۱۳۹۱ دی ۳, یکشنبه

مصباحی مقدم : افزایش 5 برابری مبلغ یارانه ها توسط احمدی نژاد

مصباحی مقدم : افزایش 5 برابری مبلغ یارانه ها توسط احمدی نژاد یعنی مردم را مقابل مجلس قرار دادن

غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز در جمع خبرنگاران در خصوص گفتگوی تلویزیونی دیشباحمدی نژاد گفت: آقای احمدی نژاد می گوید باید مسئول اقتصاد کشور یک نفر باشد در حالی که ما در سه سطح مسئولین اقتصادی در کشور داریم.

به گزارش ایسنا، وی اظهار داشت: سخن گفتن از افزایش 5 برابری مبلغ یارانه ها یعنی مردم را مقابل مجلس قرار دادن و معنا و مفهومش این است که احمدی نژاد به جای اینکه با مجلس صحبت کند با مردم حرف زده واین طور القاء کرده است که مجلس مقابل شما ایستاده است.

نماینده تهران با بیان اینکه مسلما هر کس وعده پول بدهد مردم از او استقبال خواهند کرد، گفت: ولی باید این کار مبتنی بر مسائل علمی و برنامه باشد و با یک پشتوانه نظری و عملی انجام شود.

وی گفت: اگر قرار باشد 300 هزار میلیارد به مردم پول یارانه بدهند به این معنی است که همین مقدار پول را مردم باید به دولت بدهند به این معنی که وقتی مردم برای خرید به بازار می روند به علت رکود تولید و کمبود اجناس باید هزینه بیشتری برای خرید پرداخت کنند و در نهایت ببینند که خوشحالی آنها بی خود بوده است چراکه کالایی وجود ندارد که آنها خریداری کنند و یا باید با قیمتی بالا این اجناس را خریداری کنند در نهایت یک تلخ کامی برای مردم ایجاد می شود.

مصباحی مقدم اظهار داشت: آیا ما می خواهیم همه مردم در خانه ها بنشینند و کاری انجام ندهند و یارانه دریافت کنند یا اینکه این پولهای باید به سمت تولید برود و اگر تولید رونق پیدا کند کالا زیاد شده و اشتغال نیز به وجود می آید.

وی گفت: اگر سال گذشته که 40 هزار میلیارد تومان یارانه به خانوارها داده اند نیمی از آن را به تولید می دادند چه اتفاقی می افتاد. کشورما ظرفیت بسیار بالایی در بخش تولید دارد و تورم نیز با اینکار مهار می شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر