۱۳۹۱ دی ۳, یکشنبه

مواد دندانی از جمله مواد پرکردن دندان کمیاب شد


رئیس انجمن دندانپزشکی ایران گفت: مواد دندانی کمیاب شده است و اگر بخواهیم ماده پرکردنی دندان را تهیه کنیم یا با چند برابر افزایش قیمت مواجه می‌شویم یا آن را از کانال‌های غیررسمی باید تهیه کنیم.

غلامرضا غزنوی گفت :متأسفانه چالش‌های ارزی باعث شده مواد وارداتی و تجهیزات پزشکی به خصوص در حوزه دندانپزشکی که ما متکی به خارج هستیم دچار کمبود شود.

وی ادامه داد: کمبودهای شدید و مهمی در حوزه دندانپزشکی احساس می‌شود به طوری که مواد لازم برای انجام کارهای روتین و معمولی دندانپزشکی موجود نیست.

غزنوی افزود: مواد دندانی کمیاب شده است و اگر بخواهیم ماده پرکردنی دندان را تهیه کنیم یا با چند برابر افزایش قیمت مواجه می‌شویم یا اگر بخواهیم آن را تهیه کنیم از کانال‌های غیررسمی یا خاصی که به فروش می‌رسد باید هزینه‌های هنگفت خرج کنیم.

رئیس انجمن دندانپزشکی ایران با اشاره به تحمیل هزینه‌های دندانپزشکی به مردم گفت: اگر چه حداکثر تلاش دندانپزشکان این است که از افزایش قیمت دستمزدهای خود بپرهیزند اما مواد دندانی و تجهیزات دندانپزشکی با چند برابر افزایش قیمت مواجه شده است.

غزنوی گفت: این در حالی است که دندانپزشکان مجبورند مواد دندانی را به چند برابر قیمت خریداری کنند و این گردش معیوب باعث می‌شود با کمبود تجهیزات دندانپزشکی مواجه باشیم.

وی تصریح کرد: این وضعیت برای دندانپزشکان جوان و فارغ‌التحصیلان دندانپزشکی که می‌خواهند این مواد را تهیه و مطب تأسیس کنند امکانپذیر نیست مگر اینکه وام‌های کلان و دراز‌مدت بگیرند. 

وی گفت: نتیجه این گرانی‌ها در درجه اول به مردم و بیماران تحمیل می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر