۱۳۹۱ آذر ۲۸, سه‌شنبه

مقابل درب شمالی مجلس رخ داد:تجمع تعدادی از كارگران در اعتراض به تغییر قانون كار


ما با تغییرات زیان بار قانون علیه کارگران مخالف هستیم و چون وزیر کار صدای اعتراض ما را در طومارهای اعتراضی نشنید امروز آمده‌ایم تا صدایمان را به گوش نمایندگان برسانیم.
تعدادی از کارگران امروز در اعتراض به ارسال لایحه اصلاح قانون كار در مقابل درب شمال مجلس شورای اسلامی تجمع كردند.

 این کارگران كه خواستار توقف تغییرات ضد کارگری در قانون كار هستند، همچنین به كاهش ارزش دستمزد كه با بالا رفتن نرخ تورم رخ داده و به گفته آنان «حتی كفاف زندگی حداقلی كارگران را نمی‌دهد» و همچنین تصمیم سازمان تامین اجتماعی برای افزایش سن بازنشستگی طبق پیش‌نویس تغییر قانون تامین اجتماعی اعتراض دارند.

نماینده این كارگران به ایلنا گفت: ما به شورای‌عالی کار هشدار می‌دهیم که این تجمع را جدی بگیرند و فکری به حال دستمزد‌ها کنند. همچنین از نمایندگان مجلس می‌خواهیم که قول دهند تا تغیرات مد نظر دولت در قانون كار اعمال نشود.

نماینده کارگران همچنین گفت: ما با تغییرات زیان بار قانون علیه کارگران مخالف هستیم و چون وزیر کار صدای اعتراض ما را در طومارهای اعتراضی را نشنید امروز آمده‌ایم تا صدایمان را به گوش نمایندگان برسانیم.

این کارگران همچنین پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود «خط فقر یک میلیون و
۵۰۰ هزار تومان است دستمزد کارگر ۳۸۹ هزار تومان است»، «یک روز حق ماموریت نماینده مجلس مساوی با یک ماه حقوق کارگر است»، «اصلاحات ضد کارگری را متوقف کنید».


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر