۱۳۹۱ آذر ۱۸, شنبه

۳۰ درصد مدارس کشور از بخاری نفتی استفاده می کنند

رئیس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد مدارس کشور برای گرمایش از بخاری نفتی کاربراتوری استفاده می‌ کنند.

به گزارش مهر، مرتضی رئیسی با بیان اینکه هم اکنون
۵۰۰ هزار کلاس درس در کشور موجود است افزود: از این تعداد ۳۰ درصد کلاسهایی که قدمت بالا داشته و عمدتا در روستاها قرار گرفته اند از بخاری نفتی کاربراتوردار استفاده می کنند.

وی با تاکید بر اینکه در مدارس کشور از بخاری نفتی چکه ای استفاده نمی شود اظهارداشت: سال
۸۹ براساس برآوردی که به عمل آمد، برای تامین اعتبار تبدیل سیستم گرمایش این ۳۰ درصد کلاس برای سیستم حرارتی مرکزی اعتبار سنگینی به دست آمد که خارج از توان ما بود.

رئیسی اعلام کرد: هم اکنون نیز بخاری های مورد استفاده در تمام مدارس کشور دارای مهر استاندارد هستند.

ممنوعیت قانونی استفاده از وسایل گرمایشی گاز سوز در مدارس/ بخاری مقصر نیست!

رئیس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس همچنین ادامه داد: براساس قانون مقررات ملی ساختمان استفاده وسایل گرمایشی گازسوز در ساختمانهای عمومی به ویژه مدارس ممنوع است.

وی یاد آور شد: دو نوع سیستم گرمایشی شامل "سیستم حرارت مرکزی" و "بخاری نفتی کاربراتوری استاندارد" برای مدارس پیش‌بینی شده که متناسب با شرایط، در مدارس کشور استفاده می‌ شود.

رئیسی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از مدارس کشور از سیستم حرارت مرکزی استفاده می‌کنند، گفت: مدارسی که در سنوات گذشته ساخته شدند و مدارس روستایی یک‌ کلاسه و دوکلاسه به دلیل عدم صرفه اقتصادی سیستم حرارت مرکزی ندارند.

وی با تاکید بر اینکه بخاری نفتی کاربراتور دار کم خطرترین وسیله گرمایش مدارس است گفت: باید در زمینه استفاده از این وسایل گرمایشی نهایت دقت و احتیاط را داشت.

رئیس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس به منظور بررسی ابعاد حادثه آتش سوزی در یک دبستان دخترانه پیرانشهر سفری به آذربایجان غربی داشت.

صبح چهارشنبه
۱۵آذرماه بخاری نفتی کلاس دانش‌آموزان چهارم دبستانی مدرسه «انقلاب اسلامی» روستای «شین آباد» از توابع پیرانشهر استان آذربایجان غربی آتش گرفت و دانش آموزان آن مصدوم و روانه بیمارستان شدند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر