۱۳۹۱ آذر ۲۵, شنبه

ایران اسلامی؛ وام ۱۰۰ میلیاردی وزیر کار به خودش

یک نماینده از وزیر کار درباره وام قرض الحسنه ۱۰۰ میلیاردی به خودش و نیز اختصاص پاداش ۵۰ و ۱۸ میلیون تومانی از سوی وزیر به ۲ تن از معاون نانش سوال کرده است.
 احمد بخشایشی اردستانی موضوع سئوال خود از عبد الرضا شیخ الاسلامی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی را مسائل داخلی وزارتخانه خواند و اظهار کرد: باتوجه به این که وزیر مسئول کار کشور است و طبقه متوسط به پایین مشکل کار دارند و از این موضوع رنج می برند، چه کسی باید پاسخگوی شرایط موجود باشد.
وی افزود: آقای شیخ الاسلامی می گوید من مسئول کار کشور نیستم بلکه وظیفه هماهنگی در حوزه ایجاد اشتغال برعهده من است، که اگر این هماهنگی ها صورت بگیرد خوب است. متاسفانه نه تنها تاکنون اقدامی عملی را برای حل این مشکلات مشاهده نکرده ایم، بلکه مشکلات هر روز بدتر می شود.
نماینده اردستان در مجلس با بیان این که وزیر کار باید فخر دولت باشد، نه مایه سرافکندگی آن، تصریح کرد: مشکلات زیادی در داخل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد، از جمله این که لیست ۵۰ نفره ای وجود دارد که هم دانشجو هستند و هم مدیرکل؛ این موضوع به لحاظ قانونی اشکال دارد.
وی دریافت وام قرض الحسنه ۱۰۰ میلیاردی از سوی شیخ الاسلامی و تشکیل مرکز تعاون در یکی از معاونت های وزارتخانه که لابی هایی در آن صورت می گیرد و اختصاص پاداش ۵۰ و ۱۸ میلیون تومانی از سوی وزیر به ۲ تن از معاونانش را از دیگر محورهای سئوالات خود از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواند.
عضو کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: گویا دراین وزارتخانه خانواده دوستی شدیدی حاکم است، چون از خانم، خواهر خانم حتی تا دوست خانم مسئولان آن در وزارتخانه و ادارات کل استانی آن مثل اصفهان مشغول به کار شده اند، اما وقتی یکی از موکلان ما برای کار معرفی می شود، مسئولان تاکید دارند که جذب باید از طریق آزمون و … صورت گیرد.
احمد بخشایشی اردستانی، نماینده اردستان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس روز سه شنبه هفته آینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را برای پاسخگویی به این سئوالات به صحن علنی مجلس فراخوانده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر