۱۳۹۱ دی ۱, جمعه

بیماران سرطانی در ایران یا خانه‌شان را می‌فروشند یا آماده مرگ می شوند

نماینده سازمان بهداشت جهانی در حوزه سرطان در ایران اعلام کرد: هزینه‌های کمرشکن سرطان باعث شده یا بیماران خانه‌شان را بفروشند یا مقدمات فوت را آماده کنند.
 بیژن صدری‌زاده در هشتمین همایش سالانه انجمن سرطان ایران، افزود: مهمترین مشکل بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن و سرطانی هزینه‌های سنگین درمان است.

وی ادامه داد: بسیاری از خانواده‌ها که بیمار سرطانی دارند و تعدادشان هم کم نیست به دلیل هزینه‌های بالای درمان که کمرشکن هستند و برای افزایش طول عمر بیمار خود دست به هر کاری می‌زنند.

صدری‌زاده گفت: کارایی سیستم بیمه خدمات درمانی باید به گونه‌ای باشد تا از این خانواده‌های بیماران فقیر حمایت کنند.

مشاور امور بین‌الملل وزیر سابق بهداشت و درمان تصریح کرد: تا دو دهه گذشته عمده مشکلات بیماری‌های واگیر و عفونی بود اما امروز به دلیل تغییرات در جهان مهاجرت به شهرها و بالا رفتن سن جمعیت شاهد بیماری‌های دیگری هستیم.

وی افزود: بالا رفتن سن جمعیت باعث تبدیل بیماری‌های واگیر به غیر واگیر شده است به طوری که بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها، دیابت و بیماری مزمن ریوی به ترتیب بیشترین شیوع مرگ و میر در جهان را دارند.

صدری‌زاده با اشاره به سیاست سازمان جهانی بهداشت برای غلبه بر ترس ناشی از سرطان افزود: ترس از سرطان باعث می‌شود که افراد برای درمان مراجعه نکنند و تشخیص زودرس کم می‌شود بنابراین ایران نیز باید از طریق آگاهی و اطلاع‌رسانی به مردم این ترس را کم کند.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در حوزه سرطان در ایران 4 استراتژی پیشگیری، تشخیص زودرس، درمان مناسب و مراقبت‌های تسکینی را از اولویت‌های برنامه این سازمان دانست و گفت: با افزایش تعهد سیاسی و آگاهی سیاست‌مداران و همچنین افزایش همکاری‌های بین بخشی به عنوان مثال در موضوعات آلودگی هوا یا تغذیه نامناسب باعث می‌شود پیشگیری در این حوزه افزایش یابد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر