۱۳۹۱ آذر ۲۱, سه‌شنبه

مخالفت خامنه ای با استیضاح وزرا تا پایان دولت دهم


بدنبال بالا گرفتن بحث استیضاح حمیدرضا حاجی‌بابایی٬ وزیر آموزش و پرورش در پی آتش‌سوزی مدرسه‌ای در پیرانشهر٬ سایت «بازتاب امروز» خبر داد علی خامنه‌ای با استیضاح وزرای احمدی‌نژاد تا پایان دولت مخالفت کرده است.

این در حالی است که سایت «خانه ملت» به نقل از موسی‌الرضا ثروتی نوشته
۱۵ نماینده مجلس «قسم» یاد کرده‌
اند تا آخرین گام پای استیضاح حمیدرضا حاجی‌بابایی بمانند.

به گزارش دیگربان، سایت محافظه‌کار «بازتاب امروز» در گزارشی نوشته که «تلاش‌های برخی نمایندگان برای استیضاح وزرای دولت، با نظر موافق رهبر انقلاب همراه نشده است.»

به نوشته این سایت٬ آقای خامنه‌ای در دیدار با یکی از «بزرگان نظام» گفته که «نسبت به انجام استیضاح وزرا در ماه های پایانی دولت نظر مساعدی ندارند.»

«بازتاب امروز» افزوده استدلال رهبر برای مخالفت با استیضاح وزرا در شش ماه آینده٬ پیدا نشدن مدیری «بهتر» از وزیر استیضاح شده برای همکاری با دولت بوده است.

این سایت در بخش دیگری از گزارش خود آورده که هیات رئیسه مجلس نیز با این استدلال که وزرای دولت «بی اختیار» بوده و تبدیل به «مباشر» شده‌اند٬ با استیضاح آنها مخالف است.

علی خامنه‌ای چندی پیش نیز به طور علنی با طرح سئوال از احمدی‌نژاد در مجلس مخالفت کرد که این اقدام وی واکنش‌های بسیاری در پی داشت.

گروهی از محافظه‌کاران در پی مخالفت رهبر با این طرح٬ این‌گونه تحلیل کردند که خامنه‌ای باردیگر خود را هزینه جدال‌های سران قوا کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر