۱۳۹۱ آذر ۲۲, چهارشنبه

خروج یک زن هنرمند کرد در اثرفشارهای نیروهای اطلاعاتی رژیم



"نيشتمان حسيني" زن مستند‌ساز کُرد كه فعاليت‌هاي اجتماعي خود را در سال ١٣٨٣ در دانشگاه آزاد مهاباد آغاز نمود و پس از مدتي دور از دانشگاه، دوباره در سال ١٣٨٩ شروع به فعاليت کرده, در زمينه‌ي حقوق زنان و کودکان و به طور کلي زندگي کاسبکاران کُرد فعاليت داشته است.
نيشتما ن در گفتگوي اختصاصي با آژانس خبري كُرد پا گفت: 
فيلمي با عنوان " کُردستان مرز خشونت " ساخته‌ام که محتواي فيلم درباره‌ي کشته‌ شدن و زندگي کولبران و بي‌توجهي نهادهاي ذيربط در عدم رسيدگي به شکايت و اعتراض کولبران است که از شبکه‌هاي اجتماعي پخش شده، به همين دليل از سوي نهادهاي امنيتي تحت فشار قرار گرفتم و به ناچار از ايران خارج شدم.
به گفته اين هنرمند كُرد, حکومت اسلامي ايران هر نوع فعاليت مدني عليه خودش را شناسايي و به همين سبب فعالين اجتماعي را در زمره‌ي فعالين سياسي قرار مي‌دهد و براي اينکه مانع از انجام چنين فعاليت‌هايي شود، آنان را به فعاليت عليه نظام متهم مي‌کند.
نيشتمان حسيني افزود: من علاقمند به ادامه‌ي فعاليت‌ در داخل کشور بودم، براي اينکه بتوانم از نزديک درد و رنج مردم را در مناطق مرزي و از طريق رسانه‌ها به تصوير بکشانم، ولي همان طور که قبلاً اشاره کردم ،فشاري که بر خود و خانواده‌ام احساس مي‌کردم من را مجبور به خروج از کشور کرد.
پيشتر نيز "بفرين حجتي" بازيگر زن اهل مهاباد به دليل بازي در يک سريال تلويزيوني و پخش آن از يک کانال ماهواره‌اي خارج از کشور، غياباً از سوي شعبه‌ي يکم دادگاه انقلاب مهاباد به چهار سال حبس محکوم شد.
نيشتمان حسيني خواهر "شاهو حسيني" فعال فرهنگي و دانشجويي مي‌باشد که وي نيز مردادماه سال جاري به دليل فشار نيروهاي امنيتي حکومت اسلامي ايران، کشور را ترک کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر