۱۳۹۱ دی ۳, یکشنبه

سه تن از فعالین حقوق زنان در بازداشت وزارت اطلاعات

همزمان با روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان جمعی از فعالین حقوق زنان، پنجم آذرماه در پارک دانشجوی شیراز تجمعی مسالمت آمیزی برگزار کردند که پیش از شکل گیری این تجمع نیروهای امنیتی اقدام به بازداشت تنی از فعالین نمودند.
بنا به اطلاع ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این تجمع که در ساعت ۱۱ صبح روز پنجم آذرماه برگزار شده بود با دخالت نیروهای امنیتی در ساعت ۳۰: ۱۱ که منجرب بازداشت عده ای از فعالین شد نیمه تمام ماند.
برخی از بازداشت شدگان پس از چند روز با تودیع وثیقه تا برگزاری دادگاه آزاد شدند، اما دو تن از فعالین به نامهای مهناز. م، مهین. ی، با انتقال به محل نامعلومی کماکان در بازداشت بسر می برند.
هم چنین ماموران امنیتی هفته گذشته یلدا.پ از فعالان حقوق زن را پس از وقایع ۵ آذر در منزل دستگیر کردند، ماموران لباس شخصی‌ در مراجعه به منزل وی هیچگونه مدرک یا کارت شناسایی به خانواده ایشان نشان نداده و با برخوردی بسیار تند و خشونت وار خانه‌ی آنها را مورد تفتیش قرار دادند.
تا کنون هیچ ارگانی‌ مسئولیتی در قبال بازداشت او بر عهد نگرفته اما احتمال می رود وی در پلاک ۱۰۰ (ساختمان اطلاعات شیراز) نگهداری میشود با این وجود پس از پیگیری خانواده وی ماموران پلاک ۱۰۰ وجود چنین بازداشتی را کتمان میکنند.
ماموران امنیتی هم چنین با مراجعه به منزل دلارام. الف یکی دیگر از شرکت کنندگان در این مراسم قصد بازداشت وی را داشتند که به دلیل عدم حضور وی در منزل موفق به بازداشت او نشدند، این ماموران پس از توقیف لوازم شخصی اقدام به تهدید و بازجویی خانواده ایشان کردند.
با گذشت نزدیک به یک ماه از بازداشت ایشان، خانواده ایشان موفق به کسب اطلاع از وضعیت ایشان نشدند و پیکیری ها برای مشخص شدن وضعیت ایشان کماکان ادامه دارد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر