلاعات اهواز خبر اعدام این دو فعال را به خانواده های آنها اعلام کرده است. و معلوم شده است که این دو زندانی سیاسی عرب سه روز پیش اعدام شده اند.
بنا به گفته فعالان منطقه، مقام های امنیتی اهواز به خانواده زندانیان گفته اند که اقوامشان اعدام و دفن شده‌اند. قرار است محل دفن این افراد، بعدا به خانواده‌های آنها اعلام شود.
هاشم شعبانی پس از اعتراضات سال
۱۳۸۵ در اهواز در سال ۱۳۸۶ بازداشت و به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد این زندانی سیاسی که از فعالان فرهنگی عرب اهوازی و از فعالان دانشگاه بود در آخرین نامه خود به زبان عربی منتشر شده، گفته بود که با اسم مستعار برای حمایت از اقلیت عرب ساکن ایران فعالیت می‌کرده است، وی همچنین به فعالیت‌های خود در دانشگاه و سپس انتشار دیدگاه‌هایش در اینترنت اشاره می‌کند.
هادی راشدی هم پس از اعتراضات سال
۱۳۸۵ در اهواز در سال ۱۳۸۶ بازداشت و به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد نامبرده نیز از فعالان مدنی عرب بود و در زمینه حمایت برای اقلیت عرب فعالیت داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر